سرپرست اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام خبر داد:

ساخت ۳۳۳ فضای آموزشی در استان ایلام توسط خیرین

رئیس آموزش و پرورش ساوه :

اقدام خداپسندانه خیرین ساخت مدرسه در شهرستان ساوه

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه گفت: میزان تعهد خیرین مدرسه‌ساز در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز این شهرستان در سال جاری نسبت به جشنواره سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش یافت و به بیش از ۳۲ میلیارد تومان رسید.
کد خبر: ۱۳۶۶۵۲۱

به گزارش جام جم آنلاین ساوه : ابراهیم فراشیانی ، با اشاره به ساخت قریب به ۷۰ واحد آموزشی توسط خیرین مدرسه ساز در این شهرستان اظهار کرد: شهرستان ساوه در سال های اخیر رتبه اول استان و رتبه برتر کشور را در جذب خیرین مدرسه ساز کسب کرده است.

وی با اشاره به تعهد بیش از ۳۲ میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز در پانزدهمین جشنواره اظهار کرد: در جشنواره امسال ساخت یک هنرستان و یک باب مدرسه به ارزش ۲۰ میلیارد تومان توسط خانواده باقرزاده از خیرین نیکوکار، مشارکت سه میلیارد تومانی خانواده مرحوم ابراهیمی از خیرین مدرسه ساز برای احداث پژوهش سرا، واگذاری دو هزار متر زمین از سوی دکتر علی جراحی‌زاده از خیرین مدرسه ساز ساوجی مقیم آمریکا به ارزش چهار میلیارد تومان، واگذاری دوهزار متر زمین از سوی خانواده دریایی از خیرین نیکوکار به ارزش چهار میلیارد تومان و مشارکت یک میلیارد تومانی گروه صنعتی شیشه کاوه به همراه ساخت سه مدرسه جدید از جمله تعهدات جشنواره پانزدهم بوده است.

وی بیان کرد: با شکل گیری پویش‌های مختلف مدرسه‌سازی و تشویق خیرین به ساخت مدرسه و تبیین اهداف و اهمیت مدرسه سازی، علاوه بر این که تعهدات خیرین گذشته رشد قابل توجهی یافت، خیرین جدیدی نیز با شوق و انگیزه بیشتری وارد عرصه مدرسه سازی شدند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه تصریح کرد: ساوه با رشد سالانه جمعیت ناشی از مهاجرپذیری مواجه است و در پنج سال اخیر ۱۰ هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزی این شهرستان افزوده شده و به ۵۸ هزار نفر رسیده است که این امر نیاز به احداث فضاهای آموزشی جدید را چند برابر می‌کند تا دانش‌آموزان بتوانند با آرامش خاطر بیشتری به فراگیری دانش بپردازند.

وی با تقدیر از اقدام خداپسندانه خیرین در ساخت مدرسه گفت: در پنج سال گذشته فضاهای آموزشی و ورزشی متعددی به مجموعه شهرستان افزوده شده است و اکنون نیز ۱۰ مدرسه در شهر و روستا در دست ساخت قرار دارد که بخشی از نیازهای فضای آموزشی را تامین خواهد کرد.

فراشیانی افزود: شهرستان ساوه در آمار دو شیفت بودن مدارس در استان رتبه اول را دارد و این موضوع ارتباط مستقیمی با افت تحصیلی دانش آموزان و کاهش توانمندی‌های آنان خواهد داشت و برای خروج از فعالیت دوشیفته دانش آموزان با توجه به رشد جمعیتی، باید سالانه حداقل پنج مدرسه در این شهرستان احداث شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها