اجرای چهار پروژه جمع‌آوری فاضلاب در همدان

چهار پروژه توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب استان همدان با حضور استاندار و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اعتبار 720 میلیارد ریال اعتبار وارد فاز اجرایی شد.
کد خبر: ۱۳۵۳۰۸۲

به‌ گزارش جام جم آنلاین همدان، در این آئین پروژه‌های توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر جورقان، خط انتقال فاضلاب بلوار سردار شهید همدانی، توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب بیمارستان ارتش، اجرای خط انتقال فاضلاب پادگان قهرمان، روستای مهدی آباد و یکن آباد و همچنین طرح ضربتی آب شرب شهرهای همدان و جورقان از منطقه آق حصار کلنگ‌زنی شد.
استاندار همدان در آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه های مذکور، ضمن اشاره به تصمیمات پیشین مبنی بر قطع روزانه آب در راستای مدیریت مصرف گفت: خوشبختانه با تدابیر انجام شده از سوی مدیران و معاونان شرکت آب و فاضلاب استان شرایط خشکسالی و کم آبی به بهترین نحو مدیریت شد.
"علیرضا قاسمی فرزاد" با بیان اینکه از همان روزهای نخست تصدی به دنبال تامین آب از منابع جایگزین بودیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر موضوع انتقال آب از سد تالوار، پیشنهاد حفر چاه در محدوده آق حصار در کمیته‌های مربوطه مطرح شد که بر همین اساس حفر 6 حلقه چاه در محدوده مذکور در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه رسیدن به آب در عمق 30 متری چاه‌های مذکور نشانه مانایی این چاه‌هاست، عنوان کرد: به منظور تامین آب پایدار همدان در تلاش هستیم که از این رهگذر تامین آب از سد تالوار نیز مدنظر است.
قاسمی فرزاد تصریح کرد: با برداشت آب از چاه‌های آق حصار برداشت از سد اکباتان کاهش خواهد یافت و بر همین اساس در تابستان با مشکل کمتری مواجه خواهیم شد.
در ادامه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان، ضمن اشاره به اهمیت مدیریت مصرف آب در شرایط فعلی گفت: با توجه به کاهش چشمگیر نزولات جوی و اهمیت استفاده مجدد از پساب و بازچرخانی آن، مفتخریم که استان همدان یکی از استان‌های کشور در بازچرخانی آب به نحو مطلوب در جهت تولید و توسعه صنعت است.
وی با بیان اینکه با اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهر جورقان، فاضلاب آلوده کننده شهر جورقان، جاده کرمانشاه و جاده تهران جمع آوری و پاکسازی خواهد شد، اظهارداشت: از آنجا که بوی نامطبوع فاضلاب واحدهای تولیدی در وروی شهر همدان احساس می‌شد، لذا با اجرای کامل این طرح مشکلات مذکور مرتفع می‌شود.
حسینی بیدار با اشاره به اینکه عمده اعتبارات طرح های مذکور از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی است و بار مالی آن به دولت تحمیل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح مذکور نیاز صنایع و واحدهای تولیدی از پساب تصفیه شده با کیفیت مناسب تامین می‌شود، ضمن اینکه منابع آبی زیرزمینی و سطحی استان به منظور سایر مصارف از قبیل شرب باقی خواهد ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها