سفیر ایران در عربستان:

انتظار ما از نشست ریاض، برداشتن گام‌های عملی علیه اسرائیل است

سفیر ایران در عربستان با بیان اینکه تعداد زیادی از کشورها در سطح سران در اجلاس ریاض شرکت خواهند کرد گفت: امیدواریم این نشست بتواند گام های عملی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بردارد.
کد خبر: ۱۴۳۰۲۰۷

به گزارش جام جم آنلاین، علیرضا عنایتی در گفتگو با جام‌جم آنلاین با اشاره به شست اضطراری کشورهای عربی-اسلامی درباره غزه که قرار است امروز در ریاض برگزار شود، گفت: 
مساله فلسطين و تجاوزات رژيم صهيونيستي يكي از بحران های پايدار و بلكه تنها بحران پايدار اين منطقه است. 

این دیپلمات ادامه داد: كشورهاى اسلامي و قبل از ان كشورهاى عربي در نشست هاي امروز خود نشان مي دهند كه در كنار مردم فلسطين بوده و جنايات رژيم صهيونيستي را محكوم مي نمايند.

وی تصریح کرد: سازمان همكارى اسلامي با نام قبلي خود يعني سازمان كنفرانس اسلامي اساسا در واكنش به جنايت رزيم صهيونيستي ايجاد گرديد و ما اميدواريم كه با اين جوهره بتواند گام هاي عملي تري براى برخورد با رزيم بردارد. 

سفیر ایران در عربستان اظهار کرد: برگزاري نشست سران كشورهاى اسلامى در گفتگوهاى جمهورى اسلامى ایران بوده و ما از اين اقدام عربستان سعودي قدرداني مي كنيم.

عنایتی با بیان اینکه براساس اطلاعات تعداد زيادي از كشورها در سطح سران در اجلاس شرکت خواهند کرد گفت: ما اميدواريم اين نشست بتواند علاوه بر محكوميت جنايات رژيم عليه  مردم فلسطين گام هاي عملي هم بردارد.

وی افزود: در نشست كميته اجرایی  در ماه گذسته بندهاي ١٤ تا ١٧ اقداماتي را براي اعمال فشار به رژيم پيشنهاد كرد. ما همچنان معتقديم كه بايد گام هاي عملي تري برداشته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها