پیک پنجم هنوز به قله‌اش نزدیک نشده اما خطر ایجاد موج ششم با سویه «لامبدا» آن هم در آستانه فصل پاییز، کارشناسان را نگران کرده است

کرونای لامبدا چقدر به ما نزدیک است؟

تست PCR لازم نیست؛ علائم کافی است

رییس بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: در هنگام پیک کرونا در صورت داشتن علائم این بیماری بنا را بر ابتلا به کرونا بگذارید و نیازی به انجام تست PCR نمی‌باشد.
کد خبر: ۱۳۳۳۴۴۰
به گزارش جام جم آنلاین، کیوان خاصی اظهار داشت: مراجعه بیش از حد مردم برای انجام تست باعث افزایش تست PCR لازم نیست؛ علائم کافی استموارد نمونه گیری می‌شود و انجام آزمایش پیچیده تشخیصی این حجم از نمونه گیری در آزمایشگاه‌ها بسیار سخت است و ارائه نتیجه‌ی آزمایش افراد به تعویق می‌افتد.

وی افزود: درخواست ما از مردم این است که برای تست مراجعه نکنند و در صورت داشتن علائم خفیف در خانه استراحت کرده و خود را قرنطینه کنند.

خاصی خاطرنشان کرد: با این وجود در صورت داشتن علائم متوسط بیماری، افراد باید حتماً به پزشک مراجعه کنند و اگر علایم شدید بود، باید در بیمارستان تحت درمان قرار گیرند.

رییس بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: اینکه افراد با مشاهده کوچکترین علائمی از بیماری برای انجام تست PCR به بیمارستان مراجعه کنند باعث تحمیل بار کاری بیش از حد به بیمارستان خواهد شد و افزایش تعداد تست‌های انجام شده موجب تاخیر در ارائه نتیجه‌ی تست به مراجعان می‌شود.

خاصی یادآور شد: بنابراین افراد با مشاهده علائم بیماری کرونا، به طور قطع مبتلا به این بیماری هستند و باید با انجام مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از سرایت بیماری به افراد خانواده و دیگران حتماً خود را قرنطینه کنند و نیازی به انجام تست PCR نیست.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها