رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان یزد:

نيروي كار در صنعت ساختمان در استان نيازمند رسيدگي و ساماندهي است

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان یزد گفت : وضعيت عرضه و تقاضاي نيروي كار فني در صنعت ساختمان در استان نيازمند رسيدگي و ساماندهي است و براي ساماندهي اين بازار نيازمند آمار دقيق از فعالان اين حوزه هستيم.
کد خبر: ۱۳۲۳۵۶۳

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد ، سيدمجتبي حسيني پور با بیان این خبر اظهارداشت : وضعيت عرضه و تقاضاي نيروي كار فني در صنعت ساختمان در استان نيازمند رسيدگي و ساماندهي است،  و  بهره گيري از ظرفيت هاي سازمان فني و حرفه اي و آموزش و پرورش و همچنين تجربيات موفق در سطح ملي در اين خصوص و بويژه بهره مندي از ابزار نوين بر بستر فناوري اطلاعات در اين حوزه ضروری است .
وی افزود: ساماندهي نيروي كار ساختمان، هزينه اجراي ساختمان را تعديل خواهد كرد و حتي در مواردي موجب كاهش نرخ بيكاري افراد جوياي كار اين حوزه مي شود و بايد بتوان با طرح سامانه هايي ، ارتباط توليد كنندگان خدمات فني و مصرف كننده هاي خدمات فني صنعت ساختمان و همچنين نظارت بر عملكرد آنان را ساماندهي کرد.

دبير شوراي فني استان تصریح کرد: بهره گيري از ابزار بر بستر فناوري اطلاعات، امكان رتبه بندي عوامل اجرايي و در نهايت ارتقاي رضايتمندي عموم را به همراه دارد.

حسيني پور گفت: اداره كل آموزش و فني و حرفه اي استان بعنوان متولي تربيت نيروي كاردان و كارشناس در اين حوزه مي بايست با استراتژي مشخص در اين حوزه ورود نمايد و با نگاه آينده پژوهشي به رشته ها و باتوجه به پديدآمدن تخصص هاي جديد، نسبت به تعريف دوره هاي آموزشي تئوري و عملي و دوره هاي بازآموزي و رصد مهارت متقاضيان اقدام كند.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان افزود: حوزه صنعت ساخت و ساز و ساختمان بعنوان يكي از رشته هاي كاري با گردش مالي بالاست كه اگر زنجيره هاي تامين آن در استان تكميل نشود، ارزش افزوده اين صنعت از استان خارج خواهد شد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها