کارشناسان شرکت «سامانه توزیع هوشمند نو» با طراحی و ساخت پلتفرم «توزینو»، تحولی در حوزه بازاریابی و تبلیغ محصولات شرکت‌ها ایجاد کرده‌اند

مدیریت هوشمند بازاریابی با توزینو

مؤسسه «خانه فناوری و هنر اکسیر تِک» مجموعه‌ای دانش‌بنیان است که در زمینه طراحی و تولید انواع مختلف اپلیکیشن‌های موبایلی، نرم‌افزارهای رایانه‌ای و بازی‌های آنلاین استراتژیک، مالتی‌پلیر و موبایلی فعالیت می‌کند

ساخت هر بازی و نرم‌افزاری را به اکسیر تِک بسپار

یکی از پدیده‌هایی که امروزه در عرصه فناوری کشور شاهد رشد چشمگیر آن هستیم، تأسیس شرکت‌های چندمنظوره است.
کد خبر: ۱۳۱۶۸۱۱

در زمینه‌های کاری این نوع از شرکت‌ها، معمولا یک یا چند ویژگی مشترک وجود دارد که باعث ایجاد ارتباط و همبستگی میان انواع مختلفی از فعالیت‌های به‌ظاهر نامربوط می‌شود.

مجموعه دانش‌بنیان «خانه فناوری و هنر اکسیر تِک» یکی از همین شرکت‌هاست که پس‌از 14 سال تجربه‌ای که مدیران آن در زمینه ساخت نرم‌افزارها و بازی‌های رایانه‌ای داشته‌اند، سرانجام در سال 96 و در شهر قم تأسیس شده است.

ساخت هر بازی و نرم‌افزاری را به اکسیر تِک بسپار

موسسه «خانه فناوری و هنر اکسیر تِک» دارای مجوز رسمی از وزارت ارشاد و حوزه رسانه‌های دیجیتال است. همچنین موفق به اخذ گواهی دانش‌بنیان از معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری نیز شده است؛ علاوه‌بر دانش‌بنیان بودن، اکسیر تک جزو شرکت‌ های زیست‌ بوم خلاق است و از شرکت‌های فناور مرکز پژوهش دانشگاه قم به‌شمار می‌آید.

بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت اکسیر تک، درخصوص دستاوردها و افتخارات این شرکت می‌گوید: «یکی از بازی‌های ما در رویدادهای بین‌المللی GMGC چین و IMGA MENA جزء آثار منتخب قرار گرفت و نامزد بهترین بازی موبایل شد و همچنین در رویدادی به‌نام TGC 2017 که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیمای جمهوری‌اسلامی‌ایران برگزار شد حضور داشته است.»

بنیامین سالاری در ادامه اظهار می‌کند: «ما در مجموعه اکسیرتک، تأییدیه‌ای تحت عنوان «TRL طلایی سطح هفت» را از فن‌بازار ایران دریافت کرده‌ایم و در دومین جشنواره بین‌المللی رسانه دیجیتال قرآنی نیز موفق به کسب رتبه سوم شده‌ایم.»

حوزه‌های فعالیت «اکسیر تِک»

تولید بازی‌های استراتژیک آنلاین، مالتی‌پلیر و موبایلی: موانعی که در این بخش وجود داشتند، مجموعه اکسیرتک را به‌فکر غلبه‌کردن بر آنها انداخت؛ مشخص است که این موانع ناشی از تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای هستند که در سال‌های اخیر و از طرف کشورهای غربی، علیه کشورمان جریان دارد. خلاف آن چیزی که بیشتر ما فکر می‌کنیم، تحریم‌ها فقط در حوزه اقتصادی نیست و در بخش‌های علمی و نرم‌افزاری نیز به‌شدت گسترش پیدا کرده و زیرساخت‌های علمی کشور را هدف گرفته‌اند. در همین رابطه، وقتی سازندگان بازی‌های رایانه‌ای بخواهند بازی‌های آنلاین استراتژیک یا مالتی‌پلیر تولید کنند، به زیرساخت‌های شبکه‌ای و ارتباطی خاصی نیاز دارد که برخی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین آنها، در اثر تحریم‌ها دسترسی به آنها بی‌فایده و یا در برخی موارد پرهزینه شده‌ است.

کاری که شرکت اکسیرتک در این زمینه انجام می‌دهد این است که زیرساخت‌هایی که به‌علت تحریم‌ها از دسترس خارج شده‌اند و یا دسترسی به آنها پُرهزینه شده است را بومی‌سازی کرده و در کشور راه‌اندازی می‌کند. این فرآیند، ارتباطات شبکه‌ای پیشرفته و پیچیده‌ای را می‌طلبد که از عهده بازی‌سازهای معمولی خارج است و در سطح دنیا نیز تعداد انگشت‌شماری از این زیرساخت‌های نرم‌افزاری وجود دارد؛ البته در حال حاضر اکسیرتک این زیرساخت را برای محصولات خودش ایجاد کرده است، ولی در آینده امکان دارد خدمات مبتنی‌بر این زیرساخت را به سایر شرکت‌های بازی‌سازی رایانه‌ای نیز ارائه دهد.

هوش‌ مصنوعی، پردازش‌تصویر و سیستم‌های یادگیرنده: یکی از پروژه‌های جذاب و ملموسی که شرکت اکسیرتک تاکنون در زمینه هوش‌مصنوعی و پردازش‌تصویر انجام داده است، در قالب طراحی یک اپلیکیشن گوشی هوشمند بوده که مخصوص پیراهن تیم‌ملی فوتبال کشورمان در جام‌جهانی برزیل تولید شده بود؛ به‌طوری‌که وقتی کاربر وارد این اَپ می‌شد و دوربین تلفن‌همراهش را به‌سمت پیراهن تیم‌ملی می‌گرفت، تصویر یوز ایرانی اسکن شده به‌صورت سه‌بُعدی بازطراحی و مدل‌سازی می‌شد. فدراسیون فوتبال ایران در جام‌جهانی برزیل، این نرم‌افزار را بین تماشگران و هواداران ایرانی منتشر کرد تا نوعی تبلیغ برای تیم‌ملی صورت گرفته باشد.

سیستم‌های استریم داده و بلادرنگ (Realtime): کاری که شرکت اکسیرتک در این حوزه انجام داده است، طراحی یک پیام‌رسان اختصاصی برای استفاده در محیط بازی آنلاین این شرکت بوده است. یکی از ویژگی‌های پیام‌رسان اختصاصی اکسیرتک، این است که کاربر برای استفاده از آن مجبور به خروج از محیط بازی نمی‌شود و می‌تواند در خود بازی با افراد دیگری که آنلاین هستند گفت‌وگو کند. یکی دیگر از قابلیت‌های این پیام‌رسان، امکانی است که برای ایجاد گفت‌وگو میان کاربرانی که مشغول انجام یک بازی مشترک نیستند به آنها می‌دهد؛ درواقع از طریق پیام‌رسان اکسیرتک، کاربرانی که در چند بازی مختلف حضور دارند نیز می‌توانند به یکدیگر پیام ارسال کنند.

دستگاه‌ها و اسباب‌بازی‌های هوشمند رباتیک و اینترنت اشیا (IoT): مجموعه اکسیرتک در حوزه اینترنت اشیا هنوز محصولی را روانه بازار نکرده است و متخصصان این شرکت در حال حاضر مشغول توسعه این بخش هستند؛ اما امکانی که اکسیرتک به‌دنبال ایجاد آن از طریق فناوری اینترنت اشیا است، پروژه‌ای خواهد بود که به کاربران اجازه کنترل بسیاری از لوازم منزل را از راه دور و با استفاده از تلفن‌همراه خواهد داد. به‌عنوان نمونه کاربر توانایی نظارت و کنترل چراغ‌ها، دمای هوا، تلویزیون، سیستم صوتی و بسیاری دیگر از شرایط و لوازم منزلش را خواهد داشت.

چندرسانه‌ای و پویانمایی: طرحی که شرکت اکسیرتک تاکنون در زمینه محصولات چندرسانه‌ای (مالتی‌مدیا) طراحی و تولید کرده، نرم‌افزاری تحت ویندوز است که علاوه‌بر سه‌بعدی‌بودن رابط کاربری آن، یک کتابخانه عظیم مجازی با قابلیت جست‌وجو به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی نیز داخل این نرم‌افزار گنجاده شده است؛ درواقع استفاده از این نرم‌افزار به کاربر اجازه پیمایش متون بزرگ و حجیم در حد چند کتاب را می‌دهد تا کاربر بتواند در محیطی کاملا سه‌بعدی، در میان متن کتاب‌های مختلف به جست‌وجو و مرور آنها بپردازد و همچنین در قالب پویانمایی (انیمیشن)، فیلم، صوت و تصویر نیز از امکانات زیادی بهره‌مند شود.

جامعه هدف «اکسیرتِک»

بنیانگذار شرکت اکسیرتک درخصوص افراد و شرکت‌هایی که جامعه هدف محصولات این شرکت را تشکیل می‌دهند، به جام‌جم می‌گوید: «یکی از مشتریان ما شرکت‌هایی هستند که به‌منظور دستیابی به مقاصدی خاص، نیاز به نرم‌افزارهای ویژه و اختصاصی دارند و اغلب نیروی معمول بازار نیز پاسخگوی نیاز آنها نبوده است؛ برای مثال برخی از فعالیت‌های ما در این زمینه، همکاری در تولید نوعی مسابقه تلفنی برای سازمان صداوسیما و تولید انواع سیستم‌های چند رسانه‌ای برای دانشگاه المصطفی بوده است.»

برنامه‌های آتی «اکسیر تِک»

مدیرعامل مجموعه اکسیرتک، درباره چشم‌انداز اصلی شرکت تحت مدیریتش می‌گوید: «مهم‌ترین و جدی‌ترین برنامه‌ای که برای آینده شرکت‌مان درنظر گرفته‌ایم و امیدواریم در کوتاه‌مدت بتوانیم آن را محقق کنیم، ورود به حوزه صادرات و حضور در بازارهای جهانی است. امکان تجارت‌جهانی بدون تحریم، نیازی است که برطرف‌کردن آن منجر به تحول بزرگی در بازه مشتریان ما خواهد شد؛ درواقع وقتی بتوانیم یک نرم‌افزار را برای فروش در «گوگل‌پِلی» (Google Play) قرار دهیم و منافع مالی ناشی از فروش آن مستقیما به حساب اکسیرتک واریز شود، می‌توانیم ادعا کنیم به تجارت‌جهانی دست پیدا کرده‌ایم.»

سالاری می‌افزاید: «در حال حاضر مسیرهایی برای امکان‌پذیرکردن تجارت‌جهانی، از سوی شرکت‌های خلاق به ما پیشنهاد شده است که مشغول بررسی آنها هستیم. امیدواریم درنهایت به‌زودی بتوانیم محصولات‌مان را در گوگل‌پلی و برای فروش به‌کاربرانی از گوشه‌وکنار دنیا عرضه کنیم.»

مسیرهای ارتباط با «خانه فناوری و هنر اکسیرتِک»

وبسایت: www.EksirTech.ir
ایمیل: info@EksirTech.ir
تماس: 02532922291
آدرس: قم، بلوار غدیر، دانشگاه قم مرکز پژوهش دانشگاه قم، موسسه «خانه فناوری و هنر اکسیرتِک»

فراز سهیلی‌ آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها