در گفتگو با سایت بانک مرکزی مطرح شد

پیش‌بینی سیف از کاهش نرخ دلار به زیر ۳۱۰۰ تومان

رئیس کل بانک مرکزی:

با کاهش منطقی نرخ ارز موافقیم

رئیس کل بانک مرکزی گفت‌: نوسانات نرخ ارز کنترل شده است و تمایلی به سمت کاهش دارد که با این موضوع به صورت منطقی حتما موافقیم.
کد خبر: ۶۳۲۸۰۵
با کاهش منطقی نرخ ارز موافقیم

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ،‌ولی الله سیف در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بانک مرکزی برای جبران عوارض ناشی از کاهش 60 درصدی ارزش پول ملی چه برنامه ای دارد؟ افزود: آنچه اهمیت دارد حفظ ثبات اقتصادی و جلوگیری از ورود شوک های تخریب کننده است.

رئیس کل بانک مرکزی نوسانات نرخ ارز را کنترل شده خواند و گفت‌: علائمی در اقتصاد کشور دریافت می کنیم که نشان دهنده ثبات مناسب اقتصادی است به طوری که نرخ ارز به سمت کاهش تمایل دارد و بانک مرکزی با این قضیه به صورت منطقی موافق است.

وی ابراز امیدواری کرد: ‌در آینده با مشاهده علائم رشد اقتصادی در کشور بتوانیم تقویت پول ملی و افزایش قدرت آن را شاهد باشیم.

سیف درباره تاثیر مذاکرات ژنو بر مبادلات ارزی گفت: ‌از بیستم ژانویه به بعد این توافق عملیاتی می شود، لذا گشایش‌ها پس از این زمان خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی درباره کنترل بازار ارز افزود: برنامه ما نظارت بیشتر بر بازار ارز به منظور کنترل بیشتر نوسانات ارزی است گرچه طی ماههای اخیر نوسان در بازار ارز بسیار ناچیز بوده است.

وی گفت: برای سال دوم اجرای پروژه شاپرک، درپی کم کردن تعداد کارت خوان ها (pos) در فروشگاه ها و توزیع بهینه ی آن در کشور هستیم تا خدمات با کیفیت بهتری ارائه شود.

محمود احمدی دبیرکل بانک مرکزی نیز در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: در سال نخست اجرای پروژه شاپرک، دستور رئیس کل بانک مرکزی امنیت،‌توسعه خدمت و استاندارد بودن خدمات و ارائه فرصت مساوی به کل شبکه بانکی دنبال شد که در سال دوم اهداف دیگری دنبال می شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان مطالبات معوق بانکی پاسخی نداد.

دبیرکل بانک مرکزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بالاتر بودن متوسط شعب بانکی در کشور در مقایسه با متوسط جهانی را چه طور ارزیابی می کنید افزود: مقایسه تعداد شعب در کشور ما با جهان بدون توجه به عوامل دیگر منطقی نیست.

وی گفت: در هر کشوری تعداد شعب با توجه به ضریب نفوذ شبکه بانکی و تلفن همراه و نحوه استفاده مردم از خدمات بانک تنظیم می شود.

احمدی افزود: البته این به این معنا نیست که تعداد شعب بانکی در کشور مطلوب و منطقی است.

دبیرکل بانک مرکزی همچنین در خصوص زمان واریز یارانه ها گفت: درخواست ما این بود یارانه ها دهم تا بیستم هر ماه و ترجیحاً پنج شنبه واریز شود چرا که ترافیک تراکنش ها در روز جمعه کمتر است و موج نخست پرداخت یارانه ها در این روز بهتر مدیریت می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عمواوغلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
۰
۰
ارزش پول ملی مساوی است با ابرو وحیثیت كشور،برچم و .....ایران اسلامی می باشد باید ارزش ان رابالا ببریم تامثل دلار ویورو جهانی شود

نیازمندی ها