کانال آذری 24 ساعته می‌شود

کانال آذری شبکه سحر از سوم خرداد 24 ساعته می‌شود، این کانال یکی از پرطرفدارترین و قدیمی‌ترین کانال‌های برون‌مرزی سازمان صدا و سیماست.
کد خبر: ۷۹۹۵۱۳
کانال آذری 24 ساعته می‌شود

عبدالله بحرالعلومی‌، مدیر کانال آذری شبکه سحر درباره این رویداد گفت: روزگار ما عصر انفجار اطلاعات و عصر رسانه‌های دیداری و تصویری است و این‌که یک کانال 24 ساعته شود امری طبیعی است، از طرفی زبان آذری یکی از سه زبان مهم جهان اسلام است و مخاطبان زیادی دارد. حوزه مخاطب زبان آذری یعنی قفقاز از نظر سوق‌الجیشی و استراتژی اهمیت ویژه‌ای در جهان امروز دارد و طبعا این اهمیت و این حساسیت برای جمهوری اسلامی‌ ایران به‌عنوان همسایه نزدیک این منطقه مهم است. از این منظر ضرورت‌هایی وجود دارد تا ما پیام صلح و دوستی انقلاب اسلامی‌ را برای مخاطبان خود در حوزه قفقاز به‌صورت گسترده‌تری بیان کنیم.به همین منظور تصمیم به گسترش پخش برنامه‌های زبان آذری در شبکه سحر گرفتیم . هم‌اکنون در حوزه رادیو از سه مرکز تهران، اردبیل و تبریز بالغ بر ۱۷ ساعت برنامه به زبان آذری برای مخاطبان قفقازی پخش می‌کنیم و در حوزه تلویزیون در حال حاضر روزانه هشت ساعت و نیم برنامه به مخاطبان آذری ارائه می‌کنیم.

وی درباره برنامه‌های این کانال بعد از 24 ساعته شدن،‌ توضیح داد: پخش فیلم سینمایی، تله‌فیلم، مستند، موضوعات فرهنگی، اجتماعی، ادبی، مذهبی و سیاسی در دستور کار ما قرار دارد. در حوزه هنر سرفصل‌های مختلفی داریم و همه هنرها از موسیقی گرفته تا هنرهای تجسمی‌ را پوشش خواهیم داد. در حال حاضر سیمای آذری از طریق ماهواره‌های ‌هات‌برد، اینتل ست، نایل‌ست و بدر پخش می‌شود. تصمیم داریم از طریق ماهواره azar space جمهوری آذربایجان و ترک‌ست ترکیه هم برنامه‌های خود را به مخاطبان ارائه کنیم. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها