رییس بنیاد نخبگان کردستان:

قرارگاه دانش بنیان در کردستان تشکیل می‌شود

رییس بنیاد نخبگان کردستان گفت: قرارگاه دانش بنیان با هدف فراهم‌سازی زمینه‌های مناسب برای فعالیت شرکت های دانش بنیان، تقویت ظرفیت جامعه نخبگان و توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان تشکیل می شود.
کد خبر: ۱۳۷۱۵۱۵

کردستان-جام جم آنلاین- جمال سلیمی صبح امروز سه شنبه در نشست نخبگان استان کردستان با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان اظهار داشت: چهار اقدام اساسی در بنیاد ملی نخبگان در راستای استفاده از ظرفیت نخبگان برای حل مسائل و مشکلات کشور در دست اجراست.

وی افزود: انعقاد تفاهم نامه بنیاد ملی نخبگان با وزارت کشور یکی از این طرح ها است که بر اساس آن وظایفی برای جوامع نخبگانی استانها تعریف و بر بهره‌گیری دولت از آرای نخبگان و تعمیق نظرات آنان در حل مسائل کشور تاکید شده است.

رییس بنیاد نخبگان کردستان از تشکیل چهار کارگروه تخصصی در بنیاد نخبگان استان با هدف ارائه راهکارهای جدید برای حل چالش های دولت خبرداد و گفت: دولت نیز باید استفاده از این ظرفیت ها را مورد توجه قرار دهد.

سلیمی دیگر طرح در دست اجرا را طرح دستیار نخبه برشمرد و افزود: بخش های اجرایی استان در قالب این طرح مشاوران نخبه‌ای را در حوزه های تخصصی خود به کار خواهند گرفت.

حضور نخبگان در شوراهای تخصصی استان از دیگر اقدامات در دست اجرا بود که سلیمی به آن اشاره کرد و گفت: امیداریم با حضور نخبگان در شوراهای تخصصی برنامه‌ریزی استان و گلوگاه‌های تصمیم گیری و سیاست گذاری، شاهد توسعه استان باشیم.

رییس بنیاد نخبگان استان کردستان در ادامه با اشاره به فرار نخبگان، یکی از دلایل آن را عدم اثرگذاری در جامعه دانست و تاکید کرد:  با توجه به شعار سال، امسال بهترین فرصت برای استفاده از ظرفیت ویژه نخبگان در تولید دانش بنیان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها