کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین:

ماموریت نیابتی عربستان در منطقه؛ انتقال بحران به لبنان و ساماندهی جنگ علیه حزب الله

یک کارشناس مسائل سیاسی بازداشت نخست وزیر لبنان از سوی رژیم آل سعود را گروگانگیری و راهزنی سیاسی یاد کرد و گفت: عربستان به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی می خواهد فضای سیاسی لبنان را ملتهب و بحران سوریه را به لبنان منتقل کند.
کد خبر: ۱۰۹۲۹۰۵
ماموریت نیابتی عربستان در منطقه؛ انتقال بحران به لبنان و ساماندهی جنگ علیه حزب الله

حسن هانی زاده در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار داشت: با شکست مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و عربستان در سوریه پس از 7 سال اکنون سناریوی انتقال بحران به لبنان تهیه شده است.

وی با اشاره به اتحاد آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان برای ضربه زدن به محور مقاومت، گفت: مثلث شوم از همه امکاناتش برای ضربه زدن به حزب الله لبنان استفاده می کند چرا که حزب الله باعث شکست توطئه های آنان در منطقه شده است.

هانی زاده یادآور شد: در بحران سوریه، عربستان 40 میلیارد دلار به گروه‌های تروریستی کمک کرد ولی توسط محور مقاومت و مشخصا حزب‌الله تغییر شطرنج سیاسی سوریه به نفع ژیم صهیونیستی به بن بست رسید.

وی در باره بحران آفرینی عربستان در لبنان با هدف تضعیف حزب الله، گفت: زمانی که حریری در جلسه کابینه لبنان حضور داشت تماسی از سوی محمد بن سلمان دریافت کرد مبنی بر اینکه باید سریعا به ریاض پرواز و به ملاقات پادشاه عربستان برود، وقتی هواپیمای حامل حریری در ریاض به زمین نشست، به محاصره نیروهای امنیتی در آمد، گوشی تلفن همراه وی و همراهانش ضبط و به کاخ شاه سعودی هدایت شد، ساعتی بعد نیز او را وادار به قرائت استعفا نامه کردند.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: همزمان با وادار کردن حریری به استعفا و جریان سازی علیه محور مقاومت، عربستان اعلام کرد موشکی که یمنی ها به فرودگاه ملک خالد ریاض شلیک کرده اند از سوی ایران در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی افزود: به نظر می رسد عربستان تلاش می کند با استفاده از نفوذ آمریکا قطعنامه ای در شورای امنیت علیه حزب الله لبنان تصویب شود تا با ایجاد یک ائتلاف، حمله همه جانبه علیه حزب الله سازماندهی و جمهوری اسلامی ایران را نیز وادار به عکس العمل کنند.

هانی زاده در باره تکلیف کابینه لبنان با اسعفای سعد حریری نیز گفت: بر اساس قانون اساسی لبنان نخست وزیر باید استعفای خود را به رئیس جمهوری تقدیم کند ولی به دلیل اینکه چنین پروسه ای طی نشده است حریری همچنان نخست وزیر قانونی لبنان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری لبنان برای آزادی حریری با سران سایر کشورها در حال رایزنی است اظهار داشت: اکنون فعالیت اجرایی دولت لبنان به دلیل بازداشت نخست وزیر متوقف شده است ولی رئیس جمهوری دستورات خود را به کابینه ابلاغ می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها