بازرس کل و مدیر کل سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه عنوان کرد

برخورد شدید با مدیران متخلف و دستگاه هائی اجرائی که ترک فعل کنند

همزمان با هفتم تیر و سالگرد شهادت شهیدان مظلوم دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی مدیرکل سازمان بازرسی در نشست خبری با فعالان خبری و رسانه ای به تشریح عملکرد و برنامه های این سازمان اشاره و نظارت مستمر و دائمی بر دستگاه های اجرائی و خدمات رسان را از اهم وظایف این سازمان عنوان کرد.
کد خبر: ۱۴۱۴۱۱۴

به گزارش جام جم آنلاین- چهار محال و بختیاری؛ علی احمدی بازرس کل و مدیر کل سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری ظهر روز پنچشنبه مصادف با هفتم تیر سالگرد شهادت حضرت آیت الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی و 72 تن از شهدای فاجعه دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهید دیارمان حاج رحمن استکی نماینده مومن و متعهد دور اول مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی برنامه ها و دستآوردهای این سازمان را تبیین و عنوان نمود.

برخورد شدید با مدیران متخلف و دستگاه هائی اجرائی که ترک فعل کنند

علی احمدی بازرس کل و مدیر کل سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری 

سازمان بازرسی در مجموع وظیفه نظارت بر حسن اجرای امور و اجرای درست مقررات را بر عهده دارد

علی احمدی گفت: سازمان بازرسی در مجموع وظیفه نظارت بر حسن اجرای امور و اجرای درست مقررات را بر عهده دارد اما از وظایف این سازمان می‌توان به اعلام موارد تخلف و نا‌رسایی‌ها، بازرسی و نظارت مستمر، بازرسی فوق العاده، گزارش مواردی که مدیران مرتکب تخلفی شده‌اند و اعلام وقوع جرم اشاره کرد.

برخورد شدید با مدیران متخلف و دستگاه هائی اجرائی که ترک فعل کنند

بازرسی مستمر از ادارت و وزارتخانه ها و سازمان های قوه قضائیه بطور مستمر در دستور کار قرار دارد

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از وظایف این سازمان، بازرسی سازمان‌های اداری ( وزارتخانه‌ها، سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه، موسسات وابسته به شهرداری و…) به صورت مستمر می‌باشد. این بازرسی و نظارت به طور عادی و مستمر به موجب برنامه‌ای منظم انجام می‌پذیرد.

نظارت بر مجموعه سازمان های اداری کشور در جهت مقابله با فساد به عهده سازمان بازرسی کل کشور  می باشد

علی احمدی افزود: نظارت بر مجموعه سازمان های اداری کشور در جهت مقابله با فساد به عهده سازمان بازرسی کل کشور گذاشته شده است که از طریق بازرسی های موردی ، فوق العاده و با دستور برخی از مقامات ، بر سازمان ها و مراجع اداری نظارت نموده و موارد تخلف و نارسایی ها را به مراجع ذی رابط اعلام می دارد .

برخورد شدید با مدیران متخلف و دستگاه هائی اجرائی که ترک فعل کنند

قریب 400 نفر از مدیران و کارمندان  متخلف دولت در چهارمحال و بختیاری تحت پیگرد قضائی قرار گرفتند

وی اضافه کرد: طی سال گذشته قریب 400 نفر از مدیران و کارکنان دولت در سطح استان مورد تعقیب اداری، انضباطی و کیفری قرار گرفتند.

وی با اشاره به ضرورت شناسایی بسترهای فساد، اظهار داشت: طبق قانون تخلفات اداری در سنوات گذشته، گزارشگران فساد مورد تعقیب قرار می‌گرفتند اما در حال حاضر این قانون با رویکرد ایجاد امنیت در دیوان عدالت اداری ابطال و دسترسی برای تعقیب افراد شاکی مسدود گردیده است.

شناسائی حدود  600 پروژه عمرانی و بلاتکلیف در استان

وی با اشاره به اینکه سال گذشته قریب 600 پروژه بلاتکلیف عمرانی در استان شناسایی شد، ادامه داد: از 24 میلیارد تومان صورت‌ حساب‌های صوری در رابطه با قراردادها پیشگیری شد و به چهار میلیارد تومان در خصوص فعالیت‌های نظارتی و جلوگیری از قاچاق و حدود  10 میلیارد تومان نیز از پرداخت‌های غیرقانونی اجازه پرداخت داده نشد.

برخورد شدید با مدیران متخلف و دستگاه هائی اجرائی که ترک فعل کنند

گرامیداشت هفته قوه قضائیه و نشست خبری بازرس کل استان چهار محال با اصحاب رسانه و فعالان مطبوعاتی

شایان ذکر است سازمان بازرسی کل کشور به موجب اصل 174 قانون اساسی برای نظارت بر کارکرد دستگاه‌های اداری کشور و مقابله با فساد به وجود آمده است و رئیس این سازمان، توسط رئیس قوه قضائیه انتخاب می‌شود.

سازمان بازرسی استان و بازرس کل استان چهار محال و بختیاری بحمد الله خوش درخشیده اما شایسته است با مدیرانی که با زد و بندهای سیاسی  و قومیتی در برخی ادارات و نهادهای خدماتی و اجرائی مستقر شده و همچنین افرادی که بدون ضابطه و مقررات و گذراندن خدمت سربازی بعنوان مسئول و مدیر در دستگاه تبلیغاتی و مشاوره احداث بنر منصوب شده  بشدت برخورد قاطع،قانونی و قضائی اعمال گردد.

 

عکس: استاد بهرام شمسی پور دهکردی- اختصاصی جام جم آنلاین- شهرکرد

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها