استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:

فرهنگ در اولویت سیاستگذاری‌ها باشد

حوزه فرهنگ به لحاظ اهمیت باید در جایگاه نخست و اولویت دولتمردان برای سیاستگذاری باشد از همین رو ضروری است تا این مهم در دستور کار مجریان استان قرار گیرد.
کد خبر: ۱۴۲۹۳۸۴

 به گزارش جام جم آنلاین ،به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری در پیامی با گرامیداشت ۱۴ آبان ‌ماه روز فرهنگ عمومی تاکید کرد: با توجه به گستردگی حوزه فرهنگ، بایسته است مسوولان فرهنگی استان در راستای تعمیق و بها دادن به این سرمایه‌ ارزشمند اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

استاندار در ادامه این پیام تاکید کرده است: چهارمحال و بختیاری که سرزمینی غنی از تنوع رسوم، آیین‌ها، هنرها و آداب است را براستی باید مهد فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی نامید و گذشته این سرزمین که در ادوار مختلف صفحات درخشان و پرافتخاری را از خود بر جای گذاشته است، ساحت فرهنگی آن را بسیار پربار و قابل احترام می‌کند.

در بخش دیگری از پیام استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح شده است: تمدن بنای استواری است که یکی از ارکان اصیل آن فرهنگ است و فرهنگ مقوله‌ای است که همه شئون زندگی انسان‌ها را اعم از هنجارها، رسوم، سنت‌ها، هنر، قوانین، آداب اجتماعی و سایر امور را در بر می‌گیرد.

در پایان این پیام آمده است: اینجانب با گرامیداشت روز فرهنگ عمومی، جایگاه والای فرهنگ غنی این دیار را در اطلس فرهنگی ایران اسلامی ارج نهاده و امید واثق دارم با تلاش و اهتمام خادمان شما در دولت سیزدهم بیش از پیش شاهد گسترش و رشد بالنده در حوزه فرهنگی استان باشیم.

چهاردهم آبان با نام روز فرهنگ عمومی شناخته می‌شود. در تعریف فرهنگ عمومی آمده است: مجموعه منسجم و نظام‌یافته‌ای از اهداف، ارزش‌ها، عقاید، باورها، رسوم و هنجارهای مردم متعلق به یک جامعه بزرگ قوم یا ملت. بنابراین فرهنگ عمومی شامل تمامی فعالیت‌های مبتنی بر اندیشه و عادت است که در جهت برآوردن نیازهای بشری بسته به انواع جوامع از نظر تاریخی، سیاسی، اقتصادی، مذهبی، رفتارهای عمومی مردم را شکل می‌دهد.

اهمیت این موضوع سبب شده تا شورای فرهنگ عمومی به منظور تعیین اهداف و سیاست‌گذاری و هدایت فرهنگ عمومی کشور زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۶۴ تشکیل شود.

شورای فرهنگ عمومی که به عنوان یکی از شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی به شمار می‌رود به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارد اما در استان‌ها ریاست این شورا بر عهده نماینده ولی‌فقیه است و پس از آن استاندار نایب‌رییس و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورا مسئولیت پیگیری امور را برعهده دارند. همچنین در این شورا دستگاه‌های فرهنگی هر استانی عضو هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها