خط قرمز ورود زمینی صهیونیست‌ها به غزه

معادله جدید در جنگ

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان روز پنجشنبه در چارچوب یک سفر منطقه‌ای به‌منظور گفت‌وگو و تبادل‌نظر درخصوص موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای به‌ویژه تحولات جاری در فلسطین و نوار غزه، راهی بغداد و سپس بیروت شد.
کد خبر: ۱۴۲۵۸۲۲

این سفر در ادامه رایزنی‌ها با برخی همتایان و مقامات خارجی بعد از تحولات اخیر در فلسطین اشغالی و تاکید بر ضرورت برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی و همچنین ضرورت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم تحت محاصره غزه صورت‌گرفت، چراکه جمهوری اسلامی ایران درتلاش است تا با همکاری جهان اسلام بازتاب‌دهنده صدای مردم مظلوم غزه باشد و در راستای اهداف انسانی و اسلامی به خروج این مردم مقاوم از منطقه کمک کند. 
اگر جنایات رژیم‌صهیونیستی علیه مردم غزه ادامه داشته باشد، خسران این جنایات جنگی بر کل منطقه ظهور و بروز پیدا می‌کند و در این صورت قطعا این تجاوزات بی‌پاسخ نمی‌ماند، به‌همین‌دلیل جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا اجلاس فوق‌العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی را با هدف حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار کند.
وزیر امور خارجه کشورمان پیش از عزیمت به بغداد در جمع خبرنگاران درخصوص اهداف سفر منطقه‌ای گفت: «در روزهای اخیر، جهانیان شاهد صحنه‌های دلخراشی بوده‌اند که نشانگر تلاش رژیم‌صهیونیستی برای قتل‌عام مردم بی‌دفاع غزه و غیرنظامیان در غزه است. کمتر کسی است که اطلاعی نداشته باشد ریشه اصلی بحران در منطقه غرب‌آسیا از زمانی شروع شد که رژیم جعلی اسرائیل نسبت به اشغال سرزمین مادری فلسطینیان اقدام کرد.»
امیرعبداللهیان اظهار داشت: «این رژیم تاکنون صدها هزار فلسطینی را به شهادت رسانده است و براساس آمارهای بین‌المللی فقط ۳۳هزار کودک توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند.»
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین پس از ورود به کشور عراق و در دیدار با قاسم الاعرجی، دبیر شورای امنیت ملی عراق با بیان این‌که آنچه در عملیات طوفان الاقصی رخ داد، یک اقدام کاملا فلسطینی و اقدامی خودجوش در واکنش به جنایات مستمر و تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها و تعرض مکرر به مسجدالاقصی بود تصریح کرد: آنچه امروز در غزه و از سوی رژیم‌صهیونیستی در حال رخ‌دادن است مصداق بارز جنایت جنگی است.

تداوم جنایات علیه غزه را تحمل نمی‌کنیم

برپایه این گزارش، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مقصد دوم سفرش به منطقه و در جمع خبرنگاران در فرودگاه بیروت به بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران پرداخت و تصریح کرد: امروز در بیروت هستیم تا با صدای بلند اعلام کنیم که کشورهای اسلامی،‌ مردم و دولت‌های اسلامی تداوم جنایات جنگی علیه مردم غزه و فلسطین را تحمل نخواهند کرد.
وی تصریح کرد: برخی از مقامات غربی از من پرسیدند که آیا امکان گشایش جبهه‌های جدید علیه رژیم جعلی اسرائیل وجود دارد یا خیر؟ طبعا در شرایط تداوم جنایات جنگی و محاصره انسانی غزه و فلسطین هر احتمال و تصمیمی از سوی دیگر جریان‌های مقاومت محتمل است.

مقاومت از امکاناتش استفاده می‌کند

امیرعبداللهیان همچنین در سفر به بیروت و در دیدار با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان گفت: فلسطین بعد از طوفان الاقصی از فلسطین قبل متفاوت است. اگر جنایات اسرائیل ادامه یابد، مقاومت از امکانات دیگر خود استفاده خواهد کرد.
امیرعبداللهیان افزود: آنچه این وضع را به‌وجود آورد، افراطی‌گری نتانیاهو و دولت افراطی اسرائیل بود که تأثیرات زیادی بر میدان و تصمیم فلسطینی‌ها گذاشت. 
وی با اشاره به این‌که حمایت نامحدود آمریکا از جنایات جاری اسرائیل شرایط را بیش از پیش بدتر خواهد کرد، گفت: برخی نگران گسترش جنگ در منطقه و باز شدن جبهه‌های جدید هستند.
دیداربا سیدحسن نصرا... و بیان دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران درباره جنایت جنگی سازمان‌یافته از سوی رژیم‌صهیونیستی علیه مردم فلسطین همگی بیانگر حقیقت آشکاری در زمینه حمایت جمهوری اسلامی از محور مقاومت و مظلومانی است که طی چند روز گذشته در سخت‌ترین شرایط ممکن قرار دارند. همچنین وزیر امور خارجه در جریان سفر به سوریه به عنوان سومین مقصد سفرهای منطقه‌ای خود با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها