سارق ریزنقش؛ پشت پرده دزدی از مغازه‌ها

فردی که به‌صورت زنجیره‌ای از مغازه‌ها دزدی می‌کرد، در جریان تحقیقات تخصصی پلیس شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۶۵۷۳۹۶
سارق ریزنقش؛ پشت پرده دزدی از مغازه‌ها

ورود سارق به محل از محفظه کوچکی که با باز شدن کرکره مغازه‌ها به‌وجود می‌آمد، باعث شد کارآگاهان پلیس استان مازندران تحقیقات خود را روی متهمی متمرکز کنند که جثه‌ای ریز داشت. متهم این پرونده که مرد ریزنقشی است، همراه دو همدستش از محفظه کوچک کرکره‌ها وارد مغازه می‌شدند و اموال را سرقت می‌کردند.

مردی چندی قبل با مراجعه به پلیس آگاهی استان مازندران، از دستبرد سارقان به مغازه‌اش خبر داد. مالباخته گفت: من مغازه فروش تلفن همراه دارم. صبح روز حادثه زمانی که به مغازه مراجعه کردم، متوجه شدم 160 گوشی تلفن همراه را از محل کارم سرقت کرده‌اند. من تازمانی که کرکره را بالا نداده بودم، متوجه سرقت نشدم اما بعد از دیدن آن صحنه در حالی‌که شوکه شده بود، همه جای مغازه را گشتم تا ببینم آنها چطور وارد مغازه شده‌اند. بالاخره متوجه شدم قسمت کوچکی از کرکره مغازه باز شده است.

پس از ثبت این شکایت، تیم بررسی صحنه جرم همراه کارآگاهان راهی محل سرقت شدند. در بررسی مغازه مشخص شد، قفل و کرکره سالم است و سارقان از محفظه کوچکی که میان سقف مغازه و کرکره وجود داشت، وارد آنجا شده‌اند. این فاصله به حدی بود که یک کودک بسختی می‌توانست از آنجا عبور کند و این موضوع معمای سرقت را پیچیده‌تر کرد.

همزمان با آغاز تحقیقات، سرقت دیگری به کارآگاهان پلیس آگاهی اعلام شد. ماموران پس از حضور در محل جرم دریافتند این بار نیز سارقان محفظه کوچکی را میان کرکره و زمین ایجاد کرده و از آنجا وارد مغازه شده‌اند.

سرهنگ عظیمی، رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در این‌باره می‌گوید: نحوه سرقت‌ها نشان می‌داد اعضای یک باند هر دو سرقت را انجام داده‌اند اما شگرد آنها برای ورود به مغازه‌ها، معمایی بود که حل آن، ذهن کارآگاهان را مشغول کرده بود.

در حالی که کارآگاهان بررسی پرونده مجرمان سابقه‌دار منطقه را در دستور کار قرار داده بودند تا از این طریق به ردپایی از دزدان دست پیدا کنند،سومین سرقت به آنها گزارش شد.

سرهنگ عظیمی ادامه می‌دهد: دزدان در سومین سرقت باز هم بخش کوچکی از کرکره مغازه را تخریب کرده و وارد شده بودند. تحقیقات روی این سه پرونده نشان داد، دزدان سراغ مغازه‌هایی می‌روند که کرکره نواری دارند و آنها براحتی می‌توانند بخشی از آن را تخریب و از فضای به وجود آمده، استفاده کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران اضافه می‌کند: در جریان تحقیقات مطمئن شدیم یکی از سارقان جثه‌ای کوچک دارد و وظیفه وارد شدن به مغازه و سرقت به عهده اوست. به همین دلیل تجسس‌ها روی سارقان ریزنقش متمرکز و یک مظنون در این زمینه شناسایی شد.

ماموران که احتمال می‌دادند این متهم به نام رضا در دزدی‌ها دست داشته، او را به صورت نامحسوس زیرنظر گرفتند تا این‌که مشخص شد وی با همدستی دو نفر دیگر شبانه به مغازه‌ها دستبرد می‌زند.

سرهنگ عظیمی با اشاره به دستگیری سارقان می‌گوید: کارآگاهان بعد از تکمیل تحقیقات مقدماتی و شناسایی هویت سارقان، آنها را در عملیاتی ضربتی دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کردند. سه سارق حرفه‌ای در بازجویی‌ اولیه منکر سرقت شدند، اما پس از کشف بخشی از اموال سرقتی در مخفیگاهشان و روبه‌رو شدن با دلایل پلیسی، به سرقت از مغازه‌ها اعتراف کردند. سارقان در بازجویی‌ها اعتراف کردند پس از تخریب کرکره، رضا به‌دلیل جثه‌ کوچکش براحتی وارد مغازه‌ها می‌شد و اموال سرقتی را به همدستانش که بیرون مغازه بودند، می‌داد.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران خاطرنشان می‌کند: سارقان پس از اعتراف به جرایم خود و بازسازی صحنه سرقت‌ها، با قرار بازداشت روانه زندان شدند./ ضمیمه تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها