انتقام از راویان حقیقت با کشتار خانواده خبرنگاری در غزه

این جنایت اتفاقی نیست

کسی که پیک حقیقت می‌شود تا اخبار جنایات در حال رخ دادن در گوشه‌ای از زمین را مقابل چشمان جهانیان بیاورد، خواه ناخواه به ایثار تن داده است. امروز وائل الدحدوح، تجسم زنده همین تعبیر است؛ خبرنگار شبکه الجزیره که احتمالا خبر کشته شدن خانواده‌اش را در بمباران غزه شنیده‌اید.
کد خبر: ۱۴۲۸۰۳۴
نویسنده آذر علوی | گروه رسانه

فرزندان این خبرنگار که علاقه‌مند به شغل پدرشان بودند و در فضای‌مجازی هم ویدئوهایی در این خصوص به اشتراک می‌گذاشتند، طعمه کام خونخواران شدند تا به خیال باطل رژیم نسل‌کش صهیونیسم، صدای آنها، پدرشان و افرادی همچون آنها خاموش شود. اما الدحدوح با این جنایت بر بیان حقیقت مصرتر و شجاع‌تر شد. چندی پیش بود که ویدئویی از این خبرنگار انتشار یافت که نشان می‌داد وی با کودکان غزه که جسمی و روحی زخم خورده جنگ هستند با مهربانی برخورد می‌کند و آنان را با لبخند و به گرمی در آغوش می‌گیرد. او که با همین ویدئو به‌عنوان خبرنگار مهربان شهره شده بود، سیبل خشم رژیم صهیونیستی قرار گرفت و در یک جنایت خونین خانواده‌ وی در حمله خونبار رژیم منحوس وکودک‌کش از دنیا رفتند. 

پا جا پای پدر می‌گذاشتند

این رسالت مقدس همواره شهدایی را تقدیم راه حقیقت کرده است اما به شهادت رساندن خانواده الدحدوح، یکی از فجیع‌ترین رخدادهای اخیر در این حوزه است. بسیاری خواستند این کشتار را اتفاقی جلوه دهند، در صورتی‌که این سناریویی از پیش تعیین شده بود. با کمی جست‌وجو می‌توان این حقیقت را یافت، زیرا فرزندان الدحدوح علاقه‌مند به اجرا وخبرنگاری بودند، به زبان انگلیسی تسلط داشتند با انتشار ویدئوهای روشنگرانه و واکنش‌هایی موثر نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی نشان دادند و به همین دلیل مورد حمله قرار گرفتند. رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که حقیقت را از ریشه بزند. پسر و دختر این خبرنگار در شبکه‌های مجازی ویدئوهایی از خود منتشر کرده بودند که در آن همچون پدر به بیان حقایق غزه می‌پرداختند، از خون‌های ریخته شده در این جنگ روایت می‌کردند و علیه اقدامات رژیم‌صهیونیستی سخن می‌گفتند. 

با شجاعت ایستاده‌ایم

این کشتار برخلاف ادعای برخی رسانه‌های وابسته به استکبار و صهیون، نه یک اتفاق بلکه به صورت ویژه انتقام از این خبرنگار و خانواده‌اش بوده تا زهر چشمی از راویان حقیقت گرفته شود. این در حالی است که جنایتکاران بدون درس گرفتن از تاریخ به قدرت حقیقت و شدت و حدت تاثیر آه مظلوم ناآگاه هستند. این را می‌توان از واکنش شجاعانه الدحدوح فهمید. خبرنگار مورد اشاره پس از شنیدن این خبر هولناک و دیدن اجساد خانواده‌اش، با ایمان و دلیری در مقابل دوربین‌ها ایستاد و سخن گفت و بر مواضعش پا فشاری کرد. الدحدوح بعد ازدست دادن خانواده‌اش ازجمله پسر ۱۶ساله‌اش (محمود) و دختر هفت ساله‌اش (شام) بر اثر بمباران خانه‌اش به‌دست ارتش منحوس اسرائیل در بخشی از صحبت‌هایش بیان کرد: این اشک انسانیت است، نه اشک بزدلی و فروپاشی! اشغالگری شکست می‌خورد. او در یک ویدئو با گریه از پسرش خداحافظی کرد و گفت: با بچه‌ها از ما انتقام می‌گیرند! ما متعلق به خدا هستیم و برمی‌گردیم. این ویدئوی تاثیرگذار بسیار بازنشر شده و دل هر انسانی را به درد می‌آورد؛ ویدئویی که در آن، کشتار رژیم اشغالگر با نیت نسل‌کشی مستتر است. 

روایت جنایت

همان‌طور که اشاره شد، این حادثه تعمدی از این قرار بود: بر اثر بمباران اسرائیل به اردوگاه پناهجویان النصیرات در مرکز نوار غزه جایی که خانواده وائل الدحدوح، خبرنگار شبکه الجزیره در آن آواره شده ‌بودند، همسر، پسر و دخترش جان باختند. خانه این خبرنگار در منطقه‌ای قرار داشت که ارتش رژیم صهیونیستی از فلسطینیان خواسته بود به آنجا بروند تا جان‌شان در امان باشد اما این وعده هم مثل دیگر سخنان رژیم منحوس کذب و باطل بود. محمد معاوض، سردبیر الجزیره درباره این جنایت گفت: «همسر وائل الدحدوح، روزنامه‌نگار کهنه‌کار، پسر و دخترش در حمله هوایی اسرائیل که پناهگاهی را هدف قرار داده بود، کشته شدند. وائل این خبر را در حالی دریافت کرد که در حال پوشش خبری حملات اسرائیل به غزه بود.»
این نشان می‌دهد رژیم کودک‌کش و جنایتکار اسرائیل خبرنگارانی را که انعکاس‌دهنده صدای مظلومان شدند، نشانه گرفته است تا صدای حقیقت را در نطفه خفه کند اما این هم یکی دیگر از پروژه‌های شکست خورده دشمن است زیرا مقاومت با تقدیم هر شهید در راه آزادی، زنده‌تر و بالنده‌تر خواهد شد. 

واکنش وزارت خارجه ایران

سخنگوی وزارت خارجه درخصوص پایمردی وآزادگی وائل الدحدوح، خبرنگار مستقر در غزه پیام داد: وائل الدحدوح از زمره خبرنگاران آزاده‌ای است که مصیبت سنگین شهادت اعضای خانواده‌اش از جمله همسر، دختر، پسر و نوه‌اش در یک روز در حمله وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه، اراده‌اش را درانجام رسالت ۲۴خبرنگار شهید دیگر درغزه دررساندن ندا، صداوتصویر ملت مظلوم، صبوروشجاع فلسطین به گوش جهانیان راسخ‌تر کرده است.‏ به‌زودی جنایتکاران‌جنگی صهیونیست وحامیان شناخته شده آنان در مقابل اراده، استقامت وایستادگی مثال زدنی ملت فلسطین زانو خواهند زد و سزای جنایات خود را خواهند دید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها