مواردی که نباید با جوش شیرین تمیز کنیم

جوش شیرین به عنوان یک پاک کننده همه منظوره و طبیعی مورد استقبال قرار گرفته است ، اما مواردی وجود دارد که باید از تمیز کردن آن ها با آن اجتناب کنید.
کد خبر: ۱۲۹۳۳۲۸

به گزارش جام جم آنلاین ،جوش شیرین بی کربوهیدرات همچنین به عنوان جوش شیرین شناخته می شود ، یک ترکیب شیمیایی است که به صورت بلورهای سفید ساخته می شودو در برخی موارد ، یک محصول تمیز کننده عالی در خانه ایجاد می کند.

جوش شیرین یک ماده تمیز کننده بسیار خوبی است به طوری که وسوسه انگیز است که بخواهید از آن برای همه چیز استفاده کنید. و اگرچه می توانید از آن برای موارد زیادی استفاده کنید ، اما واقعاً نمی توانید از آن برای همه چیز استفاده کنید.

نکته دیگری که باید با جوش شیرین مراقب باشید ترکیب آن با چیزی اسیدی مانند سرکه یا آب لیمو است. همانطور که مواد شیمیایی با آن گازهای رضایت بخش ترکیب می شوند ، تشکیل گاز می دهند. اگر آنها را مانند یک بطری نوشابه در یک ظرف مهر و موم شده ترکیب کنید ، ممکن است منفجر شود و به شما آسیب برساند. بنابراین اگر می خواهید از آنها به صورت ترکیبی استفاده کنید ، این کار را به جای تلاش برای ذخیره محلول ، درست قبل از تمیز کردن انجام دهید.

گفته می شود ، در اینجا چند ​​مورد وجود دارد که باید از تمیز کردن با جوش شیرین جلوگیری کرد.

  • ظروف نقره عتیقه

اگرچه استفاده از جوش شیرین و فویل آلومینیوم می تواند به سرعت لکه های نقره را از بین ببرد ، اما برخی از فروشندگان نسبت به استفاده از آن روی نقره عتیقه احتیاط می کنند ، زیرا این ماده می تواند ساینده باشد و باعث خراب شدن کار می شود.

با یک جستجوی سریع در Google نکاتی در مورد چگونگی تمیز کردن ظروف نقره ای خود با استفاده از نوشابه بی کربنات مشخص می شود ، اما همه با این روش موافق نیستند. برخی می گویند تمیز کردن ظروف نقره ای خود در آب با نوشابه دو کربوهیدرات باعث از بین رفتن پتینه خود می شود و باعث می شود با سرعت بیشتری لکه دار شود.

  • سنگ مرمر

اگرچه توصیه معمول برای استفاده از نوشابه دو کربوهیدرات به عنوان پاک کننده مرمر است ، اما تولید کنندگان ممکن است با شما موافق نباشند. یک وب سایت ، از پاک کننده های عمومی رایج مانند سفید کننده ، سرکه و آمونیاک توصیه می کند. از هر نوع پاک کننده های ساینده نیز باید خودداری شود.

  • ظروف آلومینیومی

در حالی که می توانید به بسیاری از سطوح فلزی یک اسکراب با جوش شیرین بدهید ، اگر وسایل آلومینیومی را تمیز می کنید احتیاط کنید. اگر سریع از آن استفاده کنید و آن را آبکشی کنید ، ممکن است خوب باشید ، اما اجازه می دهید یک مخلوط جوش شیرین برای مدت طولانی روی سطح بماند ، می تواند باعث اکسید شدن آن شود ، به این معنی که رنگ سطح تغییر می کند.

  • طلا یا وسایل روکش شده با آن

بعید است که بسیاری از قطعات بزرگ غذای شما با طلای 24 روکش شده باشد - به احتمال زیاد برنج یا آلیاژ طلا است - اما اگر چینی عروسی با لبه طلا دارید یا قطعاتی با لهجه های طلای واقعی دارید ، با جوش شیرین مراقبت کنید . از آنجا که طلا یک فلز نرم است ، حتی با ساینده سبک مانند جوش شیرین به راحتی خراشیده می شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها