حوادث آذربایجان غربی؛ گروگانگیری

گروگانگیران اتباع خارجی در چالدران دستگیر شدند

قتل هولناک پیرمرد پولدار برای سرقت اسپورتیج

راز دو مرد که با قتل پیرمرد پولدار خودروهای او را سرقت کرده بودند بعد از یکسال از جنایت فاش شد. کارآگاهان پلیس وقتی متوجه آگهی فروش خودروی لوکس مقتول شدند، در پوشش خریدار با فروشنده قرار گذاشته و عاملان جنایت را شناسایی کردند.
کد خبر: ۱۲۹۸۴۷۷

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام جم، رسیدگی به این پرونده از ۳۰ دی سال گذشته و همزمان با شکایت زنی در دادسرای جنایی کرج آغاز شد.

این زن در شکایت خود گفت: چندی قبل با مردی ۸۰ ساله ازدواج کردم که همسر اول و فرزندانش در خارج از کشور زندگی می‌کنند. او دو هفته قبل از خانه بیرون رفت و دیگر برنگشت. به غیبت او مشکوک شدم و تصمیم گرفتم شکایتی را مطرح کنم.

با طرح این شکایت پرونده به پلیس آگاهی استان البرز ارسال شد و تیمی از کارآگاهان زیر نظر رئیس اداره مبارزه با جرایم جنایی آگاهی تحقیقات برای رازگشایی از سرنوشت این مرد را آغاز کردند. بررسی‌های اولیه نشان داد پیرمرد وضع مالی خوبی دارد و همزمان با ناپدید شدنش، دو خودروی پژو ۲۰۶ و اسپورتیج او هم سرقت شده است.

در ابتدا با توجه به وضع مالی پیرمرد، احتمال گروگانگیری مطرح شد اما در ادامه به دلیل این‌که هیچ تماسی برای دریافت پول صورت نگرفته بود، این فرضیه رد شد. سپس فرضیه قتل طرح شد که غیبت طولانی پیرمرد، آن را قوت بخشید.

تحقیقات از همسر دوم مقتول، مأموران را به مردی به نام شاهرخ رساند که دوست صمیمی پیرمرد بود و اغلب برای تفریح باهم بیرون می‌رفتند.با کشف این سرنخ مأموران سراغ شاهرخ رفتند اما او همزمان با این جنایت فرار کرده و ردی از او در دست نبود.

خانواده شاهرخ مدعی شدند پسرشان به ترکیه رفته و هیچ اطلاعی از سرنوشت او ندارند. بررسی این ادعا نشان داد خروجش از کشور در مبادی رسمی ثبت‌نشده و به‌احتمال‌زیاد به‌صورت غیرقانونی از کشور خارج‌شده یا آنها دروغ می‌گویند.

رازگشایی از جنایت

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز دراین‌باره به جام جم گفت: باگذشت یک سال از جنایت و درحالی‌که تحقیقات در این پرونده ادامه داشت، کارآگاهان دریافتند مردی قصد دارد خودروی لوکس پیرمرد را در شهر تبریز بفروشد. مأموران این بار با نیابت قضایی بازپرس شعبه اول دادسرای کرج راهی این شهر شده و به‌عنوان خریدار با فروشنده قرار گذاشتند. فروشنده دستگیر شد که با تحقیق از او مشخص شد این دو خودرو چند بار خریدوفروش شده و فروشنده اول مردی به نام یاسر است. تحقیقات از یاسر نشان داد او پدر شاهرخ است.

وی ادامه داد: این مرد به اداره آگاهی منتقل شد و ابتدا منکر اطلاع از ماجرا بود اما در ادامه اعتراف کرد خودروها را به خواست پسرش شاهرخ فروخته است. با اعتراف این مرد مخفیگاه شاهرخ دریکی از شهرهای شمال غرب کشور شناسایی شد و مأموران زمانی که وارد خانه‌اش شدند، او را همراه یکی از دوستانش دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز ادامه داد: دو متهم به اداره آگاهی البرز منتقل و در بازجویی‌ها مدعی شدند همراه پیرمرد به باغی در ساوجبلاغ رفته و مشروب خوردند. بعد از آن پیرمرد اوردوز کرد و آنها از ترس جسدش را در باغ دفن کردند. با راهنمایی متهمان محل دفن جسد بررسی و مشخص شد جسد این مرد بعد از مرگ، تکه‌تکه شده است. شاهرخ دوباره تحت بازجویی قرار گرفت و این بار به قتل اعتراف کرد و گفت: بااطلاع از وضع مالی پیرمرد با دوستم نقشه قتل او و سرقت اموالش را طراحی کردیم. براساس نقشه ۱۳دی سال گذشته او را به باغ دعوت کردیم. در آنجا ابتدا جورابی در دهانش قراردادیم و بعد با چاقو ضربه‌ای به سینه‌اش زدیم. وقتی از مرگ او مطمئن شدیم، جسدش را تکه‌تکه کرده و در باغ دفن کردیم. بعد هم پول‌ها و دو‌خودرویش را سرقت کرده و در این مدت با هویت جعلی در ارومیه زندگی می‌کردیم.
برای دو متهم قرار بازداشت صادرشده و تحقیقات ادامه دارد.

محمد غمخوار - حوادث 

*عکس تزیینی است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها