جزئیات دستبرد دزدان مسلح به خانه‌ای در غرب تهران

باند وحشت به روایت شاهد عینی

جزئیات سرقت‌های سریالی دزدان مسلح خانه در تهران و کرج

سرنخ‌های جدید از باند وحشت

پلیس در حالی سایه به سایه در تعقیب اعضای باند وحشت است که متهمان با تغییر محل‌های سرقت سعی می‌کنند از دست پلیس فرار کنند. بعد از غرب تهران، حالا ردپای آنها در سرقت‌های مشابه در شرق تهران و کرج هم دیده شده است.
کد خبر: ۱۴۵۷۳۶۲
نویسنده محمد غمخوار - دبیر گروه حوادث
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات پلیسی برای دستگیری اعضای باند وحشت با ثبت گزارش سرقت‌های مشابه از خانه‌ها در تهران آغاز شد. اعضای این باند مسلحانه به خانه‌های غرب تهران دستبرد می‌زدند و با برداشتن وسایل با‌ارزش و حتی خریدهای روزانه صاحبخانه فرار می‌کردند. در حالی که تحقیقات برای دستگیری دزدان خشن آغاز شده بود، انتشار فیلم‌های سرقت‌های سریالی آنها در شبکه‌های اجتماعی جنجالی شد. در این فیلم پنج سارق مسلح با فشار دادن در پارکینگ وارد ساختمان شده و بعد از ورود به آپارتمانی با تهدید، طلاهای زن صاحبخانه و فرزندانش را سرقت کردند. مرد صاحبخانه ماجرای سرقت را این‌طور روایت کرده «دزدان با اسلحه کلاشینکف و کلت واردخانه شده و یکی از آنها دو دخترم را در اتاق‌ زندانی‌کرد و بعد دهان دختر کوچک‌ترم را با دست‌گرفت تا جیغ نزند. چهار همدست او هم تمام اتاق‌ها را زیرو رو کردند تا اشیای‌گرانقیمت را سرقت‌ کنند. همسرم از ترس این‌که مبادا سارقان به دخترها یا خودش آسیبی بزنند، طلاهای موجود درخانه و حتی طلاهایی‌ که دخترها و خودش استفاده می‌کردند را از روی ناچاری دودستی تقدیم آنها ‌کرد. سارقان علاوه‌بر سرقت۳۰۰ میلیون تومان طلا، کفش دخترم و یک پلاستیک موز را هم برداشتند و بردند.»در حالی که سرقت‌های سریالی اعضای این باند در غرب تهران رخ داده بود، ماموران پلیس پایتخت اقدام به فعال‌کردن گشت‌های شبانه و نامحسوس در این مناطق کردند تا با مشاهده سارقان برای دستگیری آنها اقدام کنند. 
   
تغییر محل‌های سرقت
همزمان متهمان به شرق تهران آمده و سرقت‌های مشابهی را در این منطقه پایتخت انجام دادند که در جریان یکی از سرقت‌ها در حوالی خیابان سراج پایتخت، اموال با ارزش داخل خانه را سرقت کردند.  این درحالی بود که کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز هم در جریان سرقت‌های مشابهی در مناطق مرکزی کرج قرارگرفتند که با بررسی سرقت‌ها مشخص شد  این دزدی‌ها هم توسط اعضای باند وحشت رخ داده است. آنها که سرقت‌های خود را از اردیبهشت امسال آغاز کرده بودند، روزهایی که در تهران سرقت نمی‌کردند، سراغ خانه‌ها در کرج رفته و به آنجا دستبرد‌می‌زدند. 
   
شگرد دزدان برای سرقت
بررسی سرقت‌های اعضای باند وحشت در تهران و کرج نشان داد، آنها در تمام سرقت‌ها از یک شیوه استفاده کرده و فقط خودروهای خود را در سرقت‌ها تغییر می‌دهند. آنها همچنین برای این‌که از خود ردی باقی نگذارند از پلاک‌های سرقتی استفاده می‌کنند. اعضای این باند پنج‌نفره که چهار نفر از آنها مسلح به کلت و کلاشینکف هستند، همزمان با غروب آفتاب و تاریک شدن هوا سرقت‌های خود را آغاز می‌کنند. آنها پس از رساندن خود به مقابل در خانه‌ها با هل دادن در پارکینگ و تخریب جک در، مسیر ورود به ساختمان را باز می‌کردند. تبهکاران از قبل خانه مورد سرقت را شناسایی و بعد به مقابل در آپارتمان رفته با کمک کارت سعی می‌کنند در را باز کنند، اگر موفق نشوند، زنگ می‌زنند. پس از این‌که در خانه باز شد، با تهدید سلاح وارد خانه می‌شوند.یکی از اعضای باند، افرادی که در خانه حضور دارند را به داخل اتاقی برده و با گرفتن اسلحه به سمت‌شان آنها را  گروگان می‌گیرد و بقیه اعضای باند به جست‌وجوی خانه پرداخته،اموال با ارزش شامل پول، طلا، مجسمه وکنسول بازی راسرقت می‌کنند.پنجمین عضوباند که مسلح نیست،ساکی مشکی دردست داردکه وسایل سرقتی راداخل آن ریخته وبعدازساختمان خارج می‌شوند.دزدان سراغ ساختمان‌های کم‌واحدکه نگهبان ندارند،می‌روند.آنهاهنگام خروج‌ازخانه هرچه دم‌دست‌شان باشدرابرمی‌دارندوبه خریدهای روزانه‌ صاحبخانه هم رحم نمی‌کنند.آنهاهمچنین برای این‌که چهره‌شان توسط دوربین ثبت نشود ازکلاه لبه‌دار وماسک استفاده می‌کنند.
   
حرفه‌ای و خطرناک
با گذشت یک ماه از شروع سرقت‌ها به نظر می‌رسد اعضای این باند از سارقان حرفه‌ای هستند که در جریان سرقت‌های خود اقدام به شلیک نمی‌کنند و فقط برای ترساندن ساکنان خانه از اسلحه استفاده می‌کنند. باتوجه به این‌که سراغ خانه‌هایی می‌روند که ساکنانش حضور دارند، به نظر می‌رسد متهمان از سارقان سنتی خانه‌ها نباشند. اعضای باند وحشت سراغ خانه‌هایی می‌روند که ساکنان آن حضور دارند تا به‌راحتی جای پول و طلاها را به آنها بگویند و نیازی به جست‌وجوی خانه نباشد.  از سوی دیگر با توجه به این‌که در سرقت‌ها از ماشین‌های مختلفی استفاده می‌کنند، احتمال سرقتی بودن خودروها نیز وجود دارد. این سناریو مطرح است که آنها ابتدا خودروها را مسلحانه سرقت کرده و بعد با تغییر پلاک سراغ خانه‌ها می‌روند. همچنین به نظر می‌رسد، دزدان بومی تهران نبوده و از شهر دیگری برای سرقت به تهران می‌آیند و با تغییر محل‌های سرقت به دنبال فرار از دست پلیس هستند.
   
سایه به سایه در تعقیب دزدان
همزمان با افزایش سرقت‌های اعضای این باند، گشت‌های پلیس در تهران و البرز فعال‌تر از قبل به دنبال سارقان هستند تا آنها را گرفتار کنند. این در حالی است که با افزایش تحرکات پلیس، سرقت‌های اعضای این باند در تهران متوقف شده است. به نظر می‌رسد اعضای این باند که پیش از این بدون هیچ ترسی سرقت‌های خود را انجام می‌دادند، حالا پلیس را در یک قدمی خود دیده و سرقت‌ها را متوقف کرده‌اند.  در کنار اقدامات پلیسی برای دستگیری اعضای این باند، شهروندان هم باید هشدارها را جدی بگیرند و در آپارتمان را به روی افراد غریبه باز نکنند. همچنین در آپارتمان را قفل کنند تابا کارت به‌راحتی باز نشود ودرصورت مشاهده موارد مشکوک و تیم‌های چهار و پنج‌نفره که با خودروهای سمند، پژو، دنا و...درمقابل خانه‌ها کشیک می‌دهند،موضوع را سریع به پلیس ۱۱۰خبردهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها