وزیر نفت: سوخت صنایع قطع نشد/ افزایش قیمت گاز پرمصرف‌ها در قبض دی‌ماه

وزیر نفت گفت: روز گذشته در بخش خانگی و تجاری و صنایع غیر عمده، بالغ بر ۵۱۷ میلیون متر مکعب مصرف گاز داشتیم که نسبت به روز مشابه سال گذشته، حدود ۲۰ تا ۲۲ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۳۴۹۳۴۶
وزیر نفت: سوخت صنایع قطع نشد/ افزایش قیمت گاز پرمصرف‌ها در قبض دی‌ماهبه گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، جواد اوجی افزود: از چند روز گذشته، محدود کردن گاز در بخش صنایع به ویژه صنایع سیمانی را آغاز کردیم، اما با سوخت مایع، جبران شده است.

اوجی اضافه کرد: از ماه پیش در تدارک تامین سوخت مایع نیروگاه ها، صنایع عمده و سیمانی و پتروشیمی‌ها بودیم و با محدود کردن گاز صنایع سیمانی، آن‌ها از سوخت مایع استفاده می‌کنند.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه وزارت نفت مکلف است سوخت این صنایع را تامین کند، گفت: سوخت صنایع را قطع نکردیم بلکه فعلا سوخت آن‌ها از گاز به مایع تبدیل شده است.

اوجی با اشاره به اینکه در مصرف بخش خانگی، رکورد‌های جدیدی ثبت می‌شود، افزود: در دولت سیزدهم در بحث بهینه کردن مصرف گاز در بخش خانگی، صنایع و نیروگاهی، اقدامات خوبی آغاز شده است.

او ادامه داد: مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان هفته گذشته در دولت، مصوب شد و افزایش تعرفه‌های مشترکین پرمصرف را که از سال ۱۳۹۴ تاکنون تغییری نکرده بود در دولت مصوب کردیم.

وزیر نفت تاکید کرد: قطعاً آن دسته از مشترکان پرمصرفی که خارج از الگوی مصرف هستند، باید بخشی از بهای تمام شده گاز را پرداخت کنند.

اوجی گفت: از اول آذر در بحث ساختمان‌های اداری در کشور بالغ بر ۱۴ هزار بازدید انجام شد که هزار و ۴۲۸ اخطار به آن‌ها داده شد و گاز ۱۲۴ واحد ساختمان اداری را به علت مصرف خارج از الگو قطع کردیم.

وی افزود: مشترکین پرمصرف بخش خانگی از اول آذر بر اساس مصوبه دولت، ​افزایش نرخ را خواهند داشت و این قبض‌ها با تعرفه جدید در دی به دست مشترکان می‌رسد.

وزیر نفت اضافه کرد: ۲۵ درصد از مشترکان، بالغ بر ۵۰ درصد گاز را مصرف می‌کنند.

اوجی گفت: هموطنان می‌توانند با راهکار‌های بسیار ساده در بحث بهینه سازی مصرف گاز به اقتصاد خانواده و کشور کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه دمای رفاه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه است، افزود: تنظیم موتورخانه ها، پوشیدن لباس گرم، خاموش کردن وسایل گرمایشی در زمانی که از منزل یا محیط کار خارج می‌شویم، از جمله این راهکارهاست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها