بازرس کل خراسان رضوی

حضور میدانی مسوولان در رفع مشکلات تولید موثر است

رییس منطقه ۲ سازمان بازرسی و بازرس کل استان خراسان رضوی گفت: حضور میدانی مسوولان در رفع مشکلات تولید و صنعت موثر است و این سازمان در بازرسی های شهرستانی مشکلات دستگاه های اجرایی با تولید کنندگان را بررسی می‌کند.
رییس منطقه ۲ سازمان بازرسی و بازرس کل استان خراسان رضوی گفت: حضور میدانی مسوولان در رفع مشکلات تولید و صنعت موثر است و این سازمان در بازرسی های شهرستانی مشکلات دستگاه های اجرایی با تولید کنندگان را بررسی می‌کند.
کد خبر: ۱۳۵۳۲۳۸

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،حجت الاسلام موسی فتوحی در حاشیه نشست با تعدادی از تولید کنندگان و صنعتگران شهرستانهای تربت‌حیدریه، مه‌ولات، زاوه و رشتخوار افزود: گاهی در فرآیندهایی که دستگاه های اجرایی در ارتباط با یکدیگر دارند مشکلاتی برای تولیدکننده ایجاد می‌کنند که با حضور دستگاه ناظر راحت‌تر رفع می شود و در بازدیدهای میدانی موضوع ارتباط تولیدکننده با دستگاه های خدمات رسان بررسی شده و این حضور موجب می‌شود مشکلات با تدبیر مدیریتی رفع شود.
وی ادامه داد: گاهی حتی قانون اجازه صدور مجوز را داده اما دستگاه اجرایی به راحتی این مجوز را صادر نمی کند و تولید کننده دچار مشکل می شود و در بازدیدهای شهرستانی فرآیندهای دست و پاگیر اداری تا حد ممکن رفع می شود.
بازرس کل استان خراسان رضوی گفت: رضایتمندی ارباب رجوع در مراجعه به دستگاه های دولتی و رعایت حقوق مردم در این مراجعات مد نظر سازمان بازرسی است و در بازرسی های حضوری در دستگاه ها همکاران این سازمان نظر ارباب رجوع را در خصوص میزان رضایت از عملکرد آن دستگاه جویا می شوند.
وی افزود: از ۴۵ روز قبل از مراجعه مختلف شهرستانی، مشکلات تولید کنندگان در تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار را احصا کرده و مشکلاتی را که تولیدکنندگان با اداراتی از قبیل صنعت و معدن، فرمانداری و شهرداری داشتند بررسی کردیم و مسوولان ذیربط هم همراه ما آمده‌اند تا مشکل تولید کننده شنیده شده و راهکار قانونی برای آن پیدا شود.
حجت الاسلام فتوحی ادامه داد: مشکلات مالی در زمینه‌های سرمایه در گردش، اقساط تسهیلات گرفته شده، امور مالیاتی و تامین اجتماعی از مهم ترین مشکلات تولیدکنندگان این منطقه است و بقیه فرآیندها مربوط به مدیریت های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بانک ها و صدور مجوز است.
وی گفت: امروز مشکلات ۴۵ واحد تولیدی این شهرستانها بررسی شد و همچنین مشکل سینمای تربت‌حیدریه هم که مدت ها مورد گلایه مسوولان فرهنگی شهر بود مورد بررسی قرار گرفت و مسوولان مربوطه در خصوص  تامین زمین سینما قول مساعد دادند.
بازرس کل استان خراسان رضوی افزود: مردم در خصوص کمیسیون ماده ۱۰۰ معضلاتی داشتند که با حضور مسوولان شهرداری و قضات عضو این کمیسیون جلسه ای تشکیل و مشکلات بررسی شد.
وی ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور به موجب اصل ۱۷۴ قانون اساسی وظیفه نظارت بر اجرای صحیح قوانین و مقررات و نظارت بر حسن جریان امور را دارد و نظارت این سازمان همه دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و هر دستگاهی را که به نحوی از بودجه دولتی و عمومی استفاده می کند شامل می شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه هم گفت: این شهرستان پنج شهر دارد و یک سوم زائران حضرت امام رضا (ع) از این شهرستان عبور می کنند و زیرساخت های رشد و توسعه در این شهرستان مهیا است.
حسین شرافتی راد افزود: گردشگری، معدن، کشاورزی و دامداری از ظرفیت های تربت‌حیدریه است و از شهرستان های برخوردار استان است اما همزمان با بقیه شهرستان های استان رشد نکرده است.
وی ادامه داد: جمعیت، مسافر و زایر هدف کار تولیدکننده است و تربت حیدریه باید کانون اقتصادی و اشتغالزایی باشد، تمرکز گرایی هم اختیارات را از مدیران شهرستان می گیرد و باید اختیارات بیشتری به این شهرستان داده شود.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها