قرارگاه های اجتماعی استان البرز مروج صندوق بیمه اجتماعی می شوند

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز در دیدار با سرپرست صندوق بیمه اجتماعی گفت: مدیران محلات ۶۶ گانه قرارگاه اجتماعی استان، در ترویج خدمات صندوق به جامعه هدف همیار صندوق خواهند شد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز در دیدار با سرپرست صندوق بیمه اجتماعی گفت: مدیران محلات ۶۶ گانه قرارگاه اجتماعی استان، در ترویج خدمات صندوق به جامعه هدف همیار صندوق خواهند شد.
کد خبر: ۱۴۵۶۳۳۷

به گزارش جام جم آنلاین البرز،فواد محمدی سرپرست صندوق استان با حضور در اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با محمدجواد کاظمینی مدیر کل این حوزه دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار کاظمینی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با اشاره به تأثیر بیمه اجتماعی در جامعه گفت: برخورداری افراد از بیمه اجتماعی تأثیر مستقیم و بسزایی در کاهش میزان فقر و در پی آن کاهش سایر مشکلات و معضلات اجتماعی دارد.
کاظمینی بیان داشت: اقشار ساکن در مناطق ۶۶ گانه قرارگاه اجتماعی بیشتر از سایر اقشار جامعه نیازمند بهره مندی از خدمات بیمه اجتماعی می‌باشند.
وی افزود: می‌توان با مأموریت دادن به مدیر محلات ۶۶ گانه قرارگاه اجتماعی ضمن ترویج و تبیین خدمات صندوق به جامعه هدف، افراد فاقد پوشش بیمه اجتماعی را شناسایی و به صندوق معرفی کنیم.
محمدی سرپرست صندوق استان نیز گفت: خدماتی که در صندوق ارائه میشود در راستای اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی می‌باشد.
محمدی عنوان کرد: در اصل ۲۹ قانون اساسی دولت مکلف شده است از محل درآمد‌های عمومی و مشارکت‌های مردمی، خدمات بیمه اجتماعی را به تمامی اقشار جامعه ارائه نماید.
سرپرست صندوق استان افزود: حق بیمه‌ها در این صندوق ۱۵ درصد می‌باشد که ۱۰ درصد توسط دولت به عنوان سهم کارفرما و فقط ۵ درصد توسط بیمه شده به عنوان سهم بیمه شده پرداخت می‌شود.
وی تأکید کرد: کلیه افراد ۱۸ تا زیر ۵۰ که فاقد هرگونه پوشش بیمه اجتماعی هستند می‌توانند با انتخاب یکی از سطوح هشت گانه نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام نموده و از مزایای بلند مدت بیمه اجتماعی نظیر مستمری بازنشستگی، مستمری بازماندگان، مستمری ازکارافتادگی، نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای و همچنین کمک دوبرابری دولت در پرداخت حق بیمه بهره‌مند شوند.
محمدی در ادامه با اشاره به ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصریح کرد: یکی از خدمات ارزنده دولت مردمی سیزدهم اجرای طرح بیمه رایگان مادران دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری می‌باشد که به صندوق محول شده است.
سرپرست صندوق استان در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت صندوق در استان آمادگی حضور مستمر و برپایی میز خدمت در مناطق ۶۶ گانه قرارگاه اجتماعی استان البرز را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها