405 اس‌ال‌‌ایکس بخریم یا نه!؟ +جدول قیمت کارکرده

پژو ۴۰۵ یک خودروی خانوادگی در کلاس سدان‌های بزرگ هست که در سال ۱۹۸۴ میلادی توسط شرکت فرانسوی پژو تولید شد.
کد خبر: ۱۰۲۹۹۷۴
405 اس‌ال‌‌ایکس بخریم یا نه!؟ +جدول قیمت کارکرده

به گزارش جام جم آنلاین، پژو ۴۰۵ یک خودروی خانوادگی در کلاس سدان‌های بزرگ هست که در سال ۱۹۸۴ میلادی توسط شرکت فرانسوی پژو تولید شد. جدیدترین مدل (فیس لیفت) این خودرو مدل SLX است که تغییرات زیادی هم در قسمت ظاهری و هم در قسمت فنی خودرو به وجود آمده و از سال ۱۳۸۸ وارد بازار شده است.

این خودرو در ابتدا با پیشرانه ۱.۸ لیتری تولیدشده اما پس از مدت کوتاهی به پیشرانه ۱.۶ از نوع TU۵ تغییریافته است. اگر قصد خرید خودرو زیر 30 میلیون دارید، پس ضروری به نظر می‌­رسد که اطلاعاتی در مورد 405 نیز داشته باشید که در ادامه به بررسی این خودرو پرداخته‌شده است.

نمای ظاهری

اتاق جادار و بزرگ خودرو پژو ۴۰۵، یکی از دلایل محبوبیت آن بوده و تغییرات انجام‌شده در این مدل اس­ ال­ ایکس در جهت به‌روز کردن این خودرو صورت پذیرفته است. تغییرات در شکل کلی بدنه و خطوط و انحنای بدنه و همچنین نوع ضربه‌گیر و محل قرارگیری آن در این خودرو به‌گونه‌ای شده است که نمای خارجی آن را به‌خصوص از نمای جانبی به پژو پارس بسیار نزدیک کرده است. طراحی جلوپنجره، آینه‌های جانبی، چراغ مه شکن جلو، چراغ‌ترمز سوم، چراغ جلو و عقب و سپر رنگ‌شده، نیز ازجمله تغییرات نمای خارجی SLX است.

فضای داخلی

طراحی داخلی پژو ۴۰۵ اس‌­ال‌­ایکس هم تغییرات زیادی کرده است. از رنگ و مدل داشبورد جلو گرفته تا جنس و رنگ روکش صندلی‌ها. کنسول میانی هم در برخی مدل‌های جدیدتر تغییر کرده است.

بررسی رانندگی خودرو

استفاده از ترمز ABS کنترل خودرو را راحت‌تر کرده است. همچنین سیستم تعلیق خوب که از مدل‌های قدیمی‌تر بر روی این مدل مانده است، هندلینگ خوبی را به آن خواهد داد. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۳ هست که نسبتاً به برخی مدل‌های قبلی بالاتر است.

بررسی پیشرانه

همان‌طور که گفته شد این خودرو در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر، ۸ سوپاپ و ۱.۸ لیتری XU۷ تولید می‌شد اما بعد از مدت کوتاهی پیشرانه آن به TU۵ با حجم ۱.۶ لیتر و ۱۶ سوپاپ تغییر پیدا کرد که هم مصرف بنزین کمتری دارد و هم قدرت آن حدود ۱۰ درصد بیشتر از پیشرانه قبلی است. جعبه دنده این خودرو هم نسبت به مدل‌های قبلی تغییر اندکی کرده است.

ایمنی

کیسه هوا برای راننده و ترمز ABS از امکاناتی است که برای افزایش سطح ایمنی SLX به خودرو اضافه‌شده است. این تجهیزات به‌علاوه امکانات قبلی ازجمله فرمان و ترمز هیدرولیک و ضربه‌گیرهای اطراف خودرو می‌تواند این خودرو را در بین خودروهای تولیدی موجود با توجه به قیمت آن در رده نسبتاً خوبی قرار دهد.

قیمت خودرو

تولید سال 1396 این خودرو در حدود 32 میلیون تومان قیمت دارد. قیمت تقریبی سایر مدل­‌ها نیز در جدول ذیل آمده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها