متخصص آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز مطرح کرد

مواد غذایی که در هوای آلوده به سلامت‌تان کمک می کند

استاد دانشگاه علوم پزشکی البرز یاد آور شد

در هوای آلوده این روزها، ماسک را فراموش نکنید

استاد دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: استفاده از انواع ماسک حتی پارچه‌ای و معلولی در شرایط آلودگی هوا موثر است.
کد خبر: ۱۳۹۱۶۸۵

به گزارش جام جم آنلاین البرز؛ نوری سپهر گفت: زمانی که شاخص آلاینده‌ها به مرز خطر می‌رسد، قرارگرفتن در هوای آلوده برای تمامی گروه‌های سنی به ویژه افراد آسیب پذیر مانند کودکان ، سالمندان ، زنان باردار ، بیماران با مشکلات تنفسی و صعب العلاج خطرناک است.

او افزود: در فصول سرد سال، اغلب اوقات با وارونگی هوا مواجه هستیم. این پدیده سبب به دام افتادن هوای آلوده و مضر در سطح زمین می شود که این امر، باعث تشدید و تقویت آلودگی می شود و در صورت تنفس هوای آلوده، ذرات معلق و آلاینده ها وارد ریه ها شده و موجب التهاب می شود که این امر منجر به بروز بیماری های تنفسی و بیماری های مرتبط با آن مانند برونشیت مزمن، آمفیزم، بیماری قلبی، آسم، و مشکلاتی مانند خس خس سینه، تنگی نفس و سرفه می شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: افراد در شرایط هشدار آلودگی هوا حدالمقدور از قرار گرفتن در فضای باز اجتناب کنند و حتما از ماسک استفاده کنند.

نوری سپهر استفاده از انواع ماسک را جهت پیشگیری از ورود زیرآلاینده ها و غبار ها به مجاری تنفسی موثر دانست و افزود: شهروندان اگر مجبور به خروج از منزل هستند از ماسک مناسب حتی از ماسک های معمولی و پارچه ای استفاده کنند.

او گفت: شهروندان از انجام ورزش و فعالیت بدنی شدید در فضای باز به ویژه اگر دارای مشکلات تنفسی و آسم هستند، اکیدا خودداری کنند و همچنین پیاده روی در پارک ها و فضاهای باز نیز توصیه نمی شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها