همزمان با سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی،

نفرات برگزیده اورژانس هرمزگان ۱۱۵تقدیر شدند

به مناسبت چهل و هفتمین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی از برگزیدگان اورژانس 115 هرمزگان تقدیر شد.
به مناسبت چهل و هفتمین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی از برگزیدگان اورژانس 115 هرمزگان تقدیر شد.
کد خبر: ۱۳۸۰۸۲۶

هرمزگان-جام جم انلاین-به مناسبت چهل و هفتمین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی از برگزیدگان اورژانس 115 هرمزگان تقدیر شد.

 

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث، یک سازمان امدادی و عام المنفعه است که، در تمام ساعات شبانه روز و ایام هفته و تعطیلات، منجمله تعطیلات نوروز ، تاسوعا و عاشورا، تابستان و زمستان در حال ارائه خدمات به مددجویان است. علاوه بر آن در حوادث غیر مراقبه از قبیل سیل و زلزله و طوفان، تکنسین های اورژانس جز اولین نفراتی که در محل حاضر و به مصدومین امداد رسانی می‌کنند.

 

دکتر قاسمی افزود: اورژانس هرمزگان در سال که گذشت بیش از سی هزار و ۹۴۹ ماموریت اورژانسی انجام داده و به بیش از ۴۷ هزار بیمار و مصدوم خدمات درمانی ارائه داده است، ۲۷ نوزاد در آمبولانس به کمک تکنسین های اورژانس در صحت و سلامت کامل به دنیا آمده و ۱۳ نفر با انجام احیاء قلبی و ریوی به زندگی بازگشته اند. بیش از هفت انتقال بین مراکز درمانی توسط مرکز پایش مراقبت های بالینی این سازمان، انجام شده است. اورژانس هرمزگان در اوج اپیدمی کووید ۱۹ نقش فعالی را امر واکسیناسیون گروه های مشاغل، برپایی بیمارستان صحرایی و انتقال بیماران حاد تنفسی به بیمارستان های استان داشت.

 

در سال گذشته چهار پایگاه جدید اورژانس در هفته دولت به بهره برداری رسید و مجموع پایگاه های فعال شهری و جاده ای اورژانس هرمزگان در حاضر به ۸۵ پایگاه رسیده است. اورژانس ۱۱۵ هرمزگان همچنین یک پایگاه فعال هوایی در مرکز استان دارد و دو پایگاه هوایی دیگر در شرق و غرب استان بعد از اخذ مجوزات لازم، احداث و به بهره برداری خواهد رسید.

 

دکتر حسین قاسمی در ادامه افزود: امروز به مناسبت ۲۶ شهریور روز ملی فوریت های پزشکی از ۲۸ نفر از منتخبین اورژانس استان به پاس خدمات ارزنده یشان تقدیر شد. به همین مناسبت از سرکار خانم دکتر الهام عبدالهی نیز به خاطر کسب مقام برتر در المپیاد علمی فوریت های پزشکی، با اعطا لوح، تقدیر به عمل آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها