مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب:

کاهش 39 درصدی بارش‌ها در استان زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان  گفت: کاهش فشار محسوس جریان آب در برخی از نقاط شهر زنجان  به دلیل تعمیر تاسیسات یا  تعدیل فشار بوده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: کاهش فشار محسوس جریان آب در برخی از نقاط شهر زنجان به دلیل تعمیر تاسیسات یا تعدیل فشار بوده است.
کد خبر: ۱۳۹۲۹۶۵

به گزارش جام جم آنلاین زنجان، علیرضا جزءقاسمی  در نشست خبری با اشاره به کاهش بارندگی در استان زنجان طی فصل پاییز اظهار کرد: ۹۸٫۷دهم درصد شهرستان های استان زنجان دچار خشکسالی هستند، و به جز شهرستان ابهر همه شهرستان‌ها مشکل خشکسالی دارند.


 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه درصد بارندگی ، نسبت به میانگین بلند مدت 39 درصد کاهش داشته است، افزود: وضعیت بارش مناسبی در کشور و استان نداریم و درصد این کاهش در کشور ۲۹ درصد است.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سدهای تهم و کینه ورس آب شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره را تامین کرده و بقیه شهرها و روستاها از طریق آب‌های زیرزمینی تامین می‎شود، افزود: باید به منظور مدیریت منابع آبی تلاش شود.


جزءقاسمی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به 400 هزار مشترک در 21 شهر و 624 روستا خدمت‌رسانی می‌کند، اضافه کرد: این شرکت دولتی نیست و به عنوان یک بنگاه اقتصادی درآمد خود را از محل آب بها تامین می‌کند.

وی در ارتباط با هدر رفت آب نیز گفت: میزان هدررفت آب در استان 30 درصد است که 12 درصد آن مربوط به فرسودگی تاسیسات است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه 65 درصد از مشترکین در محدوده استاندارد مصرف دارند، اضافه کرد: در حدود 10 درصد از مشترکین که شامل مشترکین دولتی و یا .. است، پرمصرف هستند.


وی با اشاره به  آبرسانی شهر زنجان با جمعیت 500 هزار نفر جزو اولویت‌های این شرکت است به همین منظور  پروژه  ویژه‌ای در قالب پروژه اضطراری شامل حفر چاه، اجرای خطوط، جمع آوری چاه و ایستگاه پمپاژ در حال اجرا است، اضافه کرد: البته بزرگترین پروژه این شرکت در استان جهاد آبرسانی به 57 روستا با همکاری بسیج سازندگی است که در قالب اعتبارات محرومیت زدایی به ارزش 100 میلیارد تومان در حال اجراست.


جز قاسمی  با اشاره به اینکه در بخش شبکه فاضلاب شهر زنجان نیز در سنوات اخیر در 60 درصد شهر زنجان این شبکه ایجاد شده است، اضافه کرد: در حال حاضر با همکاری بخش خصوصی در 8 نقطه به طول 40 کیلومتر با اعتبار 120 میلیارد تومان مشغول اجرای فاضلاب هستیم.


وی به استفاده مجدد از پساب در صنعت برای صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد و افزود: در حال حاضر به یکی از واحد های صنعتی به میزان 12 هزار مترمکعب پساب واگذار شده و رایزنی ها برای واگذاری پساب به سه شهرک صنعتی اطراف زنجان انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در ارتباط با پیش‌بینی موضوع جیره‌بندی آب نیز گفت: اگر مردم استان در بحث مصرف آب الگوی مصرف را رعایت کنند، جیره بندی نخواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها