استاندار در معارفه رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان یزد:

دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده آموزش و پرورش است

یزد- استاندار یزد دانشگاه فرهنگیان را قلب تپنده آموزش و پرورش خواند و گفت: احیای دانشگاه فرهنگیان یعنی احیای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش لذا هر چه به این دانشگاه توجه داشته باشیم، قطعاً در تحقق سند تحول موثر واقع خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۲۳۰۴۲

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مهران فاطمی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان استان یزد که در تالار فرهنگیان یزد برگزار شد، اظهار داشت: قطعاً تربیت معلم از تربیت فردی دانشمند به مراتب سخت‌تر است، لذا علی رغم دشواری وظیفه دانشگاه فرهنگیان، امیدواریم که این دانشگاه به جایگاهی برسد که عضویت در هیات علمی آن برای هر فردی آرزو و افتخار شود.

استاندار یزد ضمن قدردانی از خدمات دهقان منشادی رئیس سابق دانشگاه فرهنگیان یزد، کریمی زارچی را فردی انقلابی و پرورش یافته در خانواده فرهنگی و دارای کارنامه مشتمل بر فعالیتهای فرهنگی و اجرایی خواند و گفت: امیدواریم با توجه به تجربیات و توانایی‌های رئیس جدید دانشگاه و همکاری همه اعضا شاهد نقطه تحول و عطفی در دانشگاه فرهنگیان یزد باشیم.

فاطمی با بیان این که متاسفانه بدنه هیات علمی دانشگاه فرهنگیان متناسب با برنامه‌ای توسعه‌ای دیده شده برای آن فقیرتر از دیگر دانشگاه‌هاست که باید جبران شود،‌ افزود: از بدنه اعضای هیات علمی خود دانشگاه نیز گزینه‌هایی از سوی استان به کمیته انتصابات معرفی شدند ولی کمیته مذکور نپذیرفتند و در نهایت با بررسی دقیق خود به انتصاب دکتر کریمی رسیدند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد هم با اشاره به اصول و الزامات هر مجموعه‌ای، یکی از اصول اساسی در دانشگاه‌ها را تعلیم و تربیت خواند.

آیت الله سید محمد کاظم مدرسی بر الزاماتی مانند داشتن نقشه راه و تلاش برای عملیاتی شدن آن اشاره کرد و یادآور شد: حرکت مومنانه، جهادی و انقلابی در دانشگاه فرهنگیان از الزامات است.

وی نظارت بر عملکردها و توجه به محتوای غنی در این دانشگاه را نیز از الزامات برشمرد.

رئیس سابق دانشگاه فرهنگیان یزد نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت پنج ساله خود در این تصدی، گفت: دانشگاه فرهنگیان را از جایگاه بسیار پایینی تحویل گرفتم ولی اکنون در تمام مولفه‌ها، رتبه سوم کشور را دارد.   

منصور دهقان منشادی به نگاه و توجه ویژه دولت سیزدهم به دانشگاه اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه این نگاه‌ها و حمایتها منجر به رشد دانشگاه در بسیاری از شاخص‌های ارزیابی شده است.

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان نگاه خاصی به بعد فرهنگی تربیتی دارد و در این راستا طی این مدت برگزاری یادواره شهدامعلمان، تدفین شهید گمنام و  اجرای چهار فاز جهاد اموزشی برای چهار هزار دانش اموز کم برخوردار استان،  برگزاری اردوهای جهادی و انجام طرحهای پژوهشی در حوزه مهدویت که در ۱۲۰۰ صفحه و سه نسخه، سلسله نشستهای تبیینی و فعالیت ۶۰ تشکل و انجمن دانشجویی در دانشگاه را شاهد بودیم. ‎

دهقان به افتخارات دانشگاه در حوزه آموزش نیز اشاره و عنوان کرد: رتبه برتر حوزه آموزش کشور را در اختیار داریم و در حوزه پژوهش نیز علاوه بر میزبانی سه همایش ملی، رتبه اول دانشگاه های فرهنگیان کشور را کسب کردیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان یزد نیز دانشگاه فرهنگیان را یک دانشگاه راهبردی خواند و گفت: جایی می‌تواند تحول آفرینی باشد که خود متحول شده باشد لذا باید دانشگاه فرهنگیان متحول شود.

علی اکبر کریمی زارچی با بیان این که فضای فعلی دانشگاه فرهنگیان می‌تواند مسیر حرکت کشور و تعالی آن را نشان دهد، گفت: در همین راستا تلاش داریم رشد و تعالی ویژه‌ای را در این دانشگاه رقم بزنیم و این تحول را براساس سند تحول بنادین و بیانیه گام دوم انقلاب دنبال می‌کنیم.

گفتنی است؛ در این مراسم ضمن معرفی علی اکبر کریمی زارچی به عنوان رییس دانشگاه فرهنگیان یزد، از خدمات منصور دهقان منشادی رئیس سابق این دانشگاه تقدیر شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها