رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور تشریح کرد:

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ های کشور

پلیس از افزایش ۳۰درصدی ترافیک در مهرماه گزارش داده است

آغاز ماه ترافیک

ترافیک شهرهای بزرگ به‌ویژه تهران همیشه جزو معضلات شهری بوده است، آمارهای بسیاری از میزان زمان معطلی شهروندان در ترافیک هم اعلام شده که برخی از آنها هولناک است، به عنوان مثال، آن‌طور که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری سال گذشته اعلام کرده، هر شهروند تهرانی در سال به‌طور میانگین ۳۰۰ ساعت از زمان خود را در ترافیک سپری می‌کند، حالا پلیس گفته اول مهر شاهد افزایش ۳۰درصدی ترافیک خواهیم بود.
کد خبر: ۱۴۲۳۵۶۵
آغاز ماه ترافیک

روزانه ۲۱میلیون سفر

سردار حمیدی: بالای ۲۱میلیون سفر در روز در تهران ثبت شده و ۴.۵میلیون خودرو تردد کننده در تهران داریم، البته ترافیک مسأله تمام کلانشهرهای ایران است.

هر سال یک میلیون خودرو

وقتی مراکز آموزشی بازگشایی می‌شود، میانگین سفر در طول روز ۲۵تا ۳۰درصد به ترافیک تهران به نسبت شش ماهه دوم اضافه و سالانه یک میلیون خودرو به حوزه حمل و نقل شخصی افزوده می‌شود.

پیک ترافیک 

۴۵۰۰ مدرسه در تهران و یک‌میلیون و ۷۰۰هزار محصل شامل دانش‌آموز، دانشجو، پیش دبستانی و.. داریم که باعث افزایش بار ترافیکی در یک بازه زمانی ثابت می‌شوند. 

تشویق سیاست‌ها به ترافیک!

برای حل معضل ترافیک باید پازلی را در نظر بگیریم. هزینه پایین در استفاده از خودروی شخصی و ناکارآمدی و عدم دسترسی به حمل و نقل عمومی باعث می‌شود مردم از وسیله نقلیه خود استفاده کنند. 

ترافیک؛ نصف بودجه شهرداری

شهرداری تهران ۴۷درصد بودجه را برای حمل و نقل عمومی گذاشت و رایگان شدن حمل و نقل عمومی در دو هفته اول مهر برای دانش‌آموزان یکی دیگر از اقداماتش برای شروع مدارس بوده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها