بهارستان خانه امید بیماران مبتلا به سرطان

کد خبر: ۱۴۱۸۶۱۹

بهارستان خانه امید بیماران مبتلا به سرطانهانیه محمدی |  مسافت زیادی را  آمده بود. ازیکی از استانهای همجوار با گرمای آزار دهنده تموز  که قامت رنجورش را رنجورتر کرده بود .
با چهره تکیده وچشمهای بی رمق پرسید  : دخترم راست می گویند که یک بیمارستان محهز برای بیماران سرطانی  دارند می سازند ؟
گفتم : بیمارستان بهارستان؟ گفت عمر ما که رو به خزان است عمرمان به بهار نمی رسد دخترم. ‌

دور شد قامت بلند اما خمیده ولاغر وعصایی که تنها تکیه گاهش بود  ...مرایاد پدرم انداخت بغضم را خوردم و به او رسیدم وگفتم "پدرجان انشالله بهار عمرتان می رسد،به زودی راه اندازی میشود" ....
بیچاره ما کادر درمان ! که همذات پنداری با بیماران و خانواده هایشان روح وجانمان را میخراشد!
چند  طبقه بالاتر در بخش بستری آنکولوژی صدای شیون وناله می آمد !!!
ودرسویی دیگر مریضی بعد از جراحی تومور با خوشحالی ترخیص می شد ونمی دانست این بیماری سمج به این اسانی دست از سر او بر نخواهد داست  و پروسه های  شیمی درمانی وپرتو درمانی انتطارش را می کشند .


بیماری سرطان در زمان قدیم درد بی درمان شناخته میشد اما امروزه به کمک علم تا حدی شکننده وشکست پذیر شده است.
قدیمی ترین مورد سرطان مربوط به سرطان پستان در مصر باستان مربوط به ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ سال پیش از میلاد است .بقراط پزشک یونانی ، سرطان‌های پوست و بینی و پستان را دیده بود و  بیماری سرطان رابه خرچنگ  (کارکونوس-کارسینوما) تشبیه کرده بود .بعدها سلسیوس،پزشک رومی‌ از مترادف لاتین این کلمه به نام کانسر استفاده کرد. پزشکان مسلمان هم از مترادف این کلمه یعنی سرطان (به معنی خرچنگ) استفاده کردند. حدود 150 سال بعد از میلاد گالن پزشک رومی از واژه Oncos (معادل یونانی بلعیدن) برای توصیف تومورها استفاده نمود و اصطلاح وی امروزه بعنوان قسمتی از نام متخصصین سرطان (Oncologist) بکار می رود.

امروزه شاید  کمتر خانواده ای را بشناسیم که پنجه هیولای سرطان را برگردن یکی از عزیزان خود حس نکرده باشد بنابراین تسهیل درمان با تجمیع  تمامی خدمات مختص بیماران سرطانی در یک مرکز پیشرفته ،آرزوی دیرین مردم این دیار است .
مجتمع بزرگ بیمارستانی امام رضا ( ع)با دارا بودن مراکز منحصر بفرد سوختگی وپیوند مغز استخوان در تدارک مرکزی جامع برای درمان سرطان در غرب کشور به نام بهارستان است،مرکزی با دستگاههای پیشرفته رادیوتراپی وبخشهای شیمی درمانی وتختهای بستری که می رود نوید بخش زندگی دوباره برای بیماران مبتلا به سرطان باشد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها