فرمانده انتظامی كنگاور؛

کشف بیش از ۵ کیلوگرم تریاک در کنگاور

رئیس ستاد ثبت نام مدارس استان کرمانشاه؛

تخلفات احتمالی مدارس کرمانشاه در ثبت‌نام دانش‌آموزان را این‌گونه گزارش کنید

رئیس ستاد ثبت نام مدارس استان کرمانشاه نحوه گزارش تخلفات مدارس در فرآیند ثبت نام دانش‌آموزان را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۳۷۳۵۵۳

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ بهمن نریمانی ، با بیان اینکه امسال اولیای دانش‌آموزان می‌توانند به صورت سیستمی و از طریق کد اختصاصی QR بر فرآیند ثبت‌نام در مدارس نظارت کنند، گفت: در این راستا از مدارس خواسته شده تا  QR کد مدارس را بر روی تابلو اعلانات و در معرض دید اولیا نصب کنند.

 وی افزود: والدین می‌توانند با استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند خود کد QR  مدارس را اسکن کرده و از این طریق نظرات و شکایات احتمالی خود را از فرآیند ثبت نام مدارس ثبت کنند.

رئیس ستاد ثبت‌نام و رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: علاوه بر این خانواده‌ها می توانند شکایات مرتبط با فرآیند ثبت نام دانش آموزان را با شماره تماس ۳۸۲۳۳۷۴۸ اعلام کرده و یا با مراجعه به سامانه پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش پیگیر شکایات خود باشند و ظرف مدت سه روز تا یک هفته پاسخ لازم را دریافت کنند.

نریمانی در ادامه اشاره‌ای هم به نظارت آموزش و پرورش بر فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان داشت و گفت: ۳۵ ناظر به طور مستمر بر روند فعالیت مدارس کرمانشاه در حوزه ثبت نام دانش‌آموزان نظارت می‌کنند.

نریمانی سپس با بیان اینکه عمده شکایات والدین به موضوع دریافت وجه تحت عنوان کمک به مدرسه در هنگام ثبت نام مربوط می‌شود، گفت: در مدارس دولتی اعم از عادی و هیأت امنایی، دریافت هرگونه وجه بجز بیمه حوادث دانش آموزی و هزینه کتب درسی ممنوع است و جذب مشارکتهای داوطلبانه مردمی پس از شروع سال تحصیلی و با مصوبه انجمن اولیا مربیان مدرسه انجام می شود.

 نریمانی یکی دیگر از موضوعات شکایات خانواده‌ها از مدارس را مربوط به اصرار خانواده ها به ثبت نام دانش‌آموزان خارج از شعاع بندی محل سکونتشان دانست و گفت:  رعایت ثبت نام بر مبنای محل سکونت دانش آموزان از سوی مدارس الزامی است و اولویت ثبت نام با دانش‌آموزانی است که محل سکونتشان به مدرسه نزدیکتر باشد.

 وی با بیان اینکه مدارس فاصله آموزشی زیادی ندارند، گفت: خانواده ها بدانند بهترین مدرسه برای تحصیل دانش آموزان نزدیک ترین مدرسه به محل سکونتشان است، لذا از اصرار برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس دور از محدوده جغرافیایی محل سکونت خود صرف نظر کنند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها