معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان :

اختصاص سه هزار میلیارد تسهیلات با هدف محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در استان اصفهان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: با پرداخت سه هزار میلیارد تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱، ۱۵ هزار اشتغال خُرد در مناطق مختلف استان ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۷۶۲۵۲

به گزارش جام جم انلاین اصفهان؛ دکتر امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی در استانداری اصفهان، بیان کرد: براساس بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، مبلغ سه هزار میلیارد تومان تسهیلات جهت محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در مناطق کم برخوردار به استان اصفهان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: مقرر شده این مبلغ به تناسب میان دستگاه های اجرایی مرتبط تقسیم شود. همچنین درصدد هستیم در شورای برنامه ریزی آینده جزئیات را مصوب و برای اجرا آماده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: رویکرد ما در تقسیم این تسهیلات محرومیت زدایی و توسعه اشتغال در مناطق روستایی است. بر همین اساس این اعتبارات براساس نرخ بیکاری و محرومیت بین شهرستان ها و دستگاه های اجرایی استان توزیع با معرفی بانک عامل و نرخ چهار درصد پرداخت خواهد شد.

دکتر نقش با اشاره به این که پرداخت این تسهیلات، ۱۵ هزار اشتغال خُرد را در مناطق مختلف استان ایجاد می کند، گفت: با پرداخت این تسهیلات شاهد رونق اقتصادی در مناطق محروم و کمتر برخوردار خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با ابتکاری که اندیشیده شده، توزیع تسهیلات به صورت دستگاهی خواهد بود؛ اما به دلیل ایجاد رقابت و براساس ارزیابی عملکرد دستگاه ها مجدداً سهم هر دستگاه مورد بررسی قرار گرفته و اصلاح می شود. مصّر هستیم سهم دستگاه هایی که جذب و عملکرد بهتری داشتند را افزایش دهیم تا باعث ایجاد رقابت بین دستگاه ها برای جذب منابع گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها