در جشن هنر انقلاب انقلاب اسلامی استان چهار محال و بختیاری

تجلیل از بهرام شمسی پور دهکردی چهره شاخص بسیج هنرمندان

استاندار چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته فرهنگ در جمع هنرمندان و مسئولین فرهنگی عنوان کرد

برای ارتقای فرهنگ و هنر استان تعامل همه دستگاه های متولی فرهنگ و هنر ضروری است

استاندار گفت؛هنرمند انقلابی و جهادی نباید به دلیل کمبود امکانات، کار خود را متوقف کند و زمین‌گیر شود، یادآور شد: از قشر هنری و فرهنگی استان انتظار می‌رود تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و به سمت تحول آفرینی قدم بردارند.
کد خبر: ۱۳۶۱۳۵۶

به گزارش جام جم آنلاین – چهار محال و بختیاری ؛ غلامعلی حیدری سود جانی استاندار چهارمحال و بختیاری صبح شنبه ۲۰ فروردین با حضور در حوزه هنری استان ضمن بازدید از واحد های مختلف حوزه هنری، نشست صمیمی با اهالی فرهنگ و هنراستان داشت.

هنرمندان دراین دیدار درباره ظرفیت‌ها و چالش‌های این حوزه به ویژه مشکلات و نیازهای شان با استاندار چهارمحال و بختیاری گفتگو کردند

دستگاه های فرهنگی باید در تعامل و همنکاری با یکدیگر باشند

غلامعلی حیدری سودجانی روز شنبه به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی در نشست با جمعی از هنرمندان چهارمحال‌ و بختیاری در حوزه هنری افزود: دستگاه های فرهنگی باید در تعامل و همنکاری با یکدیگر باشند و از بخشی نگری و تک روی به جد پرهیز نموده

تمامی اقدامات محدود به امکانات نمی‌شود و نقش موثر نیروهای انسانی باید دیده شود

حیدری سودجانی با اشاره به صحبت‌های هنرمندان استان درباره کمبود فضای فرهنگی و هنری تصریح کرد: اگر چه مشکلاتی وجود دارد اما تمامی اقدامات محدود به امکانات نمی‌شود و نقش موثر نیروهای انسانی باید دیده شود، همانگونه که در دوران دفاع مقدس نقش نیروهای انسانی معجزه کرد و استانداردهای نظامی را برهم زد.

هنرمند انقلابی و جهادی نباید به دلیل کمبود امکانات، کار خود را متوقف کند و زمین‌گیر شود

رئیس شورای اداری استان افزود: با بیان اینکه هنرمند انقلابی و جهادی نباید به دلیل کمبود امکانات، کار خود را متوقف کند و زمین‌گیر شود، یادآور شد: از قشر هنری و فرهنگی استان انتظار می‌رود تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و به سمت تحول آفرینی قدم بردارند.

اگر می‌خواهیم جهاد تبیین ماندگار شود باید از دریچه هنر وارد شویم

حیدری سودجانی؛ به موضوع جهاد تبیین و اهمیت تولید محتوا در تبیین دستاوردها و اثرات انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر می‌خواهیم جهاد تبیین ماندگار شود باید از دریچه هنر وارد شویم و در این مورد نقش هنرمندان بسیار موثر است.

هنرمندان و مسوولان هنری‌ استان با همراهی دانشگاه می‌توانند اقدامات موثری انجام دهند

استاندار چهارمحال و بختیاری فعالیت دانشگاه شهرکرد در رشته ادبیات پایداری را نیز یادآور شد و ادامه داد: هنرمندان و مسوولان هنری‌ استان با همراهی دانشگاه می‌توانند به تولید محتوا در این حوزه بپردازند.

از هنرمندان انتظار می‌رود در گام دوم انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت هنری، تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند

حیدری سودجانی ادامه داد: از هنرمندان انتظار می‌رود در گام دوم انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت هنری، تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند، گفت: این توقع از جامعه هنرمندان وجود دارد که در واکنش به رویدادهای جامعه در کنار مردم، اقدام‌ به‌هنگام و هماهنگی را به نمایش بگذارند.

هنرمندان باید با انعکاس هنرمندانه اقدامات و دستاوردهای‌ انقلاب برای ایجاد امید در جامعه تلاش کنند

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در زمانه‌ای که‌ دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی میان مردم است، هنرمندان باید با انعکاس هنرمندانه اقدامات و دستاوردهای‌ انقلاب برای ایجاد امید در جامعه تلاش کنند.

توسعه‌ همه جانبه استان باید در برنامه‌ریزی‌ها مد نظر قرار گیرد

حیدری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توسعه‌ همه جانبه استان در برنامه‌ریزی‌ها مد نظر قرار دارد و در این راستا با نشست‌های متعدد با اقشار مختلف و همچنین سفرهای‌ شهرستانی‌ بخشی از مشکلات و نواقص احصا شده است که تلاش می‌شود در حد توان برای رفع آن‌ها اقدام شود.

تنها به توسعه‌ عمرانی پرداخته نخواهد شد و همه جوانب در دستور کار قرار دارد

استاندار با بیان اینکه تنها به توسعه‌ عمرانی پرداخته نخواهد شد و همه جوانب در دستور کار قرار دارد، افزود: طرح‌های نیمه تمام استان که نقشی‌ پیشران‌ در توسعه‌ دارند و بخشی از آن‌ها نیز مربوط به بخش‌ هنر و فرهنگ است، شناسایی شده تا در اعتبارات سفر رییس‌جمهور به‌ آنها پرداخته شود.

 

شایان ذکر است  در این دیدار ابراهیم شریفی ریگی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ایرج طاهری شلمزاری مدیر کل تبلیغات اسلامی،احسان قائدی وانانی مسئول حوزه هنری استان،مهران مرادی زانیانی سرپرست دفتر استاندار و چراغعلی امیدی شهرکی کارشناس روابط عمومی استانداری استان استاندار را همراهی می کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها