جام جم آنلاین - آرشیو

اشتباه را جبران کنید

اشتباه را جبران کنید

حجت قاسم‌زاده اصل، فیلمنامه‌نویس و کارگردان تلویزیون و سینما که با آثاری چون روز ششم، یادآوری، تنهایی، قصه‌ها و واقعیت شناخته می‌شود. ضمن این‌که پیشتر و درسال‌های قبل مسئولیت‌های مهم صنفی به‌عنوان رئیس و نایب‌رئیس کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران را هم برعهده داشت. بنابراین باتوجه به اشراف و آگاهی‌اش در حوزه فیلمنامه‌نویسی و فضای صنفی این رشته، بهترین گزینه برای  بررسی عدم اهدای سیمرغ در جشنواره فجر بود.

دلایل اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در رفح | سکوت جهان عرب در تاریخ ثبت خواهد شد

دلایل اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در رفح | سکوت جهان عرب در تاریخ ثبت خواهد شد

یک کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به اینکه کوچ دادن مردم غزه از رفح و فشار غیر مستقیم بر نیرو‌های مقاومت از دلایل جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در رفح است، گفت: سکوت جهان عرب در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی یعنی همراهی کامل با این اقدامات و این رویکرد آن‌ها در تاریخ ثبت خواهد شد.

خواص، به شبهات پاسخ دهند

خواص، به شبهات پاسخ دهند

یک فعال سیاسی گفت: از خواص انتظار می رود شبهات مردم را برطرف کرده و به سوالات مردم در مورد انتخابات پاسخ دهند همچنین در معرفی نامزدهای واجد صلاحیت به مردم کمک کنند و در نهایت سعی کنند با تبیین موضوع انتخابات زمینه مشارکت بیشتر مردم را فراهم کنند .

حملات منطقه‌ای آمریکا فقط مصرف داخل دارد

حملات منطقه‌ای آمریکا فقط مصرف داخل دارد

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: در خاورمیانه‌ای که جبهه مقاومت دارای توانمندی‌های بسیار پیچیده و دارای قابلیت‌های جنگ متقارن است آن چیزی که از جانب آمریکا انجام شد بیشتر نمادین بود برای ساکت کردن افکار عمومی و فراهم کردن زمینه برای ادامه سیاست جلوگیری از گسترش دامنه جنگ همانطور که بایدن بر آن تاکید می‌کند.

تاکید امام راحل بر مشارکت مردم و حفظ وحدت بود

تاکید امام راحل بر مشارکت مردم و حفظ وحدت بود

یک کارشناس تاریخ با بیان اینکه وجه مميزه انقلاب اسلامي ايران با رخدادهايي همچون كودتا و شورش، حضور مؤثر و گسترده مردم در آن بوده است، تصریح کرد: نظام جمهوري اسلامي ايران در ۴۵ سال حيات خود در كنار تقويت جنبه سخت‌افزاري، به پشتوانه حضور مردم، مشروعيت و مقبوليت خود را نيز تداوم بخشيده است.

نظام آموزشی نیازمند شیمی‌درمانی

نظام آموزشی نیازمند شیمی‌درمانی

شاید با چهره بیشتر مدیران شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی آشنا نباشید اما احتمالا علی‌عبدالعالی را می‌شناسید، زیرا اجرای او و آزمایش‌های علمی‌اش را در برنامه‌ای مثل «رویانیوم» دیدید. اگر او را دیده باشید می‌پذیرید که او از مدیران متفاوت سیماست که به‌واسطه حضورش در فضای تدریس و دانشگاه شور، علاقه و دغدغه بسیاری برای امر آموزش به‌خصوص عدالت آموزشی دارد.

مرثیه‌خوانی با دوربین

مرثیه‌خوانی با دوربین

نام حاج احمد کاظمی برای خیلی‌ از ما با نام حاج قاسم سلیمانی گره خورده است. دل نگرانی حاج قاسم برای دور ماندن از رفیق شهیدش به حدی بود که هربارنام حاج احمد می‌آمد، اشک ازچشمان حاج‌قاسم هم روان می‌شد.

اسرائیل کاملا زیرنظر آمریکا عمل می‌کند

اسرائیل کاملا زیرنظر آمریکا عمل می‌کند

مقامات دولت جو بایدن پس از سقوط وی در نظرسنجی‌های ایالتی و عمومی، که بخش عمده‌ای از آن ناشی از شکست در جنگ غزه بوده است، تلاش می‌کنند در ابعاد اعلامی و رسانه‌ای روی اختلافات نگاه رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس حول جنگ غزه و ابعاد تاکتیکی آن تکیه و تمرکز کنند.

«ما می‌توانیم»دستاورد انقلاب است

«ما می‌توانیم»دستاورد انقلاب است

۱۱فوریه ۱۹۷۹ سرآغاز عصر جدیدی در تاریخ بشریت شد، دستاورد انقلاب یعنی همین که اخیرا یکی از فلاسفه آمریکایی به آن اقرار کرد. انقلاب آمده کرامت ما را بدرخشاند و استقلال‌مان را تضمین بکند؛ فعالیت‌های اقتصادی و آمار کمی را به‌عنوان دستاورد انقلاب طرح‌کردن به قول استاد جواد منصوری: «یک انحراف بزرگ و ستم عظیم به انقلاب است در حالی که ما جهان و معادلاتش را به‌هم ‌زدیم. الان دیگر ایسم‌های سیاسی رنگی ندارد. مگر تاثیر انقلاب به‌جز این است. اگر از دستاورد‌های انقلاب همین نباشد که مثلا در ژاپن سمیناری با محوریت: ایران چگونه آینده دنیا را می‌سازد. برگزار می‌شود پس چیست.»

«آقای ایرانشهر» ناگفته‌های بسیار دارد

«آقای ایرانشهر» ناگفته‌های بسیار دارد

«آقای ایرانشهر» عنوان کتابی است به قلم رحیم مخدومی که اخیرا از سوی انتشارات انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شده است. این کتاب برشی از دوران ۸ ماهه حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۶ در شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان است که در قالب تبعید توسط رژیم پهلوی صورت گرفت. نویسنده در مقدمه کتاب این دوران ۸ماهه را نمونه‌ای از یک مدیریتِ کم‌خرج و مثمر ثمر جهادی معرفی کرده است.

پایان دوران موازنه تهدید

پایان دوران موازنه تهدید

رهبر انقلاب اسلامی در دیدارهای اخیر بر این نکته تأکید داشته‌اند که طوفان‌الاقصی وعملیات نیروهای مقاومت فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی آغاز روند آمریکازدایی ازمنطقه است وهمچنین شکست اشغالگران درواقع به معنی شکست آمریکاست.

سامانه هوشمند علیه مالیات سلیقه‌ای

سامانه هوشمند علیه مالیات سلیقه‌ای

از زمانی که دولت درلایحه بودجه اعلام کرد که قراراست حدود ۵۰درصد به درآمدهای مالیاتی اضافه شود، برخی تحلیلگران این اقدام را مثبت تلقی کردند وبرخی دیگر آن را نادرست خواندند.حتی اخیرا درباره سامانه مؤدیان شایعاتی مطرح شده که نزدیک‌ترین آن طلا بود. درراستای آشنایی با نقش سامانه مؤدیان درهوشمندسازی نظام مالیاتی با احمد غفارزاده، مشاور امورحقوقی و فنی رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همکلا‌م شدیم که مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

هنرهای سنتی ایران در خطر یغما

هنرهای سنتی ایران در خطر یغما

جلیل جوکار، عضو گروه هنر اسلامی دانشگاه هنر اصفهان و دارای نشان درجه یک هنری در هنر نگارگری؛ دو نشان درجه یک هنری و عضو شماری کمیته‌های علمی وتخصصی مانند مدیرهنری دانشنامه‌های جهان اسلام و ایران امروز، داور و دبیر بسیاری جشنواره‌های هنری کشوری و بین‌المللی با کتاب‌ها و مقاله‌های تخصصی مانند نمادگرایی (سمبولیسم) در نگارگری اسلامی، لاجورد از گذشته تا‌کنون و... گوشه‌ای از فعالیت‌های این نگارگر است.

جایگاه صنایع هوشمند را دریابیم

جایگاه صنایع هوشمند را دریابیم

صنایع هر کشور به‌مثابه ثروت‌ها و منابع آن محسوب می‌شوند. احصا، ارتقا و احیای ظرفیت‌های صنعتی کشور عزیزمان یکی از اصلی‌ترین اهداف و دغدغه‌های مسئولان و فعالان این حوزه محسوب می‌شود.

جای ایران در بریکس محکم شد

جای ایران در بریکس محکم شد

ایران رسما عضو بریکس شده و ازابتدای سال میلادی جدید می‌تواند تجارت خود را در قالب همکاری با اعضای این سازمان انجام دهد. هر‌چند از زمانی که اعلام شد عضویت ایران در گروه بریکس نهایی‌شده، برنامه‌ریزی تجارت خود را تغییر داد و بخش زیادی از واردات و صادرات خود را با اعضای شانگهای و بریکس انجام داد.

روایت پسر از مجاهدت‌های پدر

روایت پسر از مجاهدت‌های پدر

سال‌های همراهی با حاج‌قاسم، آن هم بدون این‌که از خود نام و نشانی به جای بگذارد باعث شده بود حسین پورجعفری به عنوان مخزن اسرار حاج‌قاسم شناخته شود. انسان کم‌صحبتی  که بدون حاشیه در کنار فرمانده در اکثر سفرها و جلسات جبهه مقاومت حضور داشت. محمدعلی پورجعفری، پسر دوم شهید پورجعفری است  که از پدرش برای‌مان  می‌گوید.

حاج‌قاسم معمار جبهه مقاومت

حاج‌قاسم معمار جبهه مقاومت

درهمان روزهای ابتدایی آغاز دفاع مقدس و درکنار شهید حسن باقری فعالیت خود را آغاز کرد. آن زمان بودکه با فرمانده وقت لشکر۴۱ثارالله کرمان آشنا شد. چهره جوانی که پس از جنگ تحمیلی در عرصه‌های مختلف و به‌خصوص سیاست خارجی فعالیت‌های گسترده‌ای از خود به جا گذاشت و سال‌ها به عنوان سفیر جمهوری اسلامی درعراق مشغول بود. همین امر از حسن دانایی‌فر یک چهره دیپلمات تاثیرگذار ایجاد کرد. درمورد اثرگذاری حاج‌قاسم برجبهه مقاومت با او به گفت‌وگو نشستیم.

خبرهای غیرکارشناسانه، بازار را بهم می‌ریزد | باید شفافیت در تصمیم‌گیری‌ها را بالا بُرد

خبرهای غیرکارشناسانه، بازار را بهم می‌ریزد | باید شفافیت در تصمیم‌گیری‌ها را بالا بُرد

رییس اتحادیه طلا و جواهر با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی های لازم به مردم و طلافروشان گفت: عدم اطلاع رسانی های به موقع موجب بهم ریختن جو بازار می شود از جمله انتشار شایعاتی مبنی بر اخذ مالیات ۲۵ درصدی از معامله گران.

غصه ۲پسر بیمار روی قلب پدر و مادر شهید

غصه ۲پسر بیمار روی قلب پدر و مادر شهید

امروزسالروز وفات حضرت‌ام‌البنین(س)‌ وروز تکریم مادران‌وهمسران شهداست. این مناسبت بهانه‌خوبی بودتا پای صحبت‌های مادر شهید مدافع حرم، مهدی خوش‌آمدی بنشینیم اما دیدن خانه ۴۰متری خانواده خوش‌آمدی دریکی ازکوچه‌های محله قراکرد و حوالی حسینیه‌شیخ اکبر پیشوای‌ورامین به‌جای این‌که خوشحال‌مان کند، دل‌مان را آزرد.

ناگفته‌های حسین پسر غلامحسین

ناگفته‌های حسین پسر غلامحسین

۱۲۳۷۵ روز، عددِ چیست؟ می‌دانید ۳۳سال و ۱۰ماه و ۱۷روز نشانگر چه چیزی است؟ این محاسبه مدت زمان طولانی یک انتظار است که از ۲۷بهمن۱۳۶۴ و اوایل عملیات والفجر۸ آغاز شد و تا ۱۳دی ۱۳۹۸ به طول انجامید. داریم از بی‌قراری سردار شهید حاج قاسم‌سلیمانی حرف می‌زنیم که از همان لحظه شهادتِ یار دیرینش محمدحسین یوسف الهی، عزم رفتن کرد.

2 صفحه

نیازمندی ها