مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

افزایش آلاینده‌ها در تهران و کلان‌شهرهای شمالغرب کشور / توصیه به مسافران مسیرهای کوهستانی

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به آرام بودن شرایط جوی تا روز دوشنبه آینده اعلام کرد: افزایش آلاینده‌ها در تهران و کلان‌شهرهای شمالغرب کشورمان اصلی‌ترین پدیده‌ها تا دوشنبه خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۳۶
افزایش آلاینده‌ها در تهران و کلان‌شهرهای شمالغرب کشور / توصیه به مسافران مسیرهای کوهستانی

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی به جام جم آنلاین گفت: با درنظر گرفتن نقشه‌های هواشناسی موجود سامانه بارشی فعال و خاصی در کشورمان تا روز دوشنبه فعال نیست اما در شمال شرقی رشته کوه البرز بارش‌های پراکنده‌ای را تجربه می‌کنیم.

وظیفه در ادامه افزود: مسافران استان مازندران، گلستان و خراسان شمالی باید به این نکته توجه داشته باشند که بارش برف در ارتفاعات و جاده‌های مواصلاتی تا فردا (جمعه) تجربه خواهد شد، از این رو بهتر است رانندگان تجهیزات مناسب همراه داشته باشند.

این مقام مسئول درباره شرایط جوی دشت مازندران نیز گفت: در این منطقه بارش‌ها به صورت باران است و کاهش دما تجربه می‌شود که رفته رفته از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود.

وی با اشاره به شرایط جوی مناطق جنوبی زاگرس افزود: در این مناطق سامانه بارشی خاصی ندارم و شرایط جوی تا اوایل روز 2 شنبه کاملا عادی و مناسب است اما با درنظر گرفتن پدیده وارونگی هوا ممکن است در کلان‌شهرهایی مثل اصفهان میزان آلاینده‌های هوا افزایش داشته باشد، اما بارش و پدیده خاصی تجربه نخواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی تهران نیز به خبرنگار ما گفت: اگرچه میزان آلاینده‌های هوای تهران امروز کاهش یافته اما از اواخر روز تا فردا – جمعه - به تدریج بر آلاینده‌های هوای تهران افزوده خواهد شد.

وی اعلام کرد: بیشینه و کمینه دمای امروز تهران ۱۲ و ۵ درجه سانتیگراد خواهد بود این درحالی است که روز جمعه هم بیشترین دمای تهران در محدوده 12 درجه خواهد بود و برای ساعات پایانی روز با کاهش دو درجه‌ای دما تهرانی‌ها درجه حرارتی معادل 3 درجه سانتیگراد را تجربه خواهد کرد.

وظیفه تاکید کرد براساس اطلاعات دریافتی سامانه بارشی مناسبی اوایل روز دوشنبه از غرب کشور وارد خواهد شد که درباره شرایط جوی طی روزهای آتی اطلاعات دقیق‌تری ارایه خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی جنوب شرقی کشورمان را نیز تحت تاثیر پدیده وزش باد دانست و گفت: از فردا در مناطقی از کرمان، هرمزگان و ارتفاعات سیستان و بلوچستان و برخی مناطق شمال شرق کشور سبب بارش پراکنده و وزش باد خواهد شد که روز شنبه همین شرایط در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و برخی مناطق سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق یزد تجربه خواهد شد.

عماد عزتی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها