نایب رئیس کمیسیون آموزش در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

مجلس پیگیر رتبه‌بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس پیگیر به سرانجام رسیدن رتبه بندی معلمان هستند، گفت: علاوه بر این مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز تلاش می‌کند.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس پیگیر به سرانجام رسیدن رتبه بندی معلمان هستند، گفت: علاوه بر این مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز تلاش می‌کند.
کد خبر: ۱۴۱۷۳۸۳

به گزارش جام جم آنلاین، مهدی اسماعیلی درباره اینکه چرا تعدادی از معلمان همچنان نسبت به نحوه رتبه بندی اعتراض دارند؟ گفت: برخلاف اینکه دولت و مجلس مصمم بودند که رتبه‌بندی معلمان بدرستی انجام شود. اما این مهم از نظر قانونی روال مناسبی را طی نکرد.

‌وی ادامه داد: پیگیری‌های ما از این حکایت دارد که احکام حدود ۷۵ درصد از معلمان صادر و جایگاه رتبه بندی آن‌ها مشخص شده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد:، اما حدود ۲۵ درصد از معلمان نسبت به نحوه رتبه‌بندی اعتراض دارند. به این شکل که برخی از آن‌ها نسبت به رتبه در نظر گرفته شده، معترض هستند و برای برخی نیز اصلا رتبه‌بندی انجام نشده است.

‌اسماعیلی درباره اینکه به اعتراض این افراد چه زمانی پرداخته می‌شود؟ بیان کرد: وزیر آموزش و پرورش هفته پیش اعلام کرد که در چند روز آینده رتبه بندی معلمان به اتمام می‌رسد و فقط بحث در نظر گرفتن مزایا برای معلمانی که از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ مشمول رتبه‌بندی شده‌اند، باقی می‌ماند که برای رفع این مساله نیز به دنبال تامین منابع مالی هستند.

‌وی تاکید کرد: مجلس پیگیر مشکلات معلمان و مساله رتبه‌بندی آنهاست و امیدواریم در آینده نزدیک این ماجرا به اتمام برسد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: علاوه بر این ما به دنبال همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز هستیم و برای اجرا شدن این مهم نیز تلاش می‌کنیم.

‌اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که مفاد مربوط به آموزش در لایحه برنامه هفتم چقدر تغییر خواهد کرد؟ نیز گفت: بخش‌های مربوط به آموزش در لایحه هفتم توسعه به کمیسیون آموزش ارجاع شد و ما با دعوت از نمایندگان آموزش و پرورش و آموزش عالی در چند جلسه به بررسی مفاد این لایحه پرداختیم.

وی ادامه داد: به این ترتیب بند‌های مربوط به آموزش مورد بررسی قرار گرفت و تغییرات لازم انجام شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: لایحه برنامه هفتم توسعه اکنون در کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی است و بخشی دیگر از تغییرات لازم نیز در این کمیسیون اعمال خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها