نماینده ولی فقیه در استان یزد در دیدار وزیر علوم:

دانش‌آموزان ما 12 سال درس می‌خوانند اما 12 ساعت تفکر نمی‌کنند

امام جمعه یزد:

تبلیغ موثر دین با برنامه ریزی و اقدامات اصولی ممکن است

یزد- امام جمعه یزد گفت: اگر بخواهیم که تبلیغات در حوزه دین موثر واقع شود و بر جوانان ما اثر بگذارد باید اقدامات اصولی و برنامه‌ریزی شده انجام دهیم.
کد خبر: ۱۴۲۰۲۶۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور با اشاره به اهمیت مسئله تبلیغ دین اظهار داشت: اگر بخواهیم که تبلیغات در حوزه دین موثر واقع شود و بر جوانان ما اثر بگذارد باید اقدامات اصولی و برنامه‌ریزی شده انجام دهیم تا دشمن نتواند مبانی فکری خود را به نسل موثر کشور تحمیل کند.

وی افزود: در زمان کرونا شرایطی به وجود آمد که مردم از مساجد فاصله گرفتند و همین مسئله باعث شد تا در کشور و استان، بخشی از مردم از مساجد و روحانیت فاصله بگیرند و حتی ارتباط قوی از نظر عملیاتی با کشور نداشته باشند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه این افراد گزینه مناسب برای دشمنان هستند، گفت: اگر نتوانیم این ارتباط را به‌گونه‌ای اصلاح کنیم، دشمن با استفاده از افرادی که ارتباط خود را با کشور و روحانیت قطع کرده‌اند به راحتی می‌تواند جنگ نرم انجام دهد و در افکار نوجوانان و جوانان کشور نفوذ کند.

وی افزود: باید با برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی ومذهبی فعالیت دانش‌آموزان را افزایش دهیم و شرایطی را به وجود آوریم تا جوانان با انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی به سوی فرهنگ ایرانی- اسلامی ترغیب شوند.

ناصری با بیان اینکه غرب در تلاش است تا افکار دانش‌آموزان ایرانی را متناسب با هدف خود تغییر دهد، گفت: در ابتدا باید سیستم آموزشی کشور و سپس خانواده‌ها به سویی حرکت کنند که فطرت خدایی نسل جدید را برای رشد و پرورش شکوفا کند.

وی ادامه داد: باید ابزار و امکانات را با توجه به شرایط کشور برای دانش‌آموزان فراهم کرد که برای تحقق این مهم باید از پایگاه مهم مسجد استفاده شود.

امام جمعه یزد با بیان اینکه مساجد نباید تنها نمازخانه باشند، گفت: مساجد از مهمترین پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی است و باید از مساجد استفاده فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در کنار موارد دینی شود.

وی افزود: دومین پایگاه مهم در کشور مدارس هستند اما متاسفانه خلاء‌هایی در سیستم آموزشی کشور وجود دارد که باید اصلاح شود.

ناصری نفوذ در دو پایگاه مهم مدرسه و مسجد را راهکاری برای تقویت فطرت خدایی دانش‌آموزان دانست و گفت: غرب سال‌ها تلاش کرد تا با هویت‌سازی برای دانش‌آموزان و سلب قدرت تفکر از آن‌ها، این نسل مهم را در مسیر اهداف خود قرار دهد.

وی افزود: دانش، پژوهش، نوآوری و تولید علم باید از اهداف سیستم آموزشی کشور باشد و باید در این مسیر هدفمند حرکت کرد.

امام جمعه یزد ادامه داد: این موارد تنها محدود به مدارس نمی‌شوند بلکه شامل تمام دوره‌های آموزشی مانند حوزه‌های علمیه نیز می‌شود، پس روحانیون باید در تمام مسائل تفکر کنند و تنها به گذراندن دروس خود اکتفا نکنند.

وی گفت: امروزه بسیار مشاهده می‌کنیم که نسبت به گذشته توانایی حل مسئله مدیران و مردم کاهش پیدا کرده است و این خود بیانگر این است که اصل مهم تفکر مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

ناصری عنوان کرد: بروز عرفان و شخصیت علمی و شناخت خود برخاسته از شناخت معارف دینی و اصول مهم نماز است، بنابراین با بیان معارف نهفته در نماز حقیقت دین و اسلام برای نسل جدید تبیین شود.

ملانوری، مسئول تهذیب حوزه علمیه قم نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت 8 هزار نفر در مجموعه هجرت گفت: طرح‌های مختلفی تحت پوشش حوزه‌های علمیه با فعالیت 32 هزار نیروی طلبه در حال انجام است که امید است این موارد باعث اشاعه فرهنگ اسلامی در میان نسل جدید شود.

وی افزود: استحاله فرهنگی یکی از خطراتی است که از تبلیغ نادرست و بدون تربیت مُبلغ و نیروی کار در جامعه به وجود خواهد آمد، بنابراین نیاز است که تبلیغ مسئله اول حوزه علمیه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها