اماکن متبرکه ظرفیت عظیم وحدت اسلامی هستند

استاندار لرستان گفت: زیارت اماکن متبرکه و اربعین حسینی ظرفیت فرهنگی بزرگی برای وحدت امت اسلام هستند.
کد خبر: ۱۳۵۵۳۷۸
به گزارش جام جم آنلاین لرستان: فرهاد زیویار اظهار کرد: کار در ستاد بازسازی عتبات عالیات با نور و برکت ائمه اطهار(ع) همراه است.
 
وی افزود: عتبات عالیات به‌معنای درگاه‌های بلندمرتبه است، شبهاتی که درخصوص عتبات عالیات ذکر می‌شود یک نگاه متحجرانه است و با رویکرد دینی ما تطابق پیدا نمی‌کند.
 
زیویار گفت:  عتبات عالیات درگاه‌های وصل به بالاترین مراتب الهی است و  دو میراث قرآن و عترت از نبی مکرم اسلام باقی مانده است، قرآن یک کتاب است و اگر ناطق نداشته باشد فرامین و آیات این اجرایی نمی شود.
 
استاندار لرستان گفت: مرز جغرافیایی در حرکت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد، بسیاری از مفاهیم ارزشی و دینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی معنای اصلی خود را پیدا کرد که نمونه آن تعریف واژه شهید و باب شهادت است.
 
زیویار ادامه داد:  زیارت اماکن متبرکه و اربعین حسینی ظرفیت فرهنگی بزرگی برای وحدت اسلامی است، اربعین حسینی و زیارت عتبات عالیات باید در چشم‌انداز بلندتری برای وحدت جهان اسلام در نظر گرفته شود بطوری که دستگاه‌ها در کنار وظایف خود با ستاد بازسازی عتبات عالیات همکاری و تعامل کامل داشته باشند.
 
نماینده ولی‌ فقیه در ستاد عتبات عالیات لرستان نیز با اشاره به گردآوری کتاب‌ پاسخ به شبهات در حوزه عتبات عالیات، گفت: در این کتاب سعی شده به عمده شبهه‌هایی که در فضای جامعه انتشار یافته است، به صورت خلاصه و علمی پاسخ داده شود.
 
حجت الاسلام روح الدین دریکوند افزود: باتوجه به وجود شبهات پیرامون عتبات عالیات به‌ویژه در فضای مجازی و تلاش دشمنان برای تعریف جایگاه اهل‌ بیت(ع)، کتاب پاسخگویی به شبهات درخصوص عتبات عالیات در لرستان تهیه و گردآوری شده است.
 
وی اظهار کرد: بیان نظرات مراجع تقلید درخصوص کمک به عتبات عالیات و کسب اجازه استفاده از وجوهات به‌عنوان سرفصل‌های این کتاب در نظر گرفته شده است، در این کتاب سعی شده است به عمده شبهه‌هایی که در فضای جامعه انتشار یافته است، به صورت خلاصه پاسخ داده شود.
 
نماینده ولی‌ فقیه در ستاد عتبات عالیات لرستان بیان کرد: تلاش می شود کتاب پاسخگویی به شبهات به طور تخصصی چاپ شود که در این راستا نیازمند مساعدت استاندار لرستان هستیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها