امام جمعه ایلام عنوان کرد:

مسئولان با تاسی از حضرت علی(ع) باید تلاش کنند که خدمتگزار مردم باشد.

امام جمعه ایلام گفت: مسئولان با تاسی از مولای متقیان حضرت علی(ع) به عنوان کارگزاران نظام باید تلاش کرده که خدمتگزار مردم باشد.
کد خبر: ۱۳۶۳۱۵۰
به گزارش جام جم آنلاین ایلام و به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه  شهر ایلام  گفت:  مسئولیت طعمه چرب و نرمی نیست که مسئول به اهداف دنیایی و مادی اش برسد بلکه امانت سنگینی است که بر گردن اوست و باید ادای دین کند.
 
وی افزود: حضرت علی (ع) زمامدار و الگوی مردم در همه امور بود و همه ما باید تلاش کنیم که در کردار، گفتار و رفتار، باور و سبک زندگی جا پای آن حضرت بگذاریم و هرچند نشدنی است
 
 
حجت الاسلام کریمی تبار ادامه داد:  لحظه لحظه زندگی پر فراز و نشیب و سیره حضرت علی(ع) برای مردم و مسئولان درس است و به عنوان یک الگو و شاخص، افراد می توانند خود را با آن بسنجند و مسئولان عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهند که بهترین معیار است.
 
 
وی افزود:  حضرت علی علیه‌السلام می‌فرماید حکومت بر شما به‌اندازه‌ی کفشی پاره برای من ارزش ندارد، مگر این‌که حقی را اقامه کنم و جلوی باطلی را بگیرم
 
امام جمعه ایلام ادامه داد: حکومت ابزاری برای احقاق حق و برای مبارزه با باطل است و حضرت امام علی(ع) می‌فرماید به خدا قسم اگر آنچه که زیر آسمان‌های هفت‌گانه است به من داده شود، بخواهم نافرمانی خدا کنم به اندازه‌ای که پوست جویی از دهان مورچه‌ای بگیرم این معصیت را مرتکب نخواهم شد، این دنیای شما دنیایی که برای رسیدن به آن دروغ می‌گویید، تهمت می‌زنید، غیبت می‌کنید برای رسیدن به پست و مقام دست‌وپا می‌زنید، در نزد من پست‌تر از آن استخوان بدون گوشتی که از خوک باشد و در دست جذامی قرار داشته باشد.

وی تاکید کرد:  اگر دنیا و پست و مقام انسان را به خدا برساند ارزشمند است و الا جز پشیمانی ثمره‌ای نخواهد داشت و لازم است که در جمهوری اسلامی بر اساس رهنمودها و فرامین امام متقین تجدیدنظری در رفتارهای سازمانی ادارات و مسئولان شود.
 

حجت الاسلام کریمی تبار  با اشاره به در پیش بودن اخرین جمعه ماه رمضان و روز قدس گفت: امسال روز قدس با سال‌های گذشته متفاوت است، مردم فلسطین امیدوار شده‌اند، عکس‌العمل‌هایی در برابر غاصبان و متجاوزان انجام می‌دهند که در سال‌های گذشته کمتر بوده‌ و جبهه مقاومت و بیداری اسلامی فراگیر شده‌است.

امام‌ جمعه ایلام از مردم استان خواست که روز قدس همزمان با جمعه هفته آینده با حضور بیشتری اعلام حمایت از مسلمانان مظلوم فلسطین داشته باشند
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها