معرفی فرودگاه‌های دبی

شهر دبی هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر در منطقه است و بیش از 200 ملیت در این شهر زندگی و اقامت دارند. بنابراین بدون شک نیاز به فرودگاه‌های بزرگ و مجهز برای حمل‌ونقل مسافرانش دارد.
شهر دبی هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر در منطقه است و بیش از 200 ملیت در این شهر زندگی و اقامت دارند. بنابراین بدون شک نیاز به فرودگاه‌های بزرگ و مجهز برای حمل‌ونقل مسافرانش دارد.
کد خبر: ۱۴۵۶۷۳۷

بیش از یک دهه پیش مقامات دبی اعلام کردند که قصد افتتاح بزرگترین فرودگاه جهان را دارند و هم اکنون نیز در حال توسعه فرودگاه آل مکتوم هستند. پس اگر قصد سفر به دبی دارید، برای جلوگیری از سردرگمی در فرودگاه، قبل از بررسی قیمت تور دبی و سفر، بهتر است ابتدا کمی با فرودگاه‌های این شهر بیشتر آشنا شوید.

 

فرودگاه بین المللی آل مکتوم (DWC)

دبی ورلد سنترال (DWC) که با نام فرودگاه بین المللی آل مکتوم نیز شناخته می‌شود، به تدریج در حال گسترش است تا به بزرگترین فرودگاه غیرنظامی جهان تبدیل شود. این فرودگاه در سال 2010 افتتاح و اولین پروازهای این فرودگاه در سال 2013 انجام شد. با فعال کردن فرود هواپیمای "سوپرجامبو" A380، هم‌اکنون این فرودگاه دارای چهار باند دیگر با ظرفیت فرود همزمان 24 ساعته است.

فرودگاه آل مکتوم چند ترمینال دارد؟

فرودگاه بین المللی آل مکتوم در حال حاضر دارای سه ترمینال، در کنار امکانات تفریحی و خرده فروشی فراوان است تا تجربه سفری راحت و لذت بخشی را تضمین کند. در سال‌های آینده، قرار است این فرودگاه به بزرگ‌ترین فرودگاه غیرنظامی جهان تبدیل شود.

فرودگاه آل مکتوم چه امکاناتی دارد؟

این فرودگاه در مجموع دارای سه ترمینال، سالن‌های متعدد، مراکز جت، هتل‌ها، مراکز خرید و امکانات نگهداری است. ساختار جدید فرودگاه از طریق یک سیستم ریلی به فرودگاه بین‌المللی دبی متصل خواهد شد. قرار است پروازهای مسافری در نهایت به 20 برابر بیشتر از زمان فعلی افزایش یابد و سالانه به بیش از 160 میلیون مسافر خدمات ارایه دهد.

فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم یک فروشگاه Duty Free دارد که آخرین کالاها مانند لوازم الکترونیکی، کتاب و محصولات زیبایی در آن یافت می‌شود. همچنین برای خوردن یک میان وعده به Caribou Coffee سری بزنید یا برای میل کردن یک وعده غذا، رستوران Olives آماده ارایه سرویس به شما خواهد بود.

این فرودگاه در قلب دبی جنوبی واقع شده و در حال توسعه مناطق مسکونی، تجاری و لجستیکی در خودش است. این بخش از فرودگاه از شش منطقه تشکیل شده است: شهر لجستیک دبی، شهر تجاری، شهر مسکونی، شهر هواپیمایی و شهر گلف. مساحت کل ساخت‌و‌ساز این بخش دو برابر جزیره هنگ کنگ است.

چگونه به فرودگاه بین المللی آل مکتوم بروید؟

گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی به فرودگاه آل مکتوم به شرح زیر است:

مترو و اتوبوس دبی: از خط قرمز به ایستگاه مترو ابن بطوطه بروید. سپس می‌توانید با اتوبوس F55 به فرودگاه بین المللی آل مکتوم برسید. از طرف دیگر، با اتوبوس F55A از ایستگاه اتوبوس ساتوا به فرودگاه بروید.

وسیله شخصی یا تاکسی: از طرف دیگر، اگر در حال رانندگی هستید، جاده اصلی دسترسی به فرودگاه، جاده شیخ محمد بن زاید (E311) است.

معرفی فرودگاه‌های دبی

فرودگاه بین المللی دبی (DXB)

فرودگاه بین‌المللی دبی نه تنها شلوغ‌ترین فرودگاه خاورمیانه، بلکه همچنان با تردد سالانه بیش از 90 میلیون مسافر، جایگاه شماره یک فرودگاه بین‌المللی جهان را به خود اختصاص داده است. اگر درک این قضیه سخت است، در نظر داشته باشید که فرودگاه بین‌المللی دبی 526 باجه پذیرش دارد.

اما تنها بزرگ بودن، دلیل بر کیفیت ارایه خدمات نیست! اما در فرودگاه بین‌المللی دبی کالا نیز تحویل می‌دهند، رستوران‌ها درجه یک هستند، فروش کالا در سطح بالایی است (همانطور که انتظار دارید) و امکانات لاکچری متعددی نظیر اسپا، سالن‌های استراحت و سایر خدمات را در خود دارد.

فرودگاه بین المللی دبی چه امکاناتی دارد؟

در فرودگاه بین‌المللی دبی امکانات در سطح جهانی هستند. از اتاق‌های مراقبت از نوزاد گرفته تا بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده، فرودگاه بین‌المللی دبی تمامی خدمات مورد نیاز شما را دارد.

فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB) چند ترمینال دارد؟

با توجه به مقیاس بزرگ فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB)، ترمینال‌های مختلفی در این فرودگاه در نظر گرفته شده است.

ترمینال 1 : تمام خطوط هوایی بین المللی (به جز امارات، کانتاس و فلای دبی)

ترمینال 2 : flydubai و سایر خطوط هوایی منطقه‌ای و بین‌المللی.

ترمینال 3 : flydubai و تمام پروازهای امارات و کانتاس.

معرفی فرودگاه‌های دبی

فرودگاه بین‌المللی دبی چه امکاناتی دارد؟

ورود به فرودگاه دبی بسیار راحت است. کانترها معمولاً 180 دقیقه قبل از پرواز بین‌المللی باز می‌شوند. کیوسک‌های سلف سرویس، روی میز و آنلاین در اختیار شما هستند و حتی به راحتی می‌توانید هتل خود را نیز انتخاب و رزرو کنید و قیمت تور دبی را بررسی کنید. اگر از ترمینال 1 یا 2 پرواز می‌کنید، می‌توانید از خدمات هتل فرودگاه DUBZ استفاده نمایید، یا اگر از ترمینال 3 پرواز می‌کنید، می توانید از خدمات هتل امارات استفاده کنید.

DXB دارای یک منطقه مخصوص کودکان در ترمینال 3 در نزدیکی دروازه B7 است و برنامه‌هایی مثل کوهنوردی، بازی‌های تعاملی و سرگرمی‌های خانوادگی دارد. همچنین رستوران‌هایی نیز وجود دارند که به کودکان و بزرگسالان به طور یکسان سرویس می‌دهند.

خدمات و امکانات دیگر

  • وای فای پرسرعت نامحدود رایگان
  • صرافی
  • مرکز تجاری (واقع در هتل بین المللی دبی)
  • اتاق‌های مراقبت از نوزاد
  • انبار چمدان
  • نمازخانه‌ها
  • اتاق‌های سیگار
  • اجاره اتومبیل
  • دوش
  • مناطق خواب , Sleep'n'fly Lounge SnoozeCube
  • اسپا (بی ریلکس، ایکسپرس اسپا، اسپای بی زمان، باشگاه سلامت هتل بین المللی دبی)
  • کمک‌های ویژه
  • داروخانه‌ها
  • مرکز پزشکی
  • خدمات هتل
  • بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده

سفری امن و راحت به دبی با فلای‌تودی

برای سفر به دبی و پیدا کردن بهترین قیمت تور دبی، فلای‌تودی همراه شماست! شما می‌توانید با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی بهترین تورهای دبی را به امکانات و خدماتی خاص رزرو کنید و خودتان را از دغدغه برنامه ریزی سفر راحت کنید!

از جمله خدمات فلای‌تودی در سفر و تور دبی می‌توان به صدور ویزا، تهیه بیمه مسافرتی، بلیط رفت و برگشت، رزرو هتل، گشت شهری با راهنمای فارسی زبان و البته پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته اشاره کرد که سفری امن و راحت را برای شما رقم می‌زند.

همچنین شما می‌توانید به صورت مستقل نیز برای خرید بلیط هواپیما دبی، رزرو بهترین هتل‌های دبی، دریافت ویزا، تهیه بیمه سفر و تهیه تور و بلیط چارتر به فلای‌تودی مراجعه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها