نیما عالمیان با شکست نوشاد المپیکی شد

برادر پشت برادر!

 نبرد دو برادر در مسابقه انتخابی المپیک پاریس به نفع نیما تمام شد. یک فینال تمام ایرانی در تاشکند ازبکستان. وقتی امتیاز آخر به نفع نیما رقم خورد هر دو برادر خوشحال بودند. نوشاد فارغ از شکست ۴ بر یک می‌خندید چون اولا برادرش به المپیک رسیده بود و دوم این‌که خود نوشاد هم بلیت پاریس در جیبش است!
کد خبر: ۱۴۵۷۴۹۲
نویسنده مرتضی رضایی - گروه ورزش

 
اما قصه از چه قرار است؟ خود نوشاد در این باره توضیح می‌دهد:« من در بازی مقابل نیما هم برای برد رفته بودم اما هیچ وقت مقابل نیما خیلی خوب بازی نمی‌کنم. کسانی که مسابقات آخر ما را هم دیده باشند، می‌توانند این را بگویند که نیما پیروز بوده است. در این مسابقه هم نیما بهتر بازی کرد و توانست پیروز باشد. با توجه به این که فکر می‌کنم سهمیه المپیک من هم قطعی باشد اکنون دیگر می‌توانیم هر دو سهمیه مردان را داشته باشیم. فدراسیون جهانی ۱۲ سهمیه از طریق رنکینگ توزیع می‌کند و فکر می‌کنم در رده هفتم یا هشتم رنکینگ المپیک باشم. یکی، دو بازیکن اروپایی که در رنکینگ جلوتر از من هستند احتمال زیاد بتوانند در قاره اروپا سهمیه بگیرند و سهمیه المپیک من قطعی است.»
نوشاد در حالی این حرف‌ها را می‌زند که خیلی‌ها از شکست مصلحتی برادر مقابل برادر حرف می‌زنند. این‌که چون نوشاد می‌دانسته سهمیه‌اش قطعی است بازی را به برادرش واگذار کرده تا او هم سهمیه المپیک بگیرد. در همین زمینه پیمان حسنی، دبیر اسبق فدراسیون تنیس روی میز با تایید این اتفاق می‌گوید: «من اسم این کار را تدبیر می‌گذارم اما هر کشور دیگری هم بود همین کار را می‌کرد. این اتفاق در آفریقا هم افتاده است. آرونا، تنیسور سرشناس آفریقا و صاحب رنک ۱۹ جهان، در مسابقات انتخابی المپیک قاره آفریقا بازی نکرد چراکه می‌توانست از طریق رنکینگ صاحب سهمیه المپیک شود. به این ترتیب راه برای کسب سهمیه بازیکن نیجریه‌ای صاحب رنک ۹۶ جهان باز شد و او از طریق مسابقات انتخابی به سهمیه المپیک رسید.»
حسنی ادامه داد: «نوشاد عالمیان در حال حاضر شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ جهانی دارد تا ما در بخش مردان صاحب دو سهمیه المپیک شویم. درحال حاضر نوشاد صاحب رنک ۵۱ دنیاست اما در رنکینگ المپیکی‌ها در رده هشتم قرار دارد و به احتمال بسیار زیاد از طریق رنکینگ المپیکی خواهد شد. چراکه بسیاری از حریفان بالاتر از او در رنکینگ، از طریق مسابقات موفق به کسب سهمیه می‌شوند و به این ترتیب شانس نوشاد بالا خواهد رفت. هرچند ریسک موضوع هم بالاست.»
با سهمیه‌ای که نیما عالمیان گرفت تعداد سهمیه‌های کاروان ایران به عدد ۳۴ رسید چون پیش از نیما، این ندا شهسواری دیگر ورزشکار ایران در تنیس روی میز توانسته بود سهمیه خودش را قطعی کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها