دبیرکل انصارالله درباره آخرین تحولات غزه

ببینید | ۲۱۰۰ شهید و زخمی در یک هفته گذشته در غزه

بیمارستانی که قبرستان شد

درحالی که شمار شهدای فلسطینی در جنگ غزه از ۳۵ هزار نفر فراتر رفته، کشف گورهای دسته‌جمعی در بیمارستان الشفاء، به سوژه اصلی بسیاری از رسانه‌ها در روزهای اخیر تبدیل شده است. 
کد خبر: ۱۴۵۶۵۱۹
 
عمق فاجعه به حدی است که تنها در طول ۲۴ ساعت چهار مورد از این گورها در این بیمارستان کشف شده که در آخرین مورد، پیکر بیش از ۵۰ شهید یافت شده است.
رامی عبدالمنعم دبابیش از نیروهای امدادی غزه به الجزیره گفت که پیکر این شهدا قابل شناسایی نیست. او گفت که کشف این گورهای دسته‌جمعی نشان از وقوع یک جنایت وحشیانه در این بیمارستان دارد.
وزارت بهداشت غزه روز شنبه از کشف سه گور دسته‌جمعی حاوی پیکر ۸۰ شهید در محوطه بیمارستان الشفاء خبر داده بود. به‌گفته این وزارتخانه همچنین جسد ده‌ها شهید نیز از بخش‌های مختلف این مجتمع بیمارستانی جمع‌آوری شده است.
به‌گفته منابع فلسطینی برخی پیکرهای یافت شده، بدون سر هستند و برخی نیز با دست بسته دفن شده‌اند که نشانه‌هایی از زنده به گور کردن و اعدام میدانی، وجود دارد.
بیمارستان الشفاء در شهر غزه تاکنون چندین بار مورد یورش گسترده ارتش اسرائیل قرار گرفته است که در آخرین بار در ۲۸ اسفند سال گذشته این مجتمع پزشکی به مدت دو هفته تحت محاصره نظامیان اشغالگر قرار گرفت.
به‌گفته کمیته اضطراری وزارت بهداشت غزه، ارتش اسرائیل سالن انتظار بیمارستان را روی حاضران تخریب کرده و صدها نفر زیر آوار مانده‌اند. در این میان به‌گفته سازمان امدادرسانی غزه پیکر ۱۰ هزار نفر همچنان زیر آوار ساختمان‌هاست و بمباران‌ها و نبود امکانات لازم، اجازه تسریع در عملیات آواربرداری را نمی‌دهد.
 
​​​​​​​درخواست شورای امنیت برای تحقیق درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه
درهمین حال شورای امنیت سازمان ملل متحدباصدور بیانیه‌ای خواستار انجام تحقیقات فوری مستقل و همه‌جانبه درباره گزارش‌های مربوط به کشف گور‌های دسته‌جمعی در نوار غزه شد و بر لزوم اجازه دسترسی بازرسان به این گور‌ها تاکید کرد.در بیانیه شورای امنیت آمده است که اعضای شورای امنیت نگرانی عمیق خود را نسبت به گزارش‌های مربوط به کشف گور‌های دسته‌جمعی در داخل و اطراف بیمارستان‌های ناصر و الشفاء در نوار غزه که جسد صد‌ها غیرنظامی ازجمله زنان و کودکان در آنها پیدا شده، ابراز کردند و باید تحقیقات لازم درباره این گور‌ها انجام شود.شورای امنیت خواستار اجازه دسترسی بازرسان به همه مکان‌های گور‌های دسته‌جمعی در نوار غزه جهت انجام تحقیقات فوری و مستقل و جامع و بی‌طرفانه شده و تاکید کرد که همه طرف‌ها باید به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی از‌جمله حقوق بین‌الملل بشردوستانه و حقوق‌بشر به‌ویژه در مورد حفاظت از غیرنظامیان پایبند باشند.از طرف دیگر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد که برخی بیمارستان‌های غزه شبیه به قبرستان شده و گزارش‌هایی مبنی بر کشف گور‌های دسته‌جمعی در مجتمع پزشکی الشفاء در شمال غزه و مجتمع پزشکی ناصر در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه وجود دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها