خطیب‌زاده: امیرعبداللهیان فردا به مسکو می‌رود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آقای امیرعبداللهیان فردا عازم مسکو است.
کد خبر: ۱۳۵۸۶۷۳

به گزارش جام جم آنلاین، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود در روز دوشنبه با اشاره به درخواست‌های جدید آمریکا در مذاکرات وین، گفت: علت بازگشت مذاکره‌کنندگان به پایتخت‌ها، یک تنفس و توقف کوتاه است. برخی از بن‌بست یا اتمام مذاکرات نام بردند که توضیح داده شد این توقف تنفسی به درخواست هماهنگ کننده کمیسیون مشترک و هماهنگ کننده برجام بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: فروکاستن آنچه که در وین اتفاق می‌افتد به یک یا دو عامل روشن کننده وضعیت نیست. چند موضوع کلی و البته محدود باقی مانده که تصمیمات آن باید در واشنگتن اتخاذ شود.

منتظر تصمیم آمریکا هستیم

وی با بیان اینکه، اما در نقطه‌ای قرار دادیم که به وین بر می‌گردیم و دور نهایی و رسیدن به یک توافق خوب و پایدار را برگزار می‌کنیم، گفت: الان منتظر پاسخ آمریکا هستیم. البته رایزنی‌ها در سطوح مختلف ادامه دارد و وزیر امور خارجه کشور‌ها مدام با هم در ارتباط هستند و مذاکره کنندگان ارشد نیز با هم در ارتباط هستند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اضافه کرد: آقای امیرعبداللهیان فردا عازم مسکو هستند.

خطیب‌زاده تصریح کرد: آنچه که برای ما در این مسیر چراغ راهنما و چارچوب حرکت خواهد بود منافع ملت بزرگ ایران خواهد بود و این منافع، چارچوب‌های مذاکرات و توافق خوب نهایی را مشخص می‌کند.

علت توقف مذاکرات ایران و عربستان

وی در تشریح علت توقف مذاکرات ایران و عربستان، گفت: تاریخی توسط دوستان ما در عراق برای گفتگو‌های دور پنجم میان ایران و عربستان سعودی اعلام شده بود؛ اما این تاریخ هنوز قطعی نیست. به محض اینکه این تاریخ قطعی شود، اعلام می‌کنم.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها