5 تکنولوژی مورد انتظار هدفون در سال 2024

کد خبر: ۱۴۵۶۵۴۵

5 تکنولوژی مورد انتظار هدفون در سال 2024

در سال 2023 هدفون‌ها تغییرات چشمگیری داشتند و بیش از پیش به عضو جدا نشدنی از لوازم جانبی که افراد هنگام خرید گوشی خریداری می‌کنند تبدیل شدند. امروزه اکثر گوشی‌های جدید جک 3.5 میلی‌متری ندارند و باید برای استفاده راحت‌تر از آن‌ها از هدفون بی‌سیم استفاده کنید.

اکثر این هدفون‌ها قابلیت‌های زیادی مانند نویز کنسلینگ، عمر باتری بالا، پشتیبانی از کدک‌های صوتی پیشرفته و شارژ بی‌سیم را ارائه می‌کنند. در هر صورت با گذشت هر سال کاربران توقع بهبود و پیشرفت‌های بیشتری دارند، در صورتی که شما نیز جزو افرادی هستید که تمایل دارید درباره اینکه هدفون‌ها در سال 2024 قرار است چه تغییراتی کنند اطلاعات کسب کنید در ادامه همراه ما باشید.

تکنولوژی‌های مورد انتظار هدفون‌ها در سال 2024

تمامی مواردی که در ادامه درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد انتظارات و شایعاتی است که منتشر شده و خبر قطعی محسوب نمی‌شوند. 

  1.     تاخیر کمتر با پشتیبانی از کدک‌های صوتی جدیدتر

کوالکام با استفاده از فناوری‌های جدید خود تاخیر هدفون‌های بی سیم را به کمتر از 20 میلی ثانیه خواهد رساند که این قابلیت برای گیمرها قابل توجه است. فناوری جدید با ارائه صدای کم تأخیر در دستگاه‌های مجهز به Snapdragon Sound، تجربه بازی بهتری را در اختیارتان قرار می‌دهد و از تأخیر 42 میلی‌ثانیه کدک قبلی aptX Low Latency پیشی می‌گیرد. نحوه اتصال این محصولات نیز احتمالا همانند گذشته از طریق بلوتوث یا USB صورت می‌گیرد؛ همچنین از ویژگی‌های صوتی بلوتوث 5.4 LE و کدک aptX Lossless Qualcomm برای صدای با کیفیت نیز پشتیبانی می‌کنند. 

2.     احتمال استفاده از بلوتوث 5.4

5 تکنولوژی مورد انتظار هدفون در سال 2024

بلوتوث نسخه 5.3 جهش بزرگی در فناوری بی‌سیم هدفون و اسپیکر محسوب می‌شود. این نسخه از بلوتوث باعث می‌شود اتصال سریع و پایداری با انواع گوشی‌های هوشمند داشته باشید؛ همچنین این نسخه از بلوتوث مصرف انرژی بسیار پایینی دارد و به افزایش عمر باتری نیز کمک می‌کند. این نسخه همچنین بر اتصالات با کمترین تداخل تأکید دارد و تجربه بی‌سیم روان‌تر و مطمئن‌تری را تضمین می‌کند.

علاوه بر این، بلوتوث 5.3 تاکید زیادی بر امنیت، افزایش حریم خصوصی و محافظت از داده‌های کاربر دارد. با توجه به موضوعاتی که گفته شد این سوال پیش می‌آید که  چه انتظاری از بلوتوث 5.4 وجود دارد؟ بلوتوث 5.4 در فوریه 2023 منتشر شد و انتظار می‌رود تا پایان سال 2024 روی انواع مختلف دستگاه هوشمند استفاده شود.

آخرین نسخه بلوتوث چندین پیشرفت را نسبت به نسل قبلی خود یعنی بلوتوث 5.3 معرفی می‌کند. در حالی که ارتقاهای عمده این نسخه بر بهبود سرعت انتقال داده تمرکز دارند، بهبودهای تدریجی در درجه اول امنیت و افزایش کارایی جزئی را هدف قرار می‌دهند. با بلوتوث 5.4، کاربران می‌توانند امنیت بالاتر و اتصال کارآمدتر را تجربه کنند.

قابل ذکر است که کیفیت صدا نیز با استفاده از کدک‌های پیشرفته مانند LDAC، LHDC یا aptX HD به پیشرفت‌های جدیدی می‌رسد.

3.     تجربه صدای فراگیر بهتر

اپل با ارائه افزایش حق امتیاز به هنرمندانی که موسیقی خود را با فرمت Dolby Atmos در Apple Music ارائه می‌دهند در حال تغییر استراتژی قابل توجهی است. این شرکت در نظر دارد به آهنگ‌هایی با ترکیب Atmos اهمیت و ارزش بیشتری بدون توجه به اینکه کاربران واقعا نسخه Atmos را اجرا می‌کنند یا خیر بدهد.

این حرکت با روند صنعت افزایش ترکیب‌های Dolby Atmos مطابقت دارد و اپل را در مقابل رقبایی مانند Spotify قرار می‌دهد. Apple Music به طور فعال صدای فضایی (Dolby Atmos) را تبلیغ می‌کند و هنرمندان را تشویق می‌کند تا موسیقی‌های خود را در این قالب منتشر کنند. آهنگ‌های تقویت‌شده صوتی فضایی ممکن است اهمیت بیشتری در نتایج جستجو دریافت کنند که به طور کلی منجر به دریافت حق امتیاز بالاتر برای هنرمندان می‌شود.

این تاکید استراتژیک بر صدای فضایی نه تنها به دنبال تمایز Apple Music از رقبا است، بلکه فروش سخت افزارهای سازگار اپل، از جمله هندزفری بی‌سیم و هدفون را نیز افزایش می‌دهد.

با این وجود، تمرکز اپل روی صدای فضایی نشان‌دهنده تغییرات است و می‌تواند یک مزیت رقابتی در چشم‌انداز در حال تحول سرویس‌های استریم صوتی ارائه دهد، به‌ویژه برخلاف رقبایی مانند Spotify که هنوز به طور کامل از فناوری صوتی فراگیر استقبال نکرده‌اند.

4.     استفاده از فناوری شارژ QI 2 برای هدفون‌های داخل گوشی 

فناوری شارژ Qi برای اکثر هدفون‌ها در دسترس است. بسیاری از هدفون‌های کوچک‌تر یا هدفون‌های داخل گوشی از استاندارد Qi پشتیبانی می‌کنند. با پیشرفت تکنولوژی و حرکت رو به جلو نسل بعدی استاندارد شارژ بی‌سیم جدیدتری به نام Qi 2 معرفی شده است. این قابلیت از Magsafe اپل الهام گرفته و شارژ سریع‌تر و کارایی بهتری را ارائه می‌دهد.

این نسخه از فناوری از نسخه‌های پیشین نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید برای استفاده از آن، از شارژهای قدیمی‌تر نیز استفاده کنید. تنها گوشی که در حال حاضر از این استاندارد پشتیبانی می‌کند آیفون 15 اپل است و احتمالا در آینده دستگاه‌ها و گوشی‌های بیشتری از این فناوری پشتیبانی خواهند کرد. 

5.     پشتیبانی از برنامه‌های بیشتر و بهبود سخت افزاری

5 تکنولوژی مورد انتظار هدفون در سال 2024

سال 2024 قرار است شاهد رشد قابل توجهی در پشتیبانی از برنامه‌های دستگاه‌های صوتی باشیم.

توسعه دهندگان در حال استفاده از هوش مصنوعی برای بالا بردن کیفیت صدای صوتی هستند و در کنار آن‌ها برنامه‌های جانبی نیز در این زمینه وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید صدای در حال پخش را با توجه به سلیقه و نیاز شخصی‌سازی کنید. هدف این تکامل ایجاد یک محیط شنیداری فراگیرتر و متناسب‌تر برای کاربران است.

سازندگان و تولیدکنندگان در این  صنعت به طور فعال در حال کار به سمت یک اکوسیستم به هم پیوسته‌تر هستند که امکان انتقال یکپارچه و سازگاری بین دستگاه‌های صوتی متنوع را فراهم می‌کند. 

جمع‌بندی

در آخر، سال 2024 با تمرکز بر تجربه‌های فراگیر و به کمک هوش مصنوعی شاهد پیشرفت قابل توجهی در فناوری‌های به کار برده شده در هدفون‌ها خواهیم بود.

در هدون‌های بی‌سیم شاهد فناوری‌های جدیدی خواهیم بود که روی تاخیر صدا تاثیر مستقیمی دارند؛ همچنین پشتیبانی از کدک‌های بلوتوث و استفاده از بلوتوث 5.4 به جای بلوتوث 5.3 پیشرفت‌های قابل توجهی را در اختیارتان قرار می‌دهد. تاکید اپل بر فناوری دالبی اتموس و صدای فضایی نشان دهنده تعهد صنعت به کیفیت صدا است؛ همچنین فناوری شارژ Qi2 و پشتیبانی از برنامه‌های متنوع راحتی بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. 

منبع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها