در گفت‌وگو با جام آنلاین اعلام شد

تا ارتفاع 3 هزار متری چیزی پیدا نشد/ بالگردها همچنان درحال پرواز هستند

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به افزایش ابر و غلظت بالای مه در اطراف قله دنا در محل سقوط هواپیمای ATR گفت: تا ارتفاع 3 هزار متری اطراف محل احتمالی سقوط هواپیمای یاد شده توسط بالگردها جست‌وجو شد که متاسفانه تاکنون هیچ نشانه‌ای از لاشه هواپیما دیده نشده است.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۱۸
تا ارتفاع 3 هزار متری چیزی پیدا نشد/ بالگردها همچنان درحال پرواز هستند

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر دراین زمینه به جام جم آنلاین گفت: از ساعات اولیه بامداد امروز صبح که هواشناسی اوضاع جوی منطقه اطراف روستای بیده در حوالی سمیرم اصفهان را مناسب اعلام کرد اکیپ‌های پروازی با دو فروند بالگرد آماده شدند و بمجرد طلوع خورشید روند جست‌وجو را در اطراف منطقه آغاز کردند، اما متاسفانه تاکنون نشانه‌ای از لاشه هواپیما دیده نشده است.


سلیمی در ادامه افزود: براساس آخرین ارتباط بیسیم که با خلبان بالگردها داشتیم از ارتفاع 3 هزار متر بالاتر امکان پرواز آنها به دلیل غلظت بالای مه و افزایش حجم ابرها وجود ندارد به همین دلیل در همان ارتفاع همچنان دو فروند بالگرد درحال گشت زنی هستند تا شاید بتوانند نشانه‌هایی از لاشه هواپیمای ساقط شده بدست آورند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره شناسایی منطقه سقوط تصریح کرد: هیچ خبر دقیقی درباره منطقه سقوط هواپیما در دست نیست و براساس آنچه منطقه سقوط یعنی ارتفاعات 3800 متری کوه دنا گمانه زنی شده است اکیپ‌های زمینی و هوایی درحال جست و جو هستند.

این مقام مسئول که خود در نزدیکی قله کوه دنیا مستقر بود به خبرنگار ما گفت: براساس نقشه آب و هوایی از اواسط روز دوباره حجم ابر و بارش افزوده خواهد شد هرچند هم اکنون در ارتفاع بالاتر از سه هزار متر وزش باد شدید عاملی در کندی روند جست‌وجو بوده است به همین دلیل با تمام قدرت اکیپ‌های جست‌وجو از زمین و هوا درحال گشت‌زنی در منطقه هستند تا نشانه‌ای از لاشه هواپیما به دست آورند.

وی تاکید کرد با توجه به اینکه امکان پرواز بالگردهای جست‌وجو در ارتفاع بالاتر از سه هزار متری وجود ندارد هماهنگی‌های لازم برای صعود چند اکیپ جست‌وجوی زمینی با تجهیزات کامل انجام شده است اما لازم به یاداوری است که جست‌وجوی زمینی هم با درنظر گرفتن شرایط جوی و اقلیم و جغرافیای منطقه کند پیش خواهد رفت.

عماد عزتی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها