عکس نوشت

اقتصادی که چرت می زند

آفرین به این دوربین های باهوش، که چیزهایی را لو می دهد. صدها همایش دولتی، با بودجه های میلیونی، در سالن های شیک، با حضور مقامات رده بالا و پایین، آنچیزی است که مدام از آن گزارش می دهند تا مردم قانع شوند «آی ملت! مطمئن باشید ما داریم خیلی کار می کنیم!» اما چندان معلوم نیست این همه بیا و برو و ریخت و پاش و بخور و بخواب، چقدر آورده عملیاتی برای این سرزمین جا می گذارد!
کد خبر: ۱۰۱۸۰۱۱
اقتصادی که چرت می زند

به گزارش جام جم آنلاین، آفرین به این دوربین های باهوش، که چیزهایی را لو می دهد. صدها همایش دولتی، با بودجه های میلیونی، در سالن های شیک، با حضور مقامات رده بالا و پایین، آنچیزی است که مدام از آن گزارش می دهند تا مردم قانع شوند «آی ملت! مطمئن باشید ما داریم خیلی کار می کنیم!» اما چندان معلوم نیست این همه بیا و برو و ریخت و پاش و بخور و بخواب، چقدر آورده عملیاتی برای این سرزمین جا می گذارد!
این عکس، روایت یک خبرنگار زبل از یک همایش خیلی خیلی جدی و ملی است. عده ای عمیقاً خوابیده و عده ای به پشت سر نگاه می کنند. قیافه ها سرشار از خستگی و چشم ها از حال رفته و حیران است. یکی هم آن وسط کلاهش را برداشته تا سرش قدری باد بخورد. پشت سری ها هم در حال پچ پچ کردن و نگاه کردن به این طرف و آن طرف هستند.
خوابیدن در همایش، یکی از لذیذترین لذت های انسانی است که می تواند گاه و بیگاه نصیب «همایش روهای حرفه ای» شود. اما اینجا گروهی از آدم های معمولی، درست مثل من و شما، توفیق یافته اند از بساط رسمی همایش، دل بکنند و با دل خودشان خلوتی کنند.
حالا این همایش چیست و کجاست؟ شاید باور نکنید: «همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی». البته رئیس جمهور هم مهمان این برنامه محترم بوده است، حالا قبل از خوابِ این جماعت خسته، یا بعد از خوابِ ایشان، تشریف فرما شده اند معلوم نیست! شاید هم همینک در حال سخنرانی هستند.
اما به هر تقدیر برای اقتصادی که در حال چرت زدن است تا روستاهایی که هر روز بیشتر از دیروز، از سکنه خالی می شود، باید کارهای جدی تر و مؤثرتری انجام داد.

| همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی | شنبه 20 فروردین 95 | خبرگزاری مهر |

| عکس نوشت | شماره چهارم | سطرهای پنهان در دل عکس|
| سید مهدی سیدی |

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
خسته ایم خسته
رضا
Germany
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
این اقتصاد نیست كه در حال چرت زدن است. بلكه این ما هستیم كه در حال چرت زدن میباشیم و ظاهرا نمیخواهیم هیچوقت بیدار شویم. و صد البته كه چرت زدن بسیار راحتتر از بیدار بودن است. اگر بیدار بودیم واقعیت ها را میدیدیم و تنها هدفمان تخریب و تخریب و تخریب دیگران برای اثبات وجود خودمان نبود. موفق باشی!
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
ببچاره ها از بس خسته هستن خوابیدن. خخخ

نیازمندی ها