معاون ترویجی اجتماعی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی:

انتشار 14 میلیون نسخه اثر پژوهشی توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی از ابتدای تاسیس تا کنون

حسن آرام، معاون ترویجی اجتماعی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی از انتشار 14 میلیون نسخه اثر پژوهشی از ابتدای تاسیس این مرکز تا کنون خبر داد.
حسن آرام، معاون ترویجی اجتماعی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی از انتشار 14 میلیون نسخه اثر پژوهشی از ابتدای تاسیس این مرکز تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۱۳۸۶۸۵۱

خراسان رضوی - جام جم آنلاین - حسن آرام در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی گفت: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در سال 1363 تاسیس شده است و طی مدت ۳۸ سال کار پژوهشی خود توفیق یافته بیش از ۲ هزار عنوان کتاب را در ۴ هزار جلد و ۱۴ میلیون نسخه اثر تولید و به مخاطبان هدف عرضه کند. 
چاپ آثار با استانداردهای کتاب سال جمهوری اسلامی 
معاون ترویجی اجتماعی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با تاکید بر اهتمام این بنیاد بر تولید و انتشار آثار پژوهشی فاخر و غنی، ابراز کرد: نگاه و تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی به فعالیت چاپ و نشر آثار فاخر است و از همین رو سیاست بنیاد پژوهش‌های اسلامی بر اساس استانداردهای کتاب سال جمهوری اسلامی به مخاطبان عرضه می‌شود.
حسن آرام، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 31 عنوان کتاب چاپ اول در موضوعات، قرآن، فقه و اصول، کلام و عقاید، تاریخ و سیره معصومین(ع)، سرگذشتنامه‌ها، اخلاق اسلامی، اسلام و آموزش و پرورش، تاریخ و جغرافیا و کلیات منتشر و روانه بازار نشر شده است.
وی همچنین از چاپ و انتشار 55 عنوان کتاب چاپ بعدی در موضوعات یاد شده از ابتدای سال تا کنون خبر داد و گفت:5 عنوان اثر نیز با همکاری دارالحدیث قم، دانشگاه معارف و سازمان کتابخانه‌ها و موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تهیه و تدوین شده است. 
 
توجه به پروژه‌های تقاضا محور در تولید اثر
وی به موضوعات تقاضا محور که منجر به تولید کتاب می شود، اشاره کرد و افزود: برای انجام این پروژه‌ها کارگروه‌هایی برگزارشده و موضوع پروژه‌ها احصا شده است، از همین رو طلاب و دانشجویان می‌توانند بر پایه آن موضوعات خود را انتخاب کرده و تا پس از تبیین در خصوص چاپ آن اقدام ‌شود. 
 
رونمایی از کتاب های صوتی
معاون ترویجی اجتماعی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در هفته کتاب و کتاب خوانی، رونمایی از کتاب های صوتی است.
به گفته حسن آرام تعداد 220 عنوان کتاب از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی به زبان‌های دیگر تولید شده که با حضور در نمایشگاه‌های مختلف بین‌المللی از جمله قطر، عمان، عراق و... با استقبال بسیار بالای مخاطبان مواجه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها