بهره برداری از ۱۰۳پروژه عمرانی در ۳ سال گذشته/ ۱۲۰ کرونایی هم اکنون بستری هستند

نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در جمع خبرنگاران گفت: در سه سال گذشته ۱۰۳ پروژه عمرانی  به بهره برداری رسیده است که از این تعداد ۴۶ پروژه بهداشتی، ۴۰ پروژه درمانی، ۵ پروژه آموزشی و ۹ پروژه رفاهی  بوده است.
نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در جمع خبرنگاران گفت: در سه سال گذشته ۱۰۳ پروژه عمرانی به بهره برداری رسیده است که از این تعداد ۴۶ پروژه بهداشتی، ۴۰ پروژه درمانی، ۵ پروژه آموزشی و ۹ پروژه رفاهی بوده است.
کد خبر: ۱۳۴۱۶۵۶

به گزارش جام جم آنلاین سمنان، نوید دانایی با بیان اینکه اعتبارات این پروژه ها از منابع استانی و ملی تامین شده است گفت ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز  توسط خیرین برای ساخت و تکمیل این پروژه ها جذب شده است.
وی با  بیان اینکه در سه منطقه استان خانه‌های بهداشت عشایر مستقر می‌شود، اظهار کرد:  طی ۳ سال گذشته ۲۵۰ تخت بیمارستانی به تخت های بیمارستانی ما افزوده شده و در تمام مناطق تحت پوشش دانشگاه در استان در زمان کرونا هیچگونه کمبود تخت یا مشکلی برای پذیرش بیماران وجود نداشته است که این زیرساخت خوب دانشگاه را نشان می‌دهد.
 دانایی با بیان اینکه  در حال حاضر بخش سوانح سوختگی با ۵۲ تخت در حال ارائه خدمات است، گفت: توسعه ۵۰ تخت ویژه در بیمارستانهای تحت پوشش و افزایش ۳۶ تخت برای ارائه خدمت به بیماران دیالیزی از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت بوده است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به خدمات آزمایشگاهی به عنوان یکی از ضعفهای دانشگاه، افزود: در سالیان گذشته تقریباً تمام آزمایشگاهها تجهیزات با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به روز رسانی شد و آزمایشگاه مرجع سلامت در استان شکل گرفت.
 دانایی با اشاره به اشاره به اعتبار  ۱۲۰ میلیارد تومانی در سه سال گذشته برای خریدتجهیزات، افزود:  مرکز جامع درمان سرطان نیز در مرحله نهایی است.
وی با اشاره به اینکه  بدهی دانشگاه در حال حاضر زیر ۷۰ میلیارد است، گفت: پرداخت  حقوق و اضافه کار در مجموعه دانشگاه به روز شده و تاخیر در پرداخت کارانه  نیز به کمتر از ۵ ماه رسیده است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان  با بیان اینکه از آغاز کار کرونا  تا کنون هیچ مریضی بدون تخت و اکسیژن نمانده است، افزود:   از ابتدای شیوع کرونا تاکنون که ۵ پیک بزرگ از این بیماری را سپری کرده ایم  تا امروز ۹ هزار و ۸۷۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های تحت پوشش بستری شدند که از این تعداد ۱ هزار و ۳۸ نفر  فوت کرده اند.
  وی با بیان اینکه تا کنون ۳۴ هزار و ۲۵۶ نفر دارای  تست مثبت بوده اند، افزود: ۱۲۰ بیمار کرونایی هم اکنون در بیمارستانها بستری هستند که از این تعداد  ۲۵ بیمار در بخش های ویژه هستند.
 دانایی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته  ۹۰ نفر با تست مثبت کرونا شناسایی شدند.
 وی در خصوص وضعیت واکسیناسیون در استان، بیان کرد: تا دیروز ۷۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال واکسینه شده اند که از این تعداد  ۳۲ درصد هر دو دوز واکسن را دریافت نموده اند. 
وی با اشاره به اینکه ذخیره واکسن به تعداد مورد نیاز انجام شده است، گفت: رعایت کامل  دستورالعملهای بهداشتی ضروری است و هرگونه عادی انگاری به منزله شیوع مجدد کروناست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها