به بهانه تهدیدهای چین و روسیه؛

استرالیا خرید زودهنگام تسلیحات پیشرفته را آغاز کرد

استرالیا به دلیل تهدیدات روزافزون روسیه و چین، برنامه‌های خرید موشک‌های دوربرد را سال‌ها زودتر از موعد مقرر انجام داده است.
کد خبر: ۱۳۶۰۸۳۲

به گزارش جام جم آنلاین، پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا امروز (سه‌شنبه) گفت که خرید جت‌ ها و کشتی‌ های جنگی ۳.۵ میلیارد دلار استرالیا (۲.۶ میلیارد دلار آمریکا) هزینه دارد و بازدارندگی استرالیا را در برابر دشمنان احتمالی افزایش می‌دهد.

داتون به تلویزیون «سون نتورک» گفت: «گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر حمله چین به تایوان که ممکن است در دهه ۲۰۴۰ اتفاق بیفتاد، وجود دارد. فکر می‌کنم که برنامه زمانی اکنون به طرز چشمگیری فشرده شده است. هنگامی که به اوکراین نگاه می‌کنیم، احتمال اینکه روسیه به سمت لهستان یا کشوری دیگر در اروپا حرکت کند، وجود دارد. این تکرار وقایع دهه ۱۹۳۰ است؛ چیزی که ما نباید اجازه بدهیم اتفاق بیفتاد.»

با توجه به جدول زمانی تغییر پیدا کرده، جت‌ های جنگنده اف‌ای-۱۸اف سوپر هورنت تا سال ۲۰۲۴ با موشک‌های هوا به زمین پیشرفته ساخت آمریکا مجهز خواهد شد و این اتفاق سه سال زودتر از موعد انجام می‌شود.

این تغییر برنامه پس از اینکه جزایر سلیمان پیش‌نویس یک معاهده امنیتی با چین را اعلام کرد، انجام شد. این در حالیست که چین اتهاماتی را مبنی بر افزایش تنش‌ها رد کرده و اعلام می‌کند که سایر کشور‌ها به دنبال افزایش تنش هستند.
 
منبع: ایسنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها