رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره):

انتظار بیماران کرونایی برای بستری در ICU نگران کننده است

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، نسبت به نوبت پذیرش بیماران کرونایی نیازمند مراقبت های ویژه هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۳۴۱۸۰

به گزارش جام جم آنلاین، خسرو صادق نیت، با ابراز نگرانی از تکمیل ظرفیت تخت‌ های ICU کرونا و غیر کرونا در پیک پنجم گفت: تعداد قابل توجهی از بیماران نیازمند به مراقبت‌های ویژه در نوبت پذیرش هستند ولی متأسفانه به دلیل حجم بالای مراجعات و بیماران بدحال پیک پنجم کووید ۱۹ به شدت با کمبود تخت‌های ویژه مواجهیم و البته در حال بررسی راهکارهای جدیدی برای کمک به کاهش مدت اقامت بیماران بستری و امکان ارائه خدمت به بیماران جدید هستیم.

وی افزود: یکی از این راه‌ها بهره گیری از همکاری معاونت فرهنگی و خیرین سلامت برای تأمین ۴۰۰ یا ۵۰۰ دستگاه اکسیژن ساز برای ادامه و پیگیری درمان بیماران تنفسی (بیمارانی که از فاز التهابی خارج شده و تنها به دلیل آسیب ریه در کرونا نیاز به ادامه درمان با اکسیژن دارند) در خانه است. که باید ساز و کار مناسب آن از سوی معاونت درمان و مدیریت پرستاری مرکز تمهید شود.

صادق نیت ادامه داد: بستری بیماران نیازمند به خدمات ICU در بخش‌ها با توجه به کمبود جدی نیروی پرستاری علاوه بر افزایش فشار کاری کارکنان، استرس و فشار روحی آنان را در پی بدحال شدن و مرگ احتمالی این بیماران به دنبال خواهد داشت که به ویژه در شرایط کنونی در روحیه و توان کارکنان بسیار اثرگذار است. تمام سعی ما این است فشار بیشتری به بدنه کادر درمانی مجتمع وارد نشود.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) ضمن قدردانی از همکاری و همراهی خوب اساتید در پیک پنجم کووید ۱۹ خدمات پشتیبانی به ویژه تأسیسات مجتمع را در کمک به کاهش مورتالیتی ارزشمند خواند و تصریح کرد: تأمین اکسیژن با خلوص بالای ۹۹ درصد و با فشار بالا در این مرکز از نکات مهمی است که در کاهش مرگ و میر بخش‌های کووید ۱۹ نقش به سزایی داشته است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها