مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان خبر داد:

ایجاد رشته‌های هوش مصنوعی در حوزه صنعت

مدیر کل بهزیستی هرمزگان

اگاه سازی وتمرکز بر برنامه های پیشگیری از ویژه برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر است

مدیر کل بهزیستی هرمزگان گفت:آگاه سازی و تمرکز بر برنامه های پیشگیری از ویژه برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر در بهزیستی هرمزگان است.سامیه جهانشاهی گفت:اعتقاد داریم هر چه سرمایه گذاری در بحث

پیشگیری داشته باشیم هزینه های کمتری برای درمان خواهیم پرداخت .
مدیر کل بهزیستی هرمزگان گفت:آگاه سازی و تمرکز بر برنامه های پیشگیری از ویژه برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر در بهزیستی هرمزگان است.سامیه جهانشاهی گفت:اعتقاد داریم هر چه سرمایه گذاری در بحث پیشگیری داشته باشیم هزینه های کمتری برای درمان خواهیم پرداخت .
کد خبر: ۱۴۱۲۸۰۸

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیر کل بهزیستی هرمزگان گفت:آگاه سازی و تمرکز بر برنامه های پیشگیری از ویژه برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر در بهزیستی هرمزگان است.سامیه جهانشاهی گفت:اعتقاد داریم هر چه سرمایه گذاری در بحث پیشگیری داشته باشیم هزینه های کمتری برای درمان خواهیم پرداخت .

 

وی با اشاره به این که به علت کمبود اعتبارات در حوزه پیشگیری سالهای سختی را سازمان پشت سر گذاشته است افزود:درطی سالهای اخیر اعتبارات ملی واستانی که به این حوزه تزریق شد در جهت درمان هزینه و این موضوع سبب کاهش کمکها وهمچنین همراهی ها شد.


وی با اشاره به این که برنامه پیشگیری برنامه زمان‌بر است و به راحتی در زمان کوتاه مدت نتیجه مثبتی مشاهده نمی شود.


وی با بیان این که برنامه های پیشگیرانه در بلند مدت نتیجه می دهد اظهار کرد: عوامل متعددی در بروز اعتیاد نقش دارد و نمی شود به علت خاصی در این مورد اشاره کرد.


وی اظهار کرد:با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱ هیچ اعتبار استانی در خصوص پیشگیری از اعتیاد دریافت نکردیم اما حدود ۳۲۱ هزار نفر تحت پوشش برنامه های اموزشی مختلف قرار گرفتند.

 

مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: این عدد نسبت به جمعیت استان شاید عدد قابل توجهی نباشد اما نسبت به اعتبارات اختصاص یافته ۶۰۰ میلیون تومانی به این بخش ما سعی کردیم از ظرفیت ها وپتانسیل های موجود در استان استفاده کنیم.

 

سامیه جهانشاهی ادامه داد: در این ارتباط از ظرفیت ادارات دیگر برای اجرای برنامه‌ها در امر پیشگیری استفاده واز پرسنل اداری بهره بردیم.وی با اعلام این که شعار امسال هفته مبارزه با مواد مخدر" والد آگاه فرزندان ایمن "است افزود: هرچی برای بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات والدین کار کنیم تاثیرات آن را در فرزندان خواهیم دید .


وی اظهارکرد:فرزندان باید از سنین کودکی واکسین شوند و بحث مهارت آموزی را به آنان آموزش دهیم.وی گفت: نگاه ما این است که هر چه برنامه های پیشگیرانه مستمر و دائمی باشد تاثیر ان بیشتر است.
وی ادامه داد: یکی از اهداف و برنامه های ما در سال جاری دریافت اعتبارات استانی بیشتر است که بتوانیم از این طریق افراد بیشتری را تحت پوشش این برنامه داشته باشیم .

 

وی با بیان این که ۲مراکزدر سطح شهرستان بندرعباس ویک مرکز درمیناب داریم که به معتادین پرخطر ، خانواده ها، بانوان ،کودکان ونوجوانان درمعرض خطر خدمات ارائه می دهند اظهار کرد: در این مراکز در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و درمان افرادی که رفتارهای پرخطر دارند یا تزریقی هستند به سمت تغییرشکل مصرف از تزریق به خوراکی یا دارویی هدایت می شوند.


وی گفت:این تغییر نوع مصرف در جهت کاهش آسیب ها و پیشگیری و کنترل بیماری اچ آی وی انجام می شود.


وی با اعلام این که یک مرکز با عنوان باشگاه مثبت برای افرادی که اچ آی وی دارند ایجاد شده است افزود: دراین مرکز خانواده های بیماران نیز حمایت می شوند.وی افزود: بیشتر خدمات باشگاه سلامت در بحث درمان و دارو و و ادامه درمان برای بیماران وهمچنین ایجاد مشاغل موقت برای آنان است.


وی در ادامه سخنان خود از وجود مرکز نگهداری معتادین متجاهر در بندرعباس خبرداد وگفت:بیمارانیکه در سطح شهراقدام به مصرف مواد دارند واز هیچ مرکزی خدمات دریافت نمیکنند با دستور مقام قضایی وارد این مرکز می شوند و خدمات کاهش آسیب دریافت می‌کنند.وی گفت: بیماران دراین مرکز خدمات مددکاری و روانشناختی و آموزشی دریافت میکنند و هر زمانی که مقام قضایی و تیم درمان اعلام کنند می توانند از مرکز خارج می شوند.

 

مدیر کل بهزیستی هرمزگان ادامه داد: در کنار این مرکز، فنی وحرفه ای حضور دارد که اگر افراد فنی بلدباشند ونیاز به اموزش دارند در جواراین مرکز کلاس های اموزش برگزار وازمون گرفته می شود.وی اظهارکرد:دراین موارد ،سازمان بهزیستی وکمیته امداداز خانواده های بیماران حمایت میکند.

 

وی بیان کرد :اگر بیماران بعد از ترخیص از این مرکز هنوز شرایط پذیرش توسط خانواده را نداشته باشند در مرکز دیگربا عنوان مرکز جامعه پذیری وبهبود پذیرش واز خدمات این مرکز نیز بهره مند می برند تا زمانی که خانواده ها پذیرای انان شود.وی با اشاره به شرایط حاکم وکمبود کسری اعتبار اعلام کرد: اگر ما بتوانیم محل اعتبارات استانی وکمک صنایع در قالب مسوولیت های اجتماعی داشته باشیم میتوانم در انجام خدمات با کیفیت به جامعه هدف داشته باشیم.

وی افزود:در سالجاری تمرکز ما در حوزه معاونت پیشگیری بر روی پیشگیری از اعتیاد واگاه سازی والدین برای داشتن فرزندان ایمن است.


وی اظهار کرد :در این ارتباط با گسترش خدمات مشاوره ای ،ایجاد مراکز مشاوره در برخی از شهرستانهای فاقد مراکز سعی داریم خدمات بهتری به جامعه هدف ارائه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها