«جام‌جم» از جزئیات افزایش تسهیلات مسکن در روستاها گزارش می‌دهد

سد بانکی مقابل مسکن روستایی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت:

۵۸۱ واحد مسکونی برای مددجویان خراسان جنوبی تامین می‌شود

امسال احداث یا خرید ۵۸۱ واحد مسکونی شهری و روستایی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد هدفگذاری شده که اکنون ۴۰۳ واحد در دست ساخت است.
کد خبر: ۱۴۲۸۰۷۴

به گزارش جام جم آنلاین، تعداد ۵۲۲ واحد مربوط به مددجویان روستایی و ۵۹ واحد شهری است.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال ۸۷ واحد مسکونی تحویل مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان شده است و سال گذشته نیز هزار و ۳۸۰ مسکن روستایی و شهری برای مددجویان احداث یا خریداری شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه رفع مشکل مسکن به عنوان یکی از مهمترین ابعاد توانمندسازی مددجویان همواره در دستور کار این نهاد قرار دارد گفت: ساخت و بهسازی مسکن مددجویان شهری و روستایی با بهره‌گیری از توان فنی و مهندسی و امضای تفاهم‌نامه با دیگر دستگاه‌های مسوول، مورد توجه است.

وی ادامه داد: ساخت فضای جانبی از جمله حمام، سرویس بهداشتی و لوله‌کشی گاز منازل مددجویان از دیگر خدمات کمیته امداد در حوزه مسکن بوده که در همین راستا ۱۵۲ واحد فضای جانبی و ۵۲۳ مورد لوله‌کشی گاز با حمایت‌های شرکت گاز استان و منابع امدادی برای منازل مددجویان اجرا شده است.

عرب با اشاره به اینکه خیران از تکیه‌گاه‌های اصلی کمیته امداد هستند یادآور شد: در سال‌های اخیر در راستای توسعه کمی و کیفی ارایه خدمات مسکن به مددجویان، تفاهم‌نامه‌های مشترک میان کمیته امداد، بنیاد مسکن، بسیج سازندگی، بنیاد مستضعفان و تعدادی از خیرین منعقد شده است.

وی گفت: سیاست‌های دولت مردمی درخصوص ساخت مسکن‌ و تاکید رئیس‌ جمهور بر تامین مسکن ارزان‌ قیمت در رویکرد کمیته امداد استان نیز موثر بوده و امسال برای تامین مسکن مددجویان به صورت مدون برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: این نهاد با یک میلیارد ریال کمک بلاعوض و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی مددجویان را در ساخت مسکن یاری می‌کند.

وی گفت: علاوه بر زمین‌های نهضت ملی مسکن، زمین مورد نیاز برای ساخت ۳۸ واحد مسکونی در مناطق روستایی استان نیز تامین شده است و خیرین مسکن‌ساز نیز برای تکمیل ۳۰ واحد اعلام آمادگی کرده‌اند.

کمیته امداد خراسان جنوبی به ۳۹ هزار و ۷۹۳ خانوار مددجو خدمات ارایه می‌دهد، ۱۸ هزار و ۷۲۰ دانش آموز و یک هزار و ۱۷۹ دانشجوی استان نیز تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها